Gå til innhold

Mer kåt etter pilleslutt

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har brukt hormonprevansjon i litt over 6 år. Begynte ca 1/2 år etter at jeg og min kjære fant sammen.

Ganske lenge har jeg følt at det er jeg som holder igjen sex-livet vårt. Har noen ganger hatt dårlig samvittighet for dette, og kanskje hatt sex selv om jeg ikke har vært så veldig gira.

Men nå har jeg sluttet med hormonprevansjon og opplever at det er blitt motsatt. Jeg er klar som et egg omtrent 24 timer i døgnet, mens han er mer tilbakeholden og klarer ikke helt å holde tempoet oppe. På meg virker han nesten litt fortvilet over situasjonen. Og jeg får dårlig samvittighet for å gå rundt å vært kåt til alle døgnets tider.

Andre som har opplevd dette?

Hva har dere gjort?

Endret av Redlady
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk redusert sexlysten av p-piller og har derfor sluttet.

Du er vel som meg da, bare generelt lysten. :)

Har samme problem som deg, jeg vil mer enn han. Sånn har det vært fra begynnelsen av, og eneste måten å løse det på er å hjelpe seg selv når det blir for ille...

Gjest Mia88
Skrevet

Jeg har gått på p-pillen i litt over 1 mnd, og har allerede mistet sexlysten veldig.. Jeg har ofte sex uten at jeg egentlig føler for det.. skal jeg da prøve å bytte p-piller kanskje?

går på lolette.. noen som kan anbefale noen som kanskje ikke dreper sexlysen så mye?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har gått på p-pillen i litt over 1 mnd, og har allerede mistet sexlysten veldig.. Jeg har ofte sex uten at jeg egentlig føler for det.. skal jeg da prøve å bytte p-piller kanskje?

går på lolette.. noen som kan anbefale noen som kanskje ikke dreper sexlysen så mye?

Har også en del sex uten at jeg er spesielt kåt :/

Noen som vet om man mister sexlysten med en gang man begynner på p-piller, eller om det kan ta tid? Jeg mistet den etter rundt 1 år på pilla. Kan det ikke være grunnen, da?

Gjest samme problem
Skrevet

Hvor lang tid tar det fra du slutter på pillene til sexlysten kommer tilbake?

Sett at jeg slutter på dem når jeg kommer til placebopillene?

Gjest Gjest
Skrevet

He he... jeg går på piller og har allerede større sexlyst enn mannen min. Tør ikke slutte på dem, da blir det helt ille :)

Skrevet
Jeg fikk redusert sexlysten av p-piller og har derfor sluttet.

Du er vel som meg da, bare generelt lysten. :)

Har samme problem som deg, jeg vil mer enn han. Sånn har det vært fra begynnelsen av, og eneste måten å løse det på er å hjelpe seg selv når det blir for ille...

Det er det jeg gjør. Men jeg tror jeg må jobbe litt med samvittigeheten. Først dårlig samvittighet for å ikke ha så mye lyst på sex og nå dårlig samvittighet for for mye sexlyst. Det skal ikke være lett!

Hvor lang tid tar det fra du slutter på pillene til sexlysten kommer tilbake?

Sett at jeg slutter på dem når jeg kommer til placebopillene?

Det var ikke snakk om mange dagene etter jeg fjernet p-staven. Men det var meg. Tenker dette er noe individuelt.

Skrevet
Men nå har jeg sluttet med hormonprevansjon og opplever at det er blitt motsatt. Jeg er klar som et egg omtrent 24 timer i døgnet, mens han er mer tilbakeholden og klarer ikke helt å holde tempoet oppe.

Dette er da innlysende, kjære deg. Det er jo du som har sluttet med hormonprevansjon, og ikke han. Gi ham et pillebrett, så skal du se at han også er klar som et egg etter 28 dager...

Gjest Veronica Mars
Skrevet (endret)

--

Endret av Gjesten
Skrevet

Lurer på om jeg får lurt madammen til å teste uten p-piller en stund. For nå fungerer de FOR bra :P (les: Blir jo aldri noe på meg).

Kunne nesten stemme med når hun startet med de og.. ble gradvis nedadgående etter par-tre måneden med bruk.

Regner med at ulike jenter reagerer ulikt. Men håper da lysten ikke er borte for alltid. Det finner en vel bare ut med å teste.

Gjest Gjest
Skrevet
Lurer på om jeg får lurt madammen til å teste uten p-piller en stund. For nå fungerer de FOR bra :P (les: Blir jo aldri noe på meg).

Kunne nesten stemme med når hun startet med de og.. ble gradvis nedadgående etter par-tre måneden med bruk.

Regner med at ulike jenter reagerer ulikt. Men håper da lysten ikke er borte for alltid. Det finner en vel bare ut med å teste.

http://www.guardian.co.uk/world/2005/may/2...rch.sciencenews

Ekle greier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...