Gjest Veronica Mars Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg bruker differin nå, men leser på på pakningen at den ikke skal brukes når man soler seg eller tar solarium. Vi skal på bryllupsreise om 2 måneder, og jeg hadde tenkt å ta solarium før da, og sole meg en del på turen. Vet noen hvor lenge jeg må slutte på differin før det går bra å sole seg? Hvor mye påvirker det huden, blir man veldig lett brent? (Jeg har bokstavelig talt brent meg på å bruke medisiner mens jeg soler meg før.) Går det evt an å bare bruke solkrem i ansiktet mens jeg tar solarium?
Supraspinatus Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 (endret) Jeg svarer desverre ikke på det du spør om men kommer med et lite tilleggstips. Å brune seg i solarium før du skal til syden kan gi en falsk trygghet. Det eneste du oppnår er å unngå å se bleik ut! Solariumfarge beskytter ikke mot soleksponering, slik som ordinær brunfarge fra den ordentlige solen gjør. Husk å bruke sterk solkrem selv om du har blitt sjokoladebrun i solarium. Bør jeg ta solarium før sydenturen? Nei, det anbefales ikke. Følg heller solvettreglene når du er på ferie. Mange blir solbrente ved å sole seg i solarium fordi UV-strålingen er mye mer intens enn norsk sommersol. Solforbrenning bidrar til økt risiko for hudkreft... KILDE: Statens strålevern Endret 30. mars 2008 av Supraspinatus
Gjest Veronica Mars Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Jeg svarer desverre ikke på det du spør om men kommer med et lite tilleggstips. Å brune seg i solarium før du skal til syden kan gi en falsk trygghet. Det eneste du oppnår er å unngå å se bleik ut! Solariumfarge beskytter ikke mot soleksponering, slik som ordinær brunfarge fra den ordentlige solen gjør. Husk å bruke sterk solkrem selv om du har blitt sjokoladebrun i solarium. KILDE: Statens strålevern Dette var overhodet ikke det jeg spurte om nei. Jeg er fullstendig klar over dette, jeg er vant til å reise en del og bruker alltid sokrem når det er fare for å bli solbrent (men unntak av da jeg gikk på medisiner og undervurderte faren kraftig). Jeg tar ikke solarium for at jeg ikke skal bli solbrent (selv om jeg faktisk mener at det hjelper litt også), jeg tar bare for å unngå å være så hvit som jeg er på vinteren. Jeg tar ikke overdrevet mye, jeg soler meg lite ellers (siden jeg rett og slett ikke har tålmodighet), så jeg tror faktisk ikke jeg utsetter meg for unødvendig fare. Da regner jeg med at den diskusjonen var avluttet, hvis noen mener noe mer om solarium får de diskutere det i en annen tråd, for jeg gidder ikke.
Gjest Veronica Mars Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 (endret) noen? Endret 31. mars 2008 av Veronica Mars
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 noen? Hei, det er egentlig bare å Google. Uansett, her fant jeg noe, fra lommelegen.no; "Huden blir litt tynnere når man bruker lokalbehandling mot kviser, Differin og Aberela gir tynnere hud når man holder på å behandle. Det gjør at man blir lettere solbrent. Så man bør nok ta en pause i behandlingen hvis man skal på solferie, evt bruke Differin om kvelden og høy solfaktor på dagtid feks solfaktor 15 eller høyere." Værsågod! Ps; Har du merket at du får flere hudormer av Differin? Eller at hudormene man allerede har synes tydeligere?
Gjest Veronica Mars Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Hei, det er egentlig bare å Google. Uansett, her fant jeg noe, fra lommelegen.no; "Huden blir litt tynnere når man bruker lokalbehandling mot kviser, Differin og Aberela gir tynnere hud når man holder på å behandle. Det gjør at man blir lettere solbrent. Så man bør nok ta en pause i behandlingen hvis man skal på solferie, evt bruke Differin om kvelden og høy solfaktor på dagtid feks solfaktor 15 eller høyere." Værsågod! Ps; Har du merket at du får flere hudormer av Differin? Eller at hudormene man allerede har synes tydeligere? Hmm, får vel kanskje prøve meg frem litt da. Jeg synes at jeg får mindre hudormer av differin jeg. Er faktisk veldig fornøyd med den, det er derfor jeg ikke har lyst til å slutte på den. Er redd jeg plutselig får masse kviser igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå