Elle_86 Skrevet 28. mars 2008 #1 Del Skrevet 28. mars 2008 hei dere! Da har jeg lest rudt her inne i en måneds tid, og tenkte at nå var det min tur til å lage meg dagbok. Jeg er ei jente på 21 år, blir snart 22 egentlig, som studerer til å bli førskolelærer, og som bor sammen med kjæresten min På skolen i dag begynte vi på teaterfestival for barn. Vi skal lage en forestilling som skal passe for barn fra 1-3 år. Så kommer det barnehagebarn og skal se på. Hver gruppe fikk en impuls, som vi skulle jobbe ut i fra. Min gruppe fikk en "fuglematholder", så vi tenkte: Okei?! hva skal vi få ut av dette? Men vi fant ut at det ihvertfall må bli noe om fugler, så får vi se hva det blir etterhver. og om tre uker så skal vi være ferdige, så de blir en hektisk periode, men det blir nok veldig gøy også Det var vel alt for ikveld, begynner å bli sent. I morra skal jeg opp til nogenlunde tid, for må skrive på oppgaver som skal leveres på mandag. (5 stk) Uff a mei, ja ja, sånn går det når man utsetter ting. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 29. mars 2008 Da er jeg oppe igjen, og klar for å sette fart på noe som vil bli en travel/slitsom helg. Planer for helger * Skrive ferdig fem oppgaver, som skal leveres på mandag (har begynt litt på alle) * Rydde/vaske leiligheten * Vaske klær * Og skrive enda litt mer på oppgavene (må bli ferig med dem på søndag) Før påske hadde jeg vært ute i 7 ukers praksis, så det er dette oppgavene mine skal være om. Får håpe det kommer til å gli ganske greit. Jeg sender inn et innlegg her igjen ikveld, og sier hvor langt jeg har kommet (må ihvertfall ha blitt ferdig med 3 stykker). over til word... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mars 2008 Da var dagen omme, og jeg skal snart legge meg, venter bare på at en klesvask skal bli ferdig. Over punktene jeg hadde satt opp over helgens gjøremål, har jeg fått vasket klær (så nå er skittentøyskurven tom, deilig:)) og jeg har skrevt oppgaver til den store gullmedalje. Jeg er nesten ferdig med tre av oppgavene, trenger bare litt mere teori i dem, og jeg har kommet godt i gang med de to siste også, så nå ser jeg positivt på å få levert dem på mandag:) Jeg og sambo tok en enkelt lørdagsmiddag idag; vi bestilte pizza, men den var veldig god. Vi hadde på: biff, skinke, sjampinjong (skrives det sånn egentlig, hmm?) mais og løk, nam, nam. Jeg gleder meg til å komme ordentlig igang med trening igjen til mandag. Det har vært to uker med lite trening, da det har vært påskeferie og jeg har holdt på med oppgaveskriving. På mandag blir det pilates, det blir deilig:) Der hørte jeg at vaska var ferig, så da er det å henge opp den før det blir bingen:natta: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrika89 Skrevet 29. mars 2008 #4 Del Skrevet 29. mars 2008 Gratulerer med egen dagbok:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 30. mars 2008 Takk Det er egentlig litt arti. Da er jeg nesten ferdig med oppgaven i pedagogikk, så det er deilig. Har jo fire andre oppgaver jeg skal bli ferdig med også, men er veldig optimistisk på at jeg skal bli ferdig med alle ikveld I morgen er det musikk på skolen, så må nok kansjke prøve å spille litt gitar i dag også. Må også prøve å få gjort litt idag, sånn at det blir rent og pent her. Så det er ingen grunn for å henge på latsiden nei. Merka jeg blei litt irritert når jeg fant ut at klokka skulle stilles en time FREM, da mista jeg liksom en time på å gjøre alt det jeg skal gjøre...hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mars 2008 Fant nettopp ut at jeg glemte å se på reprisen av frustrerte fruer i går, så føler meg ikke helt klar for å se neste episode på tirsdag. Er det noen som kan gi meg en kort oppsummering av episoden? Det hadde vært supert Håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mars 2008 Da har jeg endelig fått levert praksisoppgavene mine, etter mye stress og mas, men fy så deilig deter. Men det er ikke over enda. På fredag skal det leveres en oppgave i forming, men den er ikke så stor, så det går nok bra. Så fikk vi en ny oppgave i dag i musikk, i tillegg har vi teaterfestivalen som vi begynte med på fredag. Så i en måned fremover nå blir det veldig stressende på skolen. Idag skal jeg på trening, to timer etterhveandre faktisk. Først pilates og så MRL. Gleder meg. Nå skal vi til butikken å handle inn ukas daglivarer. over og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 5. april 2008 Da var enda en uke nesten over. Tiden går jammen fort. På skolen denne uka har jeg gjort ferdig en oppgave i forming: har laget et fabeldyr i leire og malt den. Blei igrunn ganske så fornøyd med den. Med teaterfestivalen går det i grunn veldig bra. Vi er helt ferdig med handling og rollefigurer, og har nå begynt å øve på å spille det. Tror nok det blit bra når det blir ferdig. På onsdag var jeg sammen med ei venninne. Vi gikk en tur, laget middag og spilte spill. Veldig koselig. Idag, skal jeg en liten tur til byen: levere bøker på biblioteket, prøve å finne en billig, tynn, svart genser og litt stoff (kostyme til teaterfestivalen), og så har jeg en tilgodelapp hos en gullsmed som jeg må få brukt. Så skal jeg spille masse gitar i helga, da det er gitartime på skolen igjen på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 5. april 2008 opps. der fikk jeg visst lagt inn innlegget to ganger. ja ja. sånn kan det gikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 5. april 2008 Da har jeg øvd på gitar i ca halvannen time. Og "Love is all around" begynner faktisk å høres ganske grei ut, selvom jeg fortsatt sliter med en del byttinger av grep. Får øve mer i morgen. Ikveld har vi spist taco til middag. Etter middag dro sambo til en kamerat. Kvelden har jeg brukt til å se på artist gallaen på tv2, reprisen av frustrerte fruer på tv2 zebra, sex og singelliv på dvd, og som nevnt spilt gitar. Så det har vært en rolig kveld med tv, gitar og godteri i morgen blir det mer gitarspilling, og litt tenker jeg. :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 7. april 2008 Planer for dagen (i nogenlunde prioritert rekkefølge):På skolen å ha forelsesning i norsk og musikk (spille gitar) I butikken og handle inn ukas dagligvarer Lage middag og spise den Lese litt pensum/spille gitar :lese:På MRL time 20.15 Slappe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprikos Skrevet 8. april 2008 #12 Del Skrevet 8. april 2008 Heihei! Sniklest litt i dagboka di Hvis jeg ikke husker feil, skal innrømme episodene går litt over i hverandre, så var det dette som skjedde på frustrerte fruer sist: Victor hadde funnet ut om Gabi og Carlos, og ble i følge Edie veldig sint. Victor tok med seg Gabi på båttur, hun fikk ikke fortelle om dette til noen. Edie fortalte Carlos at hun hadde vist Victor bilder av han og Gabi, og at han skulle ta hevn eller noe sånt. Carlos ringte Gabi, som var på båttur med Victor, og hun ble redd for at han skulle drepe henne. Mye frem og tilbake, så endte det med at Carlos kom seg til båten, og han og Victor begynte å slåss. Gabi slo Victor med en spade, og han havnet i sjøen (..og druknet kanskje, han kom iallefall ikke opp igjen). De kjørte til havnen, og sendte båten ut på sjøen igjen slik at ingen skulle vite hva de hadde gjort - det var jo ingen som visste at de var på båttur sammen. Mulig dette var episoden der Susan fikk møte Mikes far, som sitter i fengsel og ikke har dårlig samvittighet for at han har drept noen. ...egentlig alt jeg husker fra episoden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 14. april 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 14. april 2008 Nå er det en stund siden jeg gav lyd fra meg her inne. Grunnen til dette er at nettet hjemme ikke er helt oppe og går for tida, så nå sitter jeg på skolens pc og skriver. Siden sist har det vel egentlig ikke skjedd stort, har vært på skole, trent, og vært sammen med venner. I helga hadde jeg nattevakt på jobben (sa egentlig opp i august, men om det er helt krise, har jeg sagt at de kan ringe meg). Det gikk egentlig helt greit, selvom det jo blir en del fulle mennesker (jobber på en bensinstasjon), men man lærer seg da å håndere dem etterhvert. Aprikos: Takk for update om frustrerte fruer Og koselig med svar her inne Til torsdag skal vi fremføre teaterforestillingen vår for barnehagebarn, så det blir spennende. Så tirsdag og onsdag er satt av til øving. Idag skal vi jobbe med mappeoppgaven i musikk. Ikveld skal jeg trene MRL, spille litt gitar ("Love is all around" begynner å bli bra nå) og prøve å få gjort ferdig en formingsoppgave. Det var vel alt for nå, skal prøve å skrive litt oftere fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 16. april 2008 Da er det dagen før dagen (i morgen er det fremføring av teaterforestillingen), så idag skal vi øve hele dagen på skolen, og håpe at alt kommer til å gå bra. I går skulle jeg egentlig på pilates, men sovna på sofaen og våkna akkurat for sent til at jeg rekker å kjøre til timen, ikke bra, blei litt irritert. Dette vitner vel om at jeg er litt sliten for tida, det er mye å gjøre på skolen. Og jeg sover egentlig ikke for lite heller, sover mellom 7-8 timer hver natt. Så det er rett og slett veldig mye å gjøre på skolen om dagen. Nå skal jeg møte gruppa om fem mittuer, så får vel gå til dit vi skal møtes. Skal gi dere en update på hvordan der går med øving etc, på slutten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 16. april 2008 Da er vi ferdig med øvinfga for idag. Det har gått sånn nogenlunde greit, men da det er ei som ikke gidder å gi så mye, setter det en liten demper på oss andre Vi skal møtes igjen i morgen, en time før vi skal møte klassen, for å gå igjennom mer ordentlig, og ha en siste finish, med generalprøve. Vi har enda ikke fått øvd der hvor vi skal ha forestllingen, da det har vært andre forestillinger der idag, så når vi får gjort det på morgningen i morgen, får vi håpe at alt klaffer, for fa har vi ikke så mye tid til å forandre på ting... Skriver i morgen igjen for å fortelle hvordan det har gått... ............................................................... Senere idag skal jeg og ei venninne til badeland, der er det sklier, tyrkisk dampbad, badstue, og boblebad. Så det blir deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 18. april 2008 Da er nettet oppe og går igjen her hjemme, så da kommer jeg nok til å skrive litt oftere igjen. I går viste vi teaterforestillingen for barn. Det gikk ganske så bra, selvom det var noen småting som ikke klaffa helt. Jeg fikk mye skryt for min rollefigur, og det var hyggelig Idag fikk vi tilbakemelding på om vi var plukket ut til å spille utenfor skolen, på et teater i byen, der hvem som helst kunne komme å se på. Vi kom ikke videre, men det var igrunn helt greit, for vi vet ikke helt om vi hadde hatt nerver til det :gjeiper: I morgen kommer to jenter fra klassen. Da skal vi skrive en mappeoppgave i norsk, på nynorsk. Det kan bli interessant Da det er noen år siden noen av oss har skrevet noe på nynorsk, men det skal vel gå bra. På søndag skal jeg til ho ene (av de to som kommer til meg i morgen), og skrive ferdig oppgaven i norsk. Vi skal også se "Mio min Mio" på DVD, og på teater og se Peter Pan. Så det blir nok en produktiv helg. Akkurat nå ser jeg på Norske Talenter på TV2, men når det er ferdig må jeg rydde og vaske ferdig her hjemme, sånn at det ser sånn nogenlunde ut her når jeg får besøk i morgen. Det var det for denne gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_86 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 28. april 2008 Ja, da er det over en uke siden siste jeg var her og skrev litt. Den siste uka har jeg egentlig bare vært sliten, har ikke orka så mye. Har vært på alle forelesninger og sånn på skolen, men når jeg har kommet hjem har jeg omtrent bare sitti i sofaen til jeg skal legge meg. Ikke trente jeg noe forrige uke heller. Men i helgen har jeg vært å fått massasje, og jeg tror det hjalp igrunn. På skolen har vi nå begynt på en ny oppgave i forming. Vi skal lage en sprellemann, og en kjepphest, kun ved å bruke bølgepapp, så det kan nok bli gøy. Hmm.. Jeg har abonnement på bladet shape up, og i det nyeste bladet var det en artikkel om cheerleading. Dette er noe jeg egentlig alltid har hatt lyst til å prøve, men jeg har ikke visst hvor jeg kan begynne på det. Men ihvertfall, i denne artikkelen var det noen nettadresse hvor man kunne finne alle klubbene i Norge. Og da fant jeg en i min by. Så nå har jeg sendt mail, og skal nå som snart 22 åring begynnne på cheerleading. He he, gleder meg egentlig veldig mye, tror det kan bli veldig gøy Da var det vel over og ut for denne gang, fon nå må jeg gå slik at jeg rekker bussen til skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå