Gå til innhold

Langvarig blødning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg hadde en spontanbort for noen måneder siden. Siden dette har jeg blødd. Jeg har vært på flere ultralyder og sjekket. Jeg fikk også Provera tabletter for å få stoppet blødningene. Ingenting har hjulpet... Nå er jeg snart i den tredje måneden med blødninger...

Jeg har vært hos legen og venter på resultat på noen blodprøver. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Jeg frykter at det kan være noe alvorlig galt...

Det er jo ikke normalt å blø så mye etter en spontanabort...

Noen? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg hadde en spontanbort for noen måneder siden. Siden dette har jeg blødd. Jeg har vært på flere ultralyder og sjekket. Jeg fikk også Provera tabletter for å få stoppet blødningene. Ingenting har hjulpet... Nå er jeg snart i den tredje måneden med blødninger...

Jeg har vært hos legen og venter på resultat på noen blodprøver. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Jeg frykter at det kan være noe alvorlig galt...

Har ikke opplevd noe lignende selv, men har jobbet litt på en gyn.avd så har kanskje litt kunnskap. Kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose av den grunn, men vil tro at blødningen er utløst av aborten. Du skriver ikke noe om det, men blødninger kan ha noe med at ikke hele fosteremnet er ute av kroppen din (, men dette er sikkert sjekket iom at du har vært på ultralyd).

Men jeg håper at legen din tok en Hb-kontroll, å blø i flere mnd vil ha en innvirkning på blodprosenten din. Kanskje så stor at du vil trenge blodoverføring?

Håper de finner ut hva det er og hvordan de kan behandle deg, det er ekkelt å gå sånn og lure. God bedring!

Gjest Gjest
Skrevet

Kan det være noen andre grunner til at jeg blør så lenge?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Virkelig ingen som har opplevd noen lignende???

Venter fremdeles på svar på blodprøver....

Frykter det værste... Kan jeg ha kreft? Mistet evene til å få barn :tristbla:

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet

Kanskje du har bakovervendt livmor som gjør at det har samlet seg opp blod etter ?

Etter en spontanabort skal det tas en utskrapning! Dette har du gjort eller?

Kan også være at du må ta en ny utskrapning fordi alt av fosteret ikke er skrapt ut!

Når du har bødd så lenge har vel legen sagt at du bør ta jerntabletter?

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet
Kanskje du har bakovervendt livmor som gjør at det har samlet seg opp blod etter utskrapningen ?

Etter en spontanabort skal det tas en utskrapning! Dette har du gjort eller?

Kan også være at du må ta en ny utskrapning fordi alt av fosteret ikke er skrapt ut!

Når du har bødd så lenge har vel legen sagt at du bør ta jerntabletter?

Edit: en feil i første setning

Gjest TS igjen
Skrevet

Jeg har ikke tatt utskrapning. Legene jeg snakket med mente dette ikke var nødvendig for det var en fullstendig spontanabort (eller hva det kalles)

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet
Jeg har ikke tatt utskrapning. Legene jeg snakket med mente dette ikke var nødvendig for det var en fullstendig spontanabort (eller hva det kalles)

Da mener jeg de bør vurdere en utskrapning allikevel!

Gjest Gjest
Skrevet
Virkelig ingen som har opplevd noen lignende???

Venter fremdeles på svar på blodprøver....

Frykter det værste... Kan jeg ha kreft? Mistet evene til å få barn :tristbla:

Det er det så absolutt ingen her som kan eller har kompetanse til å uttale seg om.

Gjest Gjest
Skrevet

Har du ringt de? Blodprøvene kan ha blitt rotet bort, eller de kan ha glemt å gitt deg beskjed.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Hei

Jeg opplevde det samme som deg for ett år siden, Sluttet å blø etter 3 månder.

Var til gynekolog og tok ultralyd, fem ganger på de tre månedene. Tok all slags prøver, men det var ingenting galt. Begynnte på p-piller, men forsatte å blø. Gynekologen ville ikkje at jeg skulle ta utskrapning, ho sa at de prøvde å ungå det så lenge det er mulig. Kroppen renser opp selv.

Skjønner at du er trist og redd, husker eg hadde det heilt forferdelig, tenkte på alt mulig det kunne være. Men gynekologen sa at det kan ta så lang tid, selv om det kansje ikkje er heilt vanleg.

:klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg ser at du har fått noen uttalelser ang. hva denne blødningen kan skyldes og hva som bør gjøres.

Her inne kan du ikke forvente det sitter mennesker som har kompetanse til å komme med slike uttalelser,og kan faktisk skremme og forverre situasjonen.Det er leit at det er slik.Det er mange leger som har sider man kan stille spørsmål bl.a.

Du er i trygge hender hos de som driver å undersøker dette.

Det du kan gjøre er å ringe og bestille ny time til legen,også pga den angsten du bærer på når det gjelder tanken på andre sykdommer.

Prøv å hold deg mest mulig i ro og forhold deg til helseteamet.

:)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Jeg ser at du har fått noen uttalelser ang. hva denne blødningen kan skyldes og hva som bør gjøres,av en leser.

Her inne kan du ikke forvente det sitter mennesker som har kompetanse til å komme med slike uttalelser,og kan faktisk skremme og forverre situasjonen.Det er leit at det er slik.Det er mange leger som har sider man kan stille spørsmål bl.a.

Du er i trygge hender hos de som driver å undersøker dette.

Det du kan gjøre er å ringe og bestille ny time til legen,også pga den angsten du bærer på når det gjelder tanken på andre sykdommer.

Prøv å hold deg mest mulig i ro og forhold deg til helseteamet.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...