Gjest stresset og irritert brud Skrevet 29. mars 2008 #1 Skrevet 29. mars 2008 Hei! Juni brud her. Var innom butikken hvor jeg har bestillt min kjole i går, da jeg lurte på om den ikke hadde kommet siden den i følge avtalen skulle komme i starten av mars. Den var ikke kommet og jeg fikk beskjed om at det "alltid" tok 6 måneder før kjolen kom, hun som hadde skrevet avtalen/kvittering hadde "nok misforstått"... Jeg har aldri hørt at det tar 6 måneder +, å få kjolen. Det var heller ike det jeg fikk beskjed om på butikken. Butikken er en av de som til stadighet anbefales her inne og de skylder på produsenten. Har kontaktet andre forhaldere av kjoler fra samme produsent og de sier at det overhodet ikke er vanlig med 6 månders levering(3-4 vanlig). Så jeg tror det er butikken som har gjort en feil, begynner å bli litt svett tenk om de ikke har bestillt kjolen?? Den er 07 kolleksjon, så nå kan man ikke lengre få bestillt den. Håper virkelig at kjolen min kommer snart.... Bra vi endte opp med et juni-bryllup i stede for et april-brylllup slik planen egentlig var.
cajac Skrevet 29. mars 2008 #2 Skrevet 29. mars 2008 Hei! Juni brud her. Var innom butikken hvor jeg har bestillt min kjole i går, da jeg lurte på om den ikke hadde kommet siden den i følge avtalen skulle komme i starten av mars. Den var ikke kommet og jeg fikk beskjed om at det "alltid" tok 6 måneder før kjolen kom, hun som hadde skrevet avtalen/kvittering hadde "nok misforstått"... Jeg har aldri hørt at det tar 6 måneder +, å få kjolen. Det var heller ike det jeg fikk beskjed om på butikken. Butikken er en av de som til stadighet anbefales her inne og de skylder på produsenten. Har kontaktet andre forhaldere av kjoler fra samme produsent og de sier at det overhodet ikke er vanlig med 6 månders levering(3-4 vanlig). Så jeg tror det er butikken som har gjort en feil, begynner å bli litt svett tenk om de ikke har bestillt kjolen?? Den er 07 kolleksjon, så nå kan man ikke lengre få bestillt den. Håper virkelig at kjolen min kommer snart.... Bra vi endte opp med et juni-bryllup i stede for et april-brylllup slik planen egentlig var. Huff da, stakkars deg! Begynner å stresse litt jeg også, vi har også utsatt bryllupet fra april til slutten av mai, men kjolen skulle komme i februar/begynnelsen av mars. Har ikke hørt noe fra de enda, så det er litt irriterende. Er det i Bergen du bor/har bestilt kjole eller?
Gjest ts Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Huff da, stakkars deg! Begynner å stresse litt jeg også, vi har også utsatt bryllupet fra april til slutten av mai, men kjolen skulle komme i februar/begynnelsen av mars. Har ikke hørt noe fra de enda, så det er litt irriterende. Er det i Bergen du bor/har bestilt kjole eller? Ikke bare meg skjønner jeg. Har du snakket med brudesalongen? Min er bestillt på Lillestrøm. Håper kjolene våre kommer snart. Hvilken merke har du bestilt? Jeg skal ha Pronovias, mulig at de er tregere enn andre? Men de andre butikkene sa at det ikke skulle ta så lang tid.
*Lollipop* Skrevet 29. mars 2008 #4 Skrevet 29. mars 2008 (endret) ........... Endret 3. april 2008 av Tassie
Gjest ts Skrevet 29. mars 2008 #5 Skrevet 29. mars 2008 Med pronovias er det vanlig med mellom 4 og 6 mnd leveringstid, men noe lengre tid enn det, skal det ikke ta. Men at det kan ta opptil 6 mnd er helt korrekt. Selvfølgelig prøver de å få det til å bli så kort tid som mulig og lar oss tro at det mest sannsynlig tar 4 mnd, men alle jeg kjenner som har hatt og som har bestilt pronovias har hatt ca 6 mnd leveringstid (dvs fra den er bestilt og betalt depositum på, til den er henteklar i brudesalongen) Takker for info. Føler meg likevel litt lurt, det har nå gått 5 måneder siden jeg bestilte kjolen. Kjolen skulle komme i starten av mars og bryllupet skulle stå om to uker. Nå sider de at den ikke kommer før om en månedstid. Er jo heldigvis ikke noe problem siden vi har ustatt bryllupet 2 måneder, men det kunne ikke de vite. Men er beroligende å høre at det ikke er uvanlig at det tar så lang tid, for da kommer den sikkert til slutt. Så takk for det
cajac Skrevet 29. mars 2008 #6 Skrevet 29. mars 2008 Takker for info. Føler meg likevel litt lurt, det har nå gått 5 måneder siden jeg bestilte kjolen. Kjolen skulle komme i starten av mars og bryllupet skulle stå om to uker. Nå sider de at den ikke kommer før om en månedstid. Er jo heldigvis ikke noe problem siden vi har ustatt bryllupet 2 måneder, men det kunne ikke de vite. Men er beroligende å høre at det ikke er uvanlig at det tar så lang tid, for da kommer den sikkert til slutt. Så takk for det Ja, det er det som irriterer meg også, de kan jo ikke vite at vi har utsatt bryllupet, hadde vi ikke gjort det, så hadde vi ikke hatt kjole mest sannsynlig sikkert. Har ikke snakket med de enda, men skal ringe de på mandag. Har Pronovias jeg også, drømmekjolen ;-) hihi... Men kan ikke legge ut bilde her i tilfelle min kjære er inne og sniker, han er så nysgjerrig på kjolen ;-) hehe.
Gjest TS Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Kjolen min har enda ikke kommet! Nå er jeg veldig, veldig stresset og forbannet på butikken som ikke fortalte meg hvor lang tid det ville ta. Akkurat lest svar på en e-post jeg sendte dem i går og der står det "en må regne med at det tar mer enn 6 måneder fra bestilling til kjolen kommer". Lurer neste på om jeg må begynne å kikke etter en reserve løsning.
Kanutten Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 OI. Er det mulig???? Skjønner veeldig godt at du er stressa nå da, Bryllup om en mnd. og ingen kjole ennå. HUff. HVa gjør du nå da? har is i magen og håper den kommer?
Gjest Cascabel Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Først fire måneder, så seks og nå mer en seks måneder? Gud jeg hadde blitt stressa, og begynt å lete etter reservekjole.
Gjest Hegepege Skrevet 10. mai 2008 #10 Skrevet 10. mai 2008 Kjolen min har enda ikke kommet! Nå er jeg veldig, veldig stresset og forbannet på butikken som ikke fortalte meg hvor lang tid det ville ta. Akkurat lest svar på en e-post jeg sendte dem i går og der står det "en må regne med at det tar mer enn 6 måneder fra bestilling til kjolen kommer". Lurer neste på om jeg må begynne å kikke etter en reserve løsning. Huffda, det høres ikke noe greit ut, det er retten og slett helt SYKT jo!!!! Har du hørt med de når du kan forvente å få¨kjolen eller? Når bestilte du an forresten?!? Jeg gifter meg ikke før neste juni, men har allerede kjolen her Gudsjelov for det.. OI. Er det mulig???? Skjønner veeldig godt at du er stressa nå da, Bryllup om en mnd. og ingen kjole ennå. HUff. HVa gjør du nå da? har is i magen og håper den kommer? Har du tenkt noe mer på kjolevalg?!? Håper ikke bildene skremte deg, for man så det ikke så godt på bildene hvor fin den egentlig er
Gjest TS Skrevet 10. mai 2008 #11 Skrevet 10. mai 2008 Bestillte min i uke 44, de sier det "helt sikkert kommer snart" + at så lang ventetid ikke er uvanlig. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Har kikket litt på bruktkjole som reserve, men finner ikke noen i str min som jeg kunne tenkt meg. Og å finne en ny i butikk er utelukket i min str. Ikke har jeg lyst på noen annen kjole heller, lette lenge etter min og den er ikke som alle andres. Fortsatt en mnd igjen så det kan jo ordne seg, men for et stress. Biter negler og har mareritt. Takk for responsen deres. Har du fått kjolen din cajac? Noen som vet om det er noen som leier ut Pronovias, Rembo eller LR i Oslo-området?
Kanutten Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 (endret) [ Har du tenkt noe mer på kjolevalg?!? Håper ikke bildene skremte deg, for man så det ikke så godt på bildene hvor fin den egentlig er Endret 11. mai 2008 av Maye
ringblomst Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Da jeg giftet meg i 2004 hadde jeg også bestilt en Pronovias-kjole, som kom til avtalt leveringstid på ca 6 måneder. Hadde ringt dem i slutten av neste uke og spurt om hvordan de vil løse situasjonen, hvis det ser ut til at den ikke kommer tidsnok til bryllupet ditt. Hvis de garanterer at du får den til 1 uke før dagen, hadde i hvert fall jeg senket skuldrene. Lykke til!
Possibly Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Jeg var ikke ute i spesielt god tid, men jeg kjøpte en kjole de hadde hengende i butikken. Ingen ventetid, de spanderte rens (siden den var blitt prøvd noen ganger), og jeg fikk 10% rabatt. Hvis kjolen skal bestilles, er det sikkert lurt å være ute i god tid. Hvis man sier datoen for bryllupet til de i butikken, og de lover at kjolen skal være framme til da, så synes jeg faktisk det er butikkens ansvar hvis den ikke kommer fram i tiden, og da synes jeg man burde slippe å betale for den. Jeg vet ikke om det er sånn det fungerer, men det virker temmelig hårreisende når de ikke kan holde det de lover. Det er tross alt viktig, kommer den for seint så får man tross alt ikke brukt den. Det blir ikke som med en vanlig kjole som man kan bruke ved senere anledninger.
Saeria Skrevet 11. mai 2008 #15 Skrevet 11. mai 2008 Har du sett etter brukt reserve? Det kan hende du finner noen av de nevnte merkene på finn.no, vet du. Uansett får en håpe at kjolen kommer før bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #16 Skrevet 11. mai 2008 Hei! om dette er en seriøs forretning så vil jeg tro det ordner seg. De spør jo om når bryllupet skal stå når de bestiller. Og om de ikke da sier at dette kanskje ikke går, da er de faktisk ansvarlige for at du har kjole på dagen. Litt spesielt med det tilfellet i straten av tråden med et utsatt bryllup da.. hmm.. Men jeg ville ringt, eller stukket innom å hørt, så du slipper å stresse deg i hjel. Når kommer kjolen? Og da skal i hvertfall svaret være på uke, om ikke dag. Og om de er vage i svaret, så ville jeg sagt, du får ringe leverndøren å sjekke, så ringer jeg deg opp i morgen. Eventuelt spørre om de har en plan B, siden de tydligvis har litt dårlig oversikt.. Men er nok greit å prøve å holde tonen god så lenge som mulig.. Rart de gir så slappe svar, de må da være vant til stressede bruder..
Gjest TS Skrevet 30. mai 2008 #17 Skrevet 30. mai 2008 Fikk akkurat telefon fra salongen nå. Kjolen er endelig på plass, jaggu på tide bryllupet er neste helg. De ville ikke høre noe om avslag, men de skulle hjelpe meg slik at jeg får den tilpasset. SKULLE BARE MANGLE!!! Har gått ned en del i vekt. Ble en del ekstra stress med denne kjolen kan en si. Prøving i morgen.
Gjest lillacamilla Skrevet 30. mai 2008 #18 Skrevet 30. mai 2008 Lykke til! Bare pass godt på at de ikke gjør hastverksarbeid... En venninne av meg skulle gifte seg i utlandet, og da hun (heldigvis) prøvde på kjolen kvelden før vielsen, viste det seg at brudesalongen kun hadde lagt opp det ytterste laget med stoff. Underskjørtet var nesten 30 cm for langt. Det ble en lang natt.....
Gjest TS Skrevet 30. mai 2008 #19 Skrevet 30. mai 2008 Lykke til! Bare pass godt på at de ikke gjør hastverksarbeid... En venninne av meg skulle gifte seg i utlandet, og da hun (heldigvis) prøvde på kjolen kvelden før vielsen, viste det seg at brudesalongen kun hadde lagt opp det ytterste laget med stoff. Underskjørtet var nesten 30 cm for langt. Det ble en lang natt..... Ikke skrem meg.. Trenger ikke mer stress nå :gråte:
Gjest lillakamilla Skrevet 30. mai 2008 #20 Skrevet 30. mai 2008 Sorry, var ikke meningen Det går nok fint! Lykke til med kjolen og bryllupet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå