Gå til innhold

Hvor henger dere arbeidstøy hjemme?


ceca

Anbefalte innlegg

Til dere som har arbeidstøy som ikke vaskes hver dag, (elektrikkere, snekker, rørlegger, veivesenet etc) har gjerne en abeidsbukse som ikke vaskes hver dag men som allikavel er litt møkkete.

Hvor henger dere den/gjør av den etter endt abeidsdag?

Jeg mener nemlig at den er såpass møkkete at den ikke skal henges inn sammen med andre klær/jakker.

Så nå "leter" vi etter et egnet sted å henge buksen ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egen grovinngang/vaskerom. Men det er vel ikke noe som finnes i ethvert hjem, så et eget skap hadde sikkert vært greit? Det kan jo plasseres på vaskerommet.

Et annet forslag kan være på en knagg under ei trapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker vaskerommet nede i kjelleren. Har egen inngang, og egen vaskemaskin til arbeid og treningsklær.

Før hang han dem opp på badet, da måtte han gå gjennom gang og trapp og det ble sagspon alle veier (han er snekker).

Nå har han joggebukse og t-skjorte hengende nede, som han bytter til med en gang han kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en grovinngang nede i kjelleren, og der kan han henge tøyet sitt. Men ha nekter å bli "forvist" ned dit.

Vi har et knøttlite vaskerom, hvor han gjerne vil henge det, og da føler jeg at det henger nesten oppi de rene klærne som henger til tørk. Et skap der inne har vi ikke plass til - ellers hadde det vært lurt !!

Godt å høre hvordan andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en grovinngang nede i kjelleren, og der kan han henge tøyet sitt. Men ha nekter å bli "forvist" ned dit.

Nei vettu hva, det får han bare finne seg i! Det er jo rene luksusen å ha en slik inngang. Du får gjøre det litt trivelig der, rydde og sette inn en liten kommode, der du sørger for at det alltid er noen rene skjorter, sokker og joggebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en grovinngang nede i kjelleren, og der kan han henge tøyet sitt. Men ha nekter å bli "forvist" ned dit.

Min mann ville heller ikke ned til å begynne med!!

Rommet er kaldt, noe han selvfølgelig brukte som argument, og ellers lite spennende.. Men hallo.. Hvor viktig er det? Skal jo bare ta av arbklærne og ta på rene klær..

Satte inn en ovn den første vinteren, og det hjalp. Nå er han så vandt til det, at der ikke trenger å stå ovn engang lenger.. :ler:

Han har skjønt at han fikk en blidere kone av å bruke rommet nede, og et litt renere hus :ler:

Spon alle veier er ikke gøy altså!!!

Stå på krava, prøv å snakke litt om det sånn av og til.. La han bli vandt med tanken på å bruke rommet nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det koselig der, med skap og alt han trenger. Men det er kaldt som sagt. Og han vil ikke ha på seg kalde klær om morgenen. Den kan jeg skjønne. Han dåner vel om jeg kjøper en ovn setter inn der ! (strømregningen vet dere )

Skal se hva mere koselig jeg kan gjøre der nede for han jeg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville iallefall ikke gitt meg på at han får bruke resten av huset, når det finnes et sånn rom. Jeg har selv skiftet i et iskaldt grovkjøkken MANGE ganger, og det er ikke noe problem. Man blir ikke stående der inne lenger enn man må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det var ok at mannen labbet inn i hele huset med skittent arbeidstøy på, dersom han etter hver gang gikk samme løypa én gang til med støvsuger og vaskebøtte og rengjorde etter seg.

Endret av Betsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min mann kaster det fra seg på gulvet på badet. Der blir det liggende til jeg stapper det i maskinen og vasker det. Som regel et par timer etter at han tok den av seg. Men det var kanskje ikke løsningen du var ute etter??

Må si at han ikke bruker denne typen klær hver dag på jobb da og at han oppbevarer mye av arbeidstøyet sitt på knagger på kontoret, så det er ikke et så stort problem. Hadde nok ikke giddet dette hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...