Gå til innhold

Hvordan kurere muffins-avhengighet??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Melkesjokolademuffins fra Aunt Mabel. :roll: Don`t speak. Jeg får en sånn deilig sukker-rush hver gang jeg spiser en, og nå er jeg "avhengig light". Har kommet til et punkt der jeg føler at jeg nå enten må bestemme meg for å fortsette å spise de hver dag for å komplettere forfallet, eller rett og slett kutte ut. :ler:(Det er det jeg egentlig vil, for sjokomuffins legger seg på sidebeina fortere enn man får sagt kake...)

Tips til hvordan jeg IKKE skal gå inn på butikken hver dag og kjøpe disse farlige sakene??

Hva kan "erstatte" suget etter noe søtt?

Har aldri hatt sånne problemer før jeg, men NÅ!...

:kysse: Vinga meget takknemlig for råd og negative opplistinger om disse syndens kakemonster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen kur mot muffins-avhengighet!

Men jeg har faktisk gått litt lei jeg da.

Går forbi narvesen på vei til jobb hver dag og hvis jeg har noen minutter til overs (sjelden når jeg tar bussen :x ) stikker jeg innom og kjøper kaffe og muffins.

Tidligere klarte jeg ikke å bestemme meg for blåbær eller sjokolade og kjøpte 2. Nå klarer jeg fortsatt ikke å bestemme meg, men kjøper bare en. Dessuten kjøper jeg ofte BARE kaffe nå. Er litt lei av disse muffinsene faktisk.

Favoritten er blåbær tror jeg. Den er sååå saftig og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

kansje du har ugjevn blod sukker...kan hjelpe med crom tabeletter....

det hjalp meg vekk fra coca colaèn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håhå, Lea har jo faktisk gitt svaret: Spis!! Så mange du orker! På en gang, og fort!! Det kurerer nok. (Og hvis det ikke gjør det, da er de rett og slett for gode til at det er menneskelig å kutte dem ut. :oops: )

Eller du kan lage en privat lovparagraf om at for hver muffins MÅ du spise noe pyton (og helst sunt) for å veie opp for muffinsgalskapen. Alternativt kan du pålegge deg selv 500 meter lenger trilletur hver dag du har "syndet", for å "gå" muffinsen av sidebeina. Fiin plan, synes jeg :D

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også avhengig av den samme type muffins;) Men det gikk over etter noen måneder.. ble rett og slett lei.

Nå er det taffelsticks jeg vil ha.. hihi.. Blir bare verre og verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Jeg foreslår at du LØPER frem og tilbake til butikken - da har du sikkert ristet av deg muffins-fettet, til og med før den rekker å fordøyes!

Glimrende, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... Siina og M-ling ga deg vel egentlig svaret, hvis du trimmer mer kan du fortsette å spise disse vidunderlige muffinsene. Det er vel egentlig det du vil???? Å fortsette å spise dem mener jeg!

tips: hvis du baker dem selv (oppskrift på amerikanske miffins ligger her inne et sted) blir det mye billigere og de er like gode, har bakt med sjokoladebiter, blåbær og jordbær.mmmmmmm.......Litt skummelt å ha 10 gode muffins i fryseren da, men en blir vant til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare MÅ legge inn et innlegg til..For DER ble jeg superaktiv!

Tror jeg går og feirer med en muffins jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville egentlig bare gratulere Cilla - GRATULERER--! :klovn:

men må vel kankje mene noe om muffins også-.-

Når det gjelder muffinsavhengighet .. er det så tragisk da... tenk så utrolig godt det er ..

Kan du ikke avstå fra noe annet som ikke er så uuutrolig godt... - for det at "lastenes sum er konstant" gjelder vel fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk.......glemte helt av den muffinsen jeg........Nå er jeg proppa mett etter potetball så nå er den helt uaktuelt. Mens jeg ser BB da.........

Hvordan går det med deg Vinga og avhengigheten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

:wink:

Har faktisk ikke spist en eneste sånn muffin i dag. Har vært og trent også, for å "glemme" at de eksisterer. :ler:

Planlegger å kjøpe inn 10 muffins på lørdag og spise dem innen 1 time, bare for å bli drittlei... Håper det virker, dersom jeg prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna
Jeg foreslår at du LØPER frem og tilbake til butikken - da har du sikkert ristet av deg muffins-fettet, til og med før den rekker å fordøyes!

Glimrende, eller hva?

Tja- hadde jeg hatt timesvis av vei til butikken så- men den ligger ca 3 minutter unna med rask gange... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Spis så mange at du blir kvalm :D ---som andre allerede har sagt her! Ellers er det lurt å få i seg mat regelmessig slik at blodsukkeret holder seg jevnt. For et par års tid, da jeg var som mest sukkeravhengig, testet jeg sinktilskudd, og det hjalp faktisk! Kanskje ikke der og da, men nå klarer jeg faktisk å ha sjokolade liggende hjemme, og å gå forbi muffinsene som ligger på rad og rekke i butikken, kiosken, kantina....

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Janna
Spis så mange at du blir kvalm :D ---som andre allerede har sagt her!

Jeg er stygt redd for å oppdage at jeg ikke blir kvalm/lei. :o Men men, den som ikke prøver finner aldri ut hva som funker... Så nå har jeg bestemt meg for å ikke spise sånne muffins mer.

Aldri. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...