Gå til innhold

Klump i armhulen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest som lurer
Skrevet

Hei,

jakter på folk med lignende opplevelser: Har funnet en stor kul i armhulen, nå er den som en liten drue, men har vært større tidligere. Vært der noen dager. Trodde først det var en diger kvise eller lignende, men virker ikke akkurat sånn. Kan det være tett svettekanal eller noe sånt?

Tenkte jo på de lymfeknutene og, men de hovner vel opp bare om man er syk? Og jeg kjenner meg ganske så frisk :)

Er det noen andre som har funnet sånne kuler, og også funnet ut hva de skyldes? Og gikk de bort av seg selv?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å gå en gang for mye til legen enn en gang for lite er nå mitt råd. Spesielt når det gjelder kuler...

Lykke til!

Skrevet

Ja, det har jeg hatt et par ganger. Jeg var hoven og øm når jeg klemte på kulen. Det var en betent kjertel. En gang kom der litt puss ut, som det gjør av enkelte kviser.

Felles for dem var at de forsvant innen få dager. Toppen en uke.

Gjest Gjest
Skrevet

Om den vedvarer bør du gå til lege.

Jeg har en kul i underarmen som noen ganger ligger nærere "overlaten" slik at jeg kjenner den godt mens den andre ganger ligger lenger inni armhulen. Dette viste seg ved ultralyd og celleprøve å bare være en kjertel, mest sannsynligvis en melkekjertel og at det er derfor jeg av og til kjenner den bedre (avhengig av syklus og slikt).

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_nate_*
Skrevet

hei.

jeg har også en klump i armhulen.. som jeg faktisk har hatt i flere år.. den ligger utenpå huden, og er på størrelse med en ert.. noen som vet hva dette kan være?

jeg har ikke vært hos legen å sjekket det eller noe, burde kanskje ha gjort det siden den har vært der så lenge.

Skrevet

Det kan være en tett talgkjertel hvor innholdet har blitt innkapslet. Jeg har hatt en sånn, dog mindre, på innsiden av øyelokket.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til legen begge to, siden det er en litt "risky" plass og kjenne klumper...

Gjest Gjest
Skrevet

Har også hatt en kul under armen i mange år, som hovner opp fra og til. Det har aldri passet seg at den har vært hoven når jeg har vært hos legen, men han mente det bare er en lymfeknute som hovner opp innimellom. Han sa det kan være mange grunner til at den hovner opp; sykdom, stress, at man spiser anderledes, opplever noe nytt osv. Men, det skader jo aldri å ta en tur til legen!

Skrevet

Slike klumper, eller abcesser som de kalles, kan bli veldig vonde og ømme. Kan taes ut på legekontor, men ligger den/de dypt må de fjernes på en dagkir.avdeling. Men, uansett hva det er må det først undersøkes av lege!!

Gjest Oxford
Skrevet

Jeg opplevde å plutselig (over natten) få en relativt stor kul i armhulen - og tenkte med èn gang det verste. Men den forsvant etter et par dager, uten legesjekk. Hadde den "vart" et par dager ekstra, ville jeg bestilt legetime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...