Gjest Pinkyh Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg driver å strikker mitt første sokkepar, også har jeg nå kommet til hælen. (Tror jeg...) Her er oppskriften: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppsk...=30&lang=no Jeg har begynt på den delen hvor man skal forskyve rett-vrang en omgang til venstre, men jeg skjønner ikke helt hvor hælen kommer inn i bildet. Hvis jeg bare fortsetter å strikke til det måler 51 cm, så vil det jo bare bli en lang sokk uten noen hæl. Så er det meningen at jeg skal skjønne selv hvordan jeg lager hælen, eller er det beskrevet i oppskriften? Helt grønn her...
Gjest Sokkeeksperten Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Ut fra oppskriften - og bildet - ser det ikke ut som det er hælfelling i denne oppskriften - i alle fall ikke slik vanlig hæl som vi forbinder med sokker. Det stemmer forsåvidt med navnet på oppskriften også "Tubesokk".
Bernina Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Tubesokk er noe helt annet enn vanlig sokk med det vi regner som vanlig hæl. De sokkene du holder på med har jeg strikket også og her er det bare snakk om at man skal forskyve maskene etterhvert. Dette gir en slags elastisitet i sokken som gjør at vanlig hæl blir overflødig. Har strikket tilsvarende i babystørrelser til min søsters barn. Se denne oppskriften på en litt enkelte variant av den du holder på med. Kanskje den gir den en litt enkere pekepinn på hvordan din sokk skal strikkes. Lykke til!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå