Gå til innhold

Noen som har råd om dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kathrine_*
Skrevet

Hei,

Skriver egentlig på vegne av min mor som i fjor gikk gjennom en kne opperasjon for å fjerne menisk, brusk og det som var. Hun har nå ingen "dempere" slik at bena gnisser mot hverandre. Det gir store smerter i følge henne, som hun får piller for, men hun føler seg oppblåst og kutter de ut til tider.

Det vi lurer på er om det er skadelig for kneet og trene når hun har slike smerter? Hun prøver å sykle litt, men er redd hun gjør vondt verre ved å trene. Har hun grunn til å uroe seg?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Be henne få henvisning til fysioterapeut som også har egen treningssal eller tilknytning til et treningsstudio. Jeg brukte et fysioterapi som brukte treningssalen til ekexia.

Skrevet

Hun burde trene opp kneet, ja. Ved ikke å trene det, blir det bare verre.

Jeg har selv operert bort menisker og annet småsnacks, og merker ikke noe til noen gnissing. Men så begynte jeg å trene igjen en ukes tid etter operasjonen, også - 15 år og utålmodig.

Faren min har heller ingen menisker igjen, og han trener hver eneste dag, i tillegg til at han har en jobb som innebærer å gå på sementgulv hele dagen.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg har selv operert kneet etter en bruskskade. Først av alt; bruskskader er, så vidt jeg har forstått, langt mer alvorlig enn meniskskade.

Selv har jeg blitt anbefalt å sykle og gå turer, samt langrenn.

Hvis dere er usikre, ville jeg tatt kontakt med en lege som kjenner hennes sykdomsforløp, slik at rådet blir mest mulig tilpasset hennes situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...