Gjest ts Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Hvem sa dette først? "Den som faller i begjærets felle, ligner en tørst person som drikker saltvann. Jo mer han drikker, jo tørstere blir han." Hvis jeg finner ut av dette blir en fyr jeg prøver å kapre ganske imponert, så nå har jeg lett og lett uten å bli noe klokere. Håper noen vet dette, for selv google sviktet meg denne gangen!
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Var det ikke Jesus som sa "jo mer dere drikker jo tørstere blir dere"?
Gjest StockDama Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Finner bare henvisninger til buddismen.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 Finner bare henvisninger til buddismen. Ja, ganske sikker på at buddhismen bruker det som en beskrivelse av de som jager verdslig tilfredsstillelse.
Gjest ts Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Jesus. Er du sikker? Hvis dette går i orden og det blir noe på meg skal jeg sende en stor smask til alle dere her på KG altså! :D
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #7 Skrevet 29. mars 2008 Man pleier å finne kjente sitater ganske lett ved å google noen nøkkelord, men jeg kan ikke finne noe eksakt på denne. Jeg tror dette er mer en generell metafor. Den er jo ganske åpenbar, så jeg tipper det er mange som har sagt dette uavhengig av hverandre.
Hu i Svingen Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Ikke helt sikker. Alternativ: den buddhistiske læreren Atisha?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå