Furstina Skrevet 1. september 2003 #101 Del Skrevet 1. september 2003 Härlig man du har coda, tur jag har en nästan likadan vem vet om du hade fått ha honom ifred annars Jag konstaterade att min man måste vara knäpp. I söndags när jag vaknade lite sur, trött, lättretlig och fortsatte hela dagen så säger han bara nåt i stil med att han gillar mig och att jag visar känslor (är sur och skäller på honom utan anledning...). De är konstiga männen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 3. september 2003 Forfatter #102 Del Skrevet 3. september 2003 Vi er heldige, Furstina! I alle fall når jeg leser om alle som oppdager at mannen ikke er helt som de har drømt om. Det er godt mulig at det er bakdelene som er interessante og fortelle om, og at det derfor er et dårlig helhetsbilde som kommer frem, men likevel, han har utrolig få bakdeler, i alle fall ingen som er vits i å fortelle noe om! Er innom jobben akkurat nå. Var så innmari sur i går at jeg orket ikke gjøre noen ting, det får jeg svi for nå. Hadde fri i dag, men gadd ikke gå på kontoret mens det var andre her. Så galt er det blitt... Hadde planer om å bli her til sommeren, men nå vet jeg ikke lengre. Jeg blir så utrolig sliten av å være irritert! Det koster meg mye mer enn å jobbe intenst en hel dag. Hadde møte i går, bare om tekniske ting, men til og med der klarte noen kolleger å lire av seg det mest utrolige. Dessuten fikk sjefen nok en gang vist at han ikke kan lede. Det er jo ikke rart at de fleste vil unngå møter, når et møte som kunne vært ferdig etter tre kvarter trakk ut i to timer, fordi sjefen ikke gadd å styre samtalen. Men nå har jeg i alle fall sagt min mening om et par ting (har en hel liste igjen), krevd møte (svaret fra sjefen ble at "jeg tror ikke på møter jeg, men hvis du absolutt vil, kan vi jo ha et, men ikke dersom det ikke står noe på agendaen. Dessuten har jeg spurt alle andre, og de ønsker heller ikke jevnlige møter". Tull! Jeg vet helt positivt at over halvparten av de ansatte sterkt savner møter der vi blir oppdatert på hvordan ståa er, og et forum for å kunne ta opp ting. Men jeg kan jo bare snakke for meg selv.). Fikk i tillegg kjeft av en kollega for å ikke backe henne opp under møtet. Jeg gjorde det, men ikke på hennes urimelige krav og fullstendige overreaksjoner. Derfor orket jeg ikke gjøre en ting i går. Satt i sofaen konstant fra jeg kom hjem til kl. 24 i går, var helt pumpet. I dag har jeg som sagt hatt fri, har brukt hele dagen på å ta meg inn. Problemet er at jeg må holde på denne faste inntekten til mannen får seg jobb, de to andre jobbene mine gir ikke nok foreløpig. Men til sommeren, da skal jeg slenge oppsigelsen på sjefens bord med et smil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 3. september 2003 Forfatter #103 Del Skrevet 3. september 2003 Må tilføye at jeg har gode venner i tillegg til en fantastisk mann. Tilbrakte hele kvelden hos en venninne mandag, som har en mann som jobber mer enn godt er. Utrolig koselig! Satt ute og røyka hele kvelden (ja, jeg har sprukket mer enn jeg hadde tenkt!). Det er lenge siden sist! Gjorde ikke noe annet enn å prate fra åtte til tolv på kvelden. Skal slutte å røyke så snart EL nærmer seg - det er tidsfristen min. Begynner virkelig å bli klar for barn nå. Mannen også, han leker med hver en baby han kommer over :D . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 3. september 2003 Forfatter #104 Del Skrevet 3. september 2003 Skal bare si en ting til i dag: Det sier litt om planleggingen min (i positiv retning, synes i alle fall jeg) når jeg tenker på å si opp til sommeren. Dersom vi klaffer relativt raskt, vil jeg jo alt ha gått ut i permisjon når mannen begynner i ny jobb . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 8. september 2003 #105 Del Skrevet 8. september 2003 Halla Coda :D Ser det er noen dager siden du sist skrev i boken din. Håper det er fordi du sitter og koser deg med den supre mannen din og kobler helt av fra jobb og stress Ta vare på deg selv så du ikke brenner lyset i begge ender på alle jobbene dine! Tenker på deg! *Klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 8. september 2003 Forfatter #106 Del Skrevet 8. september 2003 Takk for hilsen Bizzy, det varmet! Virkelig! Sitter her på kontoret og lurer litt på hva jeg skal gjøre med fremtiden min, og da var det veldig koselig med en slik påminnelse. Koser meg nemlig masse i de to andre jobbene mine. Spesielt den som jeg var usikker på om jeg turde ta, den er virkelig bare midt i blinken! Får masse utfordringer, omgir meg med masser av ålreite, oppegående og smarte mennesker, og får brukt alt det jeg er flink til. Satser på å bruke litt tid på å bygge opp den stillingen, slik at jeg har litt å gå på i forhold til den "vanlige" jobben min. Har jo kost meg med mannen også de siste dagene. Har hatt masse besøk av venner, hadde to par på besøk i hele går, til middag (nammenam wok), kaffe, flere runder brettspill og masse latter. Da koser jeg meg! Også fordi jeg ser at mannen har det helt topp. Har også funnet litt tid til å tenke på hverdagslige ting, ting som vi bør jobbe med. Har også snakket littebitt sammen, som alltid gjør godt. Alt går med litt tålmodighet! Høres kanskje kryptisk ut, men ønsker ikke å være for personlig - vil ikke utlevere verken mannen eller meg selv. Nå skal jeg bare hente opp dagens siste tråder, så skal jeg hjem! Gleden med hjemmekontor er at jeg kan dra på byen og handle midt på dagen og jobbe mens mannen er på trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 10. september 2003 #107 Del Skrevet 10. september 2003 :D Godt å se at det står bra til med deg!!!! Lykke til både med prøvingen og jobbsituasjonen!! *Klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 12. september 2003 #108 Del Skrevet 12. september 2003 Coda, jeg blir glad av å lese i dagboken din! Det virker som om du er så flink til å sette pris på alt det du har! En herlig mann, gode venner, (ihvertfall èn ) givende jobb. Og jeg tror (og håper) omgivelsene vet å sette pris på deg også. Klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 16. september 2003 Forfatter #109 Del Skrevet 16. september 2003 Og jeg blir glad av hyggelige besøkende! Har ikke hatt så mye på hjertet i det siste, eller følt behov for å skrive det ned i alle fall. Jobben er nå som den er, dagens episode i såpeoperaen utspant seg i lunsjen. Er det mulig at voksne folk kan oppføre seg slik, sier bare jeg. Så klarer heller ikke moralisten i meg å si ifra når noen er tåpelige mot andre, noe som kanskje ikke bedrer tingenes tilstand... :-? . Har hatt mye vennebesøk i det siste, koselig. Vi er en sammensatt gjeng, relativt fast, og med mange spennende typer som ofte går hverandre på nervene. Kanskje litt for mange ledertyper på en gang, men det er moro lell. Når det gjelder prøvingen har jeg faktisk et godt håp denne måneden. Vi traff greit tror jeg, og det stikker og drar i magen. Har ikke peiling om luft i magen er et symptom, men i så tilfelle er jeg svært gravid i dag . Har til og med fått kviser, lenge siden sist! Tester ikke før om en uke uansett. Hva mer er det å si i dag? Kanskje at nå er det på tide å pelle seg hjem til mannen, heller ta resten av det som ligger og venter på å bli gjort ferdig i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 17. september 2003 #110 Del Skrevet 17. september 2003 Hei igjen :D Så spennende at du har på følelsen at det har klaffet denne måneden da!!!!!!!!!! Når er forventet IKM? Ble skikkelig nysgjerrig jeg Krysser fingrene og håper med deg :kgblunk: *Klem* Ps. Jeg har faktisk litt av de samme symptomene som deg, men har ikke turt å tenke positivt ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 18. september 2003 Forfatter #111 Del Skrevet 18. september 2003 Takk for kryssing, Bizzy! Jeg vil ikke tro på den negative testen din før det skjer noe mer. Fillern, fillern. Jeg har virkelig fått opp håpet denne måneden! Kjenner symptomer hele tiden, til tross for at jeg bare er på dag 22, og ikke har IKM før 27 eller rundt den dagen. Tenk om jeg bare kunne glemt det ut, og så plutselig kommet på det litt etter mensen skulle vært her....akkurat som om ingen har tenkt den tanken før! Klarer vel ikke vente så lenge med å teste, særlig siden jeg ikke skal på jobb i morgen eller resten av helgen. Har forresten glemt å oppdatere på nordmenns mest kjente samtaleemne: været. Her er det rene sommeren! For et par dager siden gikk jeg tur langs skjærgården, i singlet. Jeg ønsket meg virkelig shorts og sandaler! Det er så deilig, trenger ikke finne frem de aller tykkeste gensrene enda, jeg som pleier å ha dem fremme hele sommeren . Kanskje det bare er jeg som er ekstra varm for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 19. september 2003 #112 Del Skrevet 19. september 2003 Tusen takk for hilsen i boka mi :blunke: Ville bare ønske deg en god helg og påfølgende uke, og håper på å lese om den positive testen din når jeg kommer tilbake :blunke: Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 23. september 2003 Forfatter #113 Del Skrevet 23. september 2003 Dag 2. Denne gang ble jeg faktisk ganske skuffet, for første gang siden prøvingen begynte. Jaja, nye muligheter. Vi har vært i Stockholm! Reiste lørdags morgen, kom tilbake i går kveld. Hadde en skikkelig ordentlig loveweekend, koste oss masse! Tok livet med ro, kikket rundt i byen, så en film (fytti for et køsystem på den kinoen! Køen stod jo langt ut på torget halvannen time før filmene begynte), tok båt til Djurgården, kikket på NK-senteret (blomstene var flyttet like før vi kom dit), pratet og lo og koste oss. Fant et rimelig og veldig OK hotell et lite stykke utenfor sentrum, med Stockholmskortet gikk det veldig greit. Er bare innom kontoret en liten tur nå, og her altså, ja, hva skal jeg si...her koker det. Jeg har spådd det i lengre tid, det kommer til å sprekke her, og sprekke skikkelig. Fra og med i morgen sykemelder en kollega seg for første gang i hele sitt 30 års lange arbeidsliv pga forholdene her. DA jeg gav ham min støtte måtte han tørke en tåre. En annen kollega, som er på nippet til å bli pensjonist, vurderer å si opp og stod visstnok med tårene i øynene før helgen. Det er ikke så lenge siden jeg selv vurderte å si opp. Ups, det var visst alle journalistene det. Sjefen har vært på ferie, kommer tilbake i morgen. Det skal bli spennende! Traff ham i går, prøvde å forberede ham uten å blande meg inn i andres problemer, men han tok ikke hintet i det hele tatt. Her kommer det til å smelle alvorlig! Virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 24. september 2003 Forfatter #114 Del Skrevet 24. september 2003 Unngikk det store smellet, men dette er bare trist, trist. Kollegaen fikk fri av sjefen, slik at han "slapp" å sykemelde seg. Det var egentlig litt trist, for det hadde vært et viktig signal. Sjefen har hørt alles versjoner, og dette er en tilnærmet uløselig konflikt. Heldigvis står jeg på sidelinjen, oppgaven min er bare å holde meg nøytral. Men likevel, det er så mange andre ting som bare ikke fungerer her, som jeg bare må se langt etter å få ordnet nå. Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 24. september 2003 #115 Del Skrevet 24. september 2003 Så härligt ni hade det fint i Stockholm. Njut av minnena och tänk på ledigheten när det blir för tungt på jobbet. Hoppas verkligen det löser sig utan en massa uppsägningar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. september 2003 #116 Del Skrevet 25. september 2003 Hei min kjære "flinke-pike-syndrom-venn"!! Sitter her på jobben og tenker på deg. Tenker på hvor usannsynlig flinke vi jenter er til å sette skyhøye krav til oss selv - jobber og står på, og likevel undergraver vi den jobben vi gjør med å si at "åh nei, det er da så lite" eller "jaja, men jeg gjorde det jo ikke helt alene, da".... Blir så sint på meg selv for at jeg stiller så store krav. Burde egentlig være stolt av den jobben jeg har fått - det er tross alt omtrent det høyeste en norsk journalist kan komme. (hvis man ser på opplag og salgstall, mener jeg). Og så får jeg ikke ordentlig til jobben. Men herregud, jeg har jo bare vært her i 1,5 uke...... Coda, vi må skjerpe oss. Virker som du har tatt tak i deg selv og sagt at "nei, vet du hva. Jeg gidder ikke å bare være flink hele tiden". Virker i hvert fall sånn på de innleggene du har hatt den siste måneden eller så. Det har jeg respekt for!! Leit at det ikke funket på baby denne gangen heller. Men plutselig er den der!! Kanskje den tenker som så at den ikke kan komme helt enda, mammaen dens har jo nesten ikke tid til noe annet enn jobb? Hvis du gir babyen litt tid og rom, så kommer den kanskje?? Jeg har tro på at graviditeter sniker seg innpå når man også psykisk er klar for det, jeg... Hva tror du? Du er en dame med bein i nesa - stå på!! (og husk å ta deg tid til deg selv innimellom, da... ) Klem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 25. september 2003 Forfatter #117 Del Skrevet 25. september 2003 ÅÅÅÅhhhh - du asså! Vet du hvor mye jeg trengte en slik hyggelig hilsen nå eller? Sitter nemlig her med nakken like under øreflippen, hodepinen kryper oppover bakfra, og jeg føler at jeg ikke kan noen verdens ting - jeg som hadde stålkontroll i forrige uke! I dag får jeg liksom bare ikke gjort noenting (selv om jeg faktisk har laget to saker). Sitter bare og tenker på alt jeg må gjøre når jeg kommer hjem, og alt jeg burde ha gjort for tre uker siden, og sakene som jeg har på blokken og som absolutt burde være krysset av som ferdige. Tenk om noen tenker at jeg ikke er flink som ikke får ting unna med en gang, helst før jeg har begynt! Så nå glapp det litt for meg, jeg glemte en kort stund at jeg hadde lovt meg selv at jeg skulle være fornøyd med det jeg gjør! Skal skjerpe meg igjen. Interessante babytanker du hadde, forresten. Jeg har tenkt at jeg skal stå på, få gjort mest mulig til en baby eventuelt kommer eller er på vei, men kanskje omprioriteringene må skje før jeg kommer så langt. Jeg vet jo godt at jeg ikke kan fortsette som dette dersom vi går fra to til tre, men samtidig vil jeg gjerne få mest mulig ut av denne tiden også - og helst også imponere de fleste jeg møter. I alle fall bevise at jeg er god nok. Uansett: Takker og bukker for melding - også for hyggelig melding fra Furstina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 28. september 2003 Forfatter #118 Del Skrevet 28. september 2003 Bare en liten svipptur innom. Er på kontoret en liten tur for å få gjort unna en del ting før vi får venner på middagsbesøk. Rakk selvf. ikke alt, så må nok en tur hit før det kvelder igjen. Typisk. Min egen feil egentlig, må lære meg å bli mer disiplinert! Har alltid somlet, alltid! Er vel det eneste området jeg er fullstendig gjennomført... :-? . Men nå må jeg skynde meg, lager enkel middag men vil gjerne rydde litt og sånt småtteri. Finne noe å pynte med på veien kanskje? Hm...skylle vært blåbærlyng eller noe her, men nope, får stikke ut i bakgården her og se hva jeg finner. Ha en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 30. september 2003 Forfatter #119 Del Skrevet 30. september 2003 I dag blir det sutredagbok. - fordi jeg er så ufattelig trøtt uten noen som helst grunn - fordi jeg er så trøtt får jeg vondt i hodet, noe jeg ytterst sjelden har - fordi jeg er trøtt får jeg ikke gjort noe som helst! og jeg vil så gjerne bli ferdig med ting! - fordi jeg er trøtt orker jeg ikke tanken på å gå hjem og begynne å forberede meg på å ha inspirerende foredrag torsdag, som jeg fikk beskjed om i går - fordi jeg er trøtt orker jeg ikke særlig kos med mannen heller, som også er trøtt - fordi jeg er trøtt blir jeg sur og lei av personer som maser om ting de burde funnet ut av selv - fordi jeg er trøtt orker jeg ikke glede meg over venner som storfornøyde ringer og melder sin ankomst i kveld - fordi jeg er trøtt vil jeg bare ha litt massasje og trøst av mannen, i stedet for at han skal jobbe, jobbe, jobbe, og når han kommer hjem får han besøk av en kompis - de skal jobbe... Tror heller jeg skal ta en timeout og sove litt. (vet smilyen heter hakeslepp, men det kan også være en av mine utallige gjesper i dag). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 30. september 2003 #120 Del Skrevet 30. september 2003 Gå hjem, legg deg og sov i en time. Når klokka ringer, stuper du i dusjen og tar en kald dusj. Så kan du pøse på med litt cola eller kaffe - og så er du klar for jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå