Gjest Gjest_hanna_* Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 au au au! Jeg er redd jeg har fått herpes eller noe sånt, men har ikke hatt samleie på ca en mnd, og kan ikke huske å ha sett han hadde noen sår. men nå er jeg knallrød i mellom indrekjønnsleppe og klitoris på den ene siden. Det svir og klør litt, men er mest ubehagelig. Kan man få herpes så lenge etterpå? Kan det være fordi jeg har gått med altfor stram bukse de siste dagene? Unnskyld for at jeg spør dumt, men tenkte bare kanskje det var noen som vet!
Essie_ Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Det kan godt være at inkubasjonstiden har vært en mnd. Og han trenger ikke ha synlige sår for å være smittebærer. Så det kan være herpes, eller det kan være noe annet, men tror ikke du får noe sikkert svar før du tar turen til legen..
Bernina Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 De aller fleste som smittes av Herpes har ingen symptomer. Dvs. at han du lå med kan ha hatt Herpes uten å vite det. Mange går med Herpes smitte i seg i flere år før de får noe utbrudd. Så det å få et utbrudd en måned etter at man lå med noen med Herpes er ganske tidlig i grunn. Noen får sår på kjønnsorganene. Det kan klø og brenne i huden på forhånd. Utslettet starter med små blemmer. Disse sprekker og blir til sår. Sårene gror i løpet av 8-10 dager. Det aller første utbruddet man har pleier å være smertefullt og man kan få nedsatt allmenntilstand og litt feber. Men er du så sikker på at dette er Herpes da? Du er rød og sår? Det trenger da ikke være Herpes. Har du hatt forkjølelsessår rundt munnen noen gang? Det er også Herpes. Er det samme type sår du nå har i underlivet? For å få et ordentlig svar på dette må du til legen (mens sårene fremdeles er der) Det blir da tatt virusprøve av sårene. Og har du Herpes så får du behandling. Ikke for å kurere Herpesen (kjønnsherpes blir du nemlig aldri kvitt, viruset vil være i kroppen din resten av livet, og du vil få utbrudd innimellom), men for å lindre sårene du evnt. har og for at de skal gå fortere vekk. Også er det svært viktig at du alltid bruke kondom når du ligger med noen, og at du IKKE ligger med noen i det hele tatt om du tror du har utbrudd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå