Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha noen bilder til å ha på stua. Ønsker at de skal være ganske små - max. 20x20 cm. Vil da ha ne litt større ramme rundt bildene.

Likte dette bildet http://www.fineart.no/product?product_id=341035 - dvs. den type bilde - dvs. fargene og 'streken' . Det bildet er etsning - men det er vel ikke noe must. Vet ikke om man finner tilsvarende som vanlige fotografier/kopier ?

Gjere svart/hvitt bilder også.

Har kikket litt på fineart men der fant jeg bare litt større bilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du finner jo da ikke fotografier kanskje? Det må i alle fall være sterkt manipulert da.

Kopier, tja kanskje, men hvorfor ikke bare kjøpe det verket du liker? Den er jo da litt større enn 20x20, men i det minst er det et originalverk ikke bare dårlig kopi av noe?

Skrevet
du finner jo da ikke fotografier kanskje? Det må i alle fall være sterkt manipulert da.

Kopier, tja kanskje, men hvorfor ikke bare kjøpe det verket du liker? Den er jo da litt større enn 20x20, men i det minst er det et originalverk ikke bare dårlig kopi av noe?

Jeg synes de er litt for store, men mulig jeg ender opp med det :-)

Men hadde tenkt mange små istedenfor. Tar man et bilde av et 'skikkelig' så blir nok ikke det helt det samme nei. Men vurderer ogs svart/hvitt bilder.

Skrevet

Jeg hadde også en idè om hva slags bilder jeg ville ha når "Ikea-kunsten" i stuen skulle byttes ut, men har endt opp med å kjøpe litt forskjellig etter innfallsmetoden på auksjoner på Fineart. Det går en rød tråd gjennom "samlingen", dvs de reflekterer smaken og stilen vår og innrammingen harmonerer (men er ikke lik på alle bildene), men vi har endt opp med noe ganske annet enn hva som var planen i utgangspunktet.

Vi er veldig fornøyde med alt vi har kjøpt fra FineArt til nå, og kommer garantert til å kjøpe mer derfra i fremtiden, men man må være litt tålmodig og følge med over litt tid.

Skrevet (endret)

Jeg liker også små bilder i "serie". Har kjøpt mange litografier av Eldar Parr på FineArt. En serie som heter Sounds på 6 bilder, som ligner litt på den etsingen du har funnet i farge/strek og en som heter Profil med 3.

Jeg synes kanskje motivet var litt groteskt :redd:

Kan anbefale medlemskap i Kunstklubben da de har et flott medlemsblad og rabatt på bilder.

Har lagt ut bilder av litografi-seriene på bloggen min. Jeg er ikke så flink til å ta bilder så de ble ikke så bra

Endret av CosiFanTutta
Skrevet
Jeg liker også små bilder i "serie". Har kjøpt mange litografier av Eldar Parr på FineArt. En serie som heter Sounds på 6 bilder, som ligner litt på den etsingen du har funnet i farge/strek og en som heter Profil med 3.

Jeg synes kanskje motivet var litt groteskt :redd:

Kan anbefale medlemskap i Kunstklubben da de har et flott medlemsblad og rabatt på bilder.

Har lagt ut bilder av litografi-seriene på bloggen min. Jeg er ikke så flink til å ta bilder så de ble ikke så bra

Det var faktisk dine bilder som 'trigget' meg - må ikke være akkurat samme motivet på bildet.

Lette etter de bildene du nevnte men kunne ikke finne de tilsalgs noe sted.

Men skal melde meg inn i kunstklubben. Kjøper man et bilde hos fineart har man vel allerede tjent inn medlemskapet.

Skrevet (endret)
Rekyl og taktil er absolutt noen jeg kunne tenke meg også.

Står ikke noe om størrelsen på de såvidt jeg klarer å se.

De er store 60*41, så det var vel egentlig ikke det du ville ha. Synes bare de er SÅ flotte.

Mine bilder av Eldar Parr ble kjøpt i 2003/2006, så de er nok utsolgt nå i gallerier og på FineArt (iallefall som full serie), men her er noen andre av samme kunstner på Finn.no

Fant to her

Endret av CosiFanTutta
Skrevet
De er store 60*41, så det var vel egentlig ikke det du ville ha. Synes bare de er SÅ flotte.

Mine bilder av Erlend Parr ble kjøpt i 2003/2008, så de er nok utsolgt nå i gallerier og på FineArt, men søk på Finn.no så finner du alltid noen

Si fra om du vil selge dine da :sjarmor:

Hadde mye større vegger før og da hadde jeg et par veldig store bilder av Tone Granberg på veggen. Vet ikke om du kjenner til henne ?

http://www.gallerimarkveien.com/0505.php

Geir Sletten som hun maler med har også fine bilder.

Skrevet
Si fra om du vil selge dine da :sjarmor:

Hadde mye større vegger før og da hadde jeg et par veldig store bilder av Tone Granberg på veggen. Vet ikke om du kjenner til henne ?

http://www.gallerimarkveien.com/0505.php

Geir Sletten som hun maler med har også fine bilder.

Skal ikke selge :ler:

Veldig flott bilde av Granberg - tror vi har ganske lik smak.

Jeg har hadde små vegger og har fått store, så egentlig burde jeg hatt større bilder på veggene mine.

Skrevet
Skal ikke selge :ler:

Veldig flott bilde av Granberg - tror vi har ganske lik smak.

Jeg har hadde små vegger og har fått store, så egentlig burde jeg hatt større bilder på veggene mine.

Var innom bloggen din og tok testen og fikk samme stil som deg så jeg tror ikke vi er så langt fra hverandre nei :-)

De bildene du har er veldig fine synes jeg da - er jo litt mer spesielt og kult med mange lignende bilder sammen.

Søker rundt på diverse gallerier som jeg finner Parr's bilder på og sender de en mail. De kan jo ha mer enn det de har på nettsidene

Skrevet
Var innom bloggen din og tok testen og fikk samme stil som deg så jeg tror ikke vi er så langt fra hverandre nei :-)

De bildene du har er veldig fine synes jeg da - er jo litt mer spesielt og kult med mange lignende bilder sammen.

Søker rundt på diverse gallerier som jeg finner Parr's bilder på og sender de en mail. De kan jo ha mer enn det de har på nettsidene

Så du er også sleek chic :overrasket: Det er utrolig mange forskjellige stiler, jeg får forskjellig hver gang, jeg :smile:

Lykke til meg bilde-jakten

• 1 måned senere...
Skrevet

Henter denne opp igjen. Har du funnet drømmebildene?

Jeg har funnet flere Parr bilder på Gooba.no. De selger mange i samme stil sånn som du etterspør. Jeg har likegodt kjøpt alle - ute å ha veggplass til de de :roll:

Sånn ser de ut

post-11366-1209922910_thumb.jpg

Skrevet
Henter denne opp igjen. Har du funnet drømmebildene?

Jeg har funnet flere Parr bilder på Gooba.no. De selger mange i samme stil sånn som du etterspør. Jeg har likegodt kjøpt alle - ute å ha veggplass til de de :roll:

Sånn ser de ut

De ser fine ut bortsett fra fargen - jeg liker ikke så godt blått og det passer heler ikke sammen med møbler ++.

Men takk for tps. Har enda ikke kjøpt noe men vært litt sløv med å lete også.

Har faktisk begynt å lure på å prøve å male noen selv ...... ikke at jeg har malt noe før ....

Det er jo en bra investering da å kjøpe bildene !! :-)

Skrevet
De ser fine ut bortsett fra fargen - jeg liker ikke så godt blått og det passer heler ikke sammen med møbler ++.

Men takk for tps. Har enda ikke kjøpt noe men vært litt sløv med å lete også.

Har faktisk begynt å lure på å prøve å male noen selv ...... ikke at jeg har malt noe før ....

Det er jo en bra investering da å kjøpe bildene !! :-)

Hadde vært kjekt å se resultatet hvis du maler noe selv. Jeg er så lite kreativ at for meg er det misssin impossible. Har en venninne som maler sine egne bilder - ton i ton med sofa'en. Det er skikkelig stilig, og bildene ser proffe ut! Lykke til! :)

Skrevet
Hadde vært kjekt å se resultatet hvis du maler noe selv. Jeg er så lite kreativ at for meg er det misssin impossible. Har en venninne som maler sine egne bilder - ton i ton med sofa'en. Det er skikkelig stilig, og bildene ser proffe ut! Lykke til! :)

Har aldri malt før jeg da - men tenkte såfall at jeg skal finne fram fine biler og så kopiere de. Regner med at det også finnes teknikker for hvordan man skal gjøre dette - finnes jo bøker.

Så i teorien virker dette ganske enkelt ....... :gjeiper:

Skal prøve meg litt i ferien så får vi se

Hun du kjenner - hvor mye har hun malt før da ? Har hun gått på kurs ?

Skrevet

Hun du kjenner - hvor mye har hun malt før da ? Har hun gått på kurs ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...