coda Skrevet 7. mai 2003 #1 Del Skrevet 7. mai 2003 Har vurdert mange ganger frem og tilbake. Skal jeg starte dagbok her? Vil noen oppdage hvem jeg er? En dagbok kommer jo til å inneholde ting og tang, så rett person vil ikke ha problemer med å sette sammen opplysningene. Dessuten, hvis det går like bra som røykedagboka mi, er det da noen vits? Den passerte ikke en halv side med innlegg... Men i dag fant jeg ut - jeg kommer til å klikke hvis jeg ikke har et sted der jeg kan få ut litt tanker om tingene. Greit nok, det var faktisk mannen som tok initiativ til babylaging, men det er grenser for hvor mye rart han orker å høre på... :o Det er nå en og en halv dag siden den siste pillen ble tatt. Det var midt i påsken han plutselig lanserte ideen, en tidlig morgen, og tok meg bokstavelig talt på sengen. - Er det ikke på tide å lage et lite barn? Etter den tid har tankene spunnet konstant. Er det riktig? Er det riktig tidspunkt? Er jeg klar? Er han klar? Er vi klare? Vi har tross alt bare vært gift i ti måneder, og har ikke bodd sammen før. Men nå kjennes det rett. Skremmende. Sugende. Og litt oppslukende. Startet treningen i går, venter nå på siste pillestyrte mens. Hm. Selv om jeg bare har gått på piller i et års tid, blir det uvant. Pillene var unektelig behagelige, i alle fall når jeg byttet bort fra forferdelige Trionetta. Større pupper, kortere mens, mindre blødninger, mindre vondt. Jaja, betyr ingenting i sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 7. mai 2003 Tror nesten jeg må skrible ned noen tanker med en gang, så jeg får de litt ut av hodet (og forhåpentligvis klarer å være litt mer effektiv på jobb...). Mannen og jeg har det helt topp. Bedre og bedre dag for dag, jeg oppdager stadig noe nytt og spennende. Jeg vet, når mine venninner klarte å vrenge ut av seg noe så klissete ble jeg kvalm og var sikker på at 1. det skulle jeg aldri si, 2. det kom jeg aldri til å oppleve. Jaja. Nå er det nå en gang slik. Hva vil et barn gjøre med oss? Hvis det klaffer ganske raskt, får vi litt over et og et halvt år som gifte og under samme tak før vi må bli kjent med enda et nytt vesen, enda nye rutiner. Hehe, dette var som å åpne et overfylt skap - tankene strømmer på. Hva med min gode venninne som har strevd så lenge med å bli gravid? Vil det samme skje med oss? Hvis vi blir gravide, hvordan skal jeg fortelle det? Gjør jeg dette bare fordi det er en mulighet til å slippe unna en jobb jeg ikke trives i? Hva med vennegjengen, flere og flere får barn, vil vi miste kontakten med dem som vil vente? Hvis vi venter, vil vi ikke da frarøve evt. barn tid sammen med besteforeldre, som begynner å komme litt opp i årene? Oi. Kanskje det ikke er så sunt å tenke så hardt, det blir så mange bekymringer. Jaja, får ta en ting om gangen. Akkurat nå gleder jeg meg til å trene videre på å lage baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2003 Røykesluttdagboka ja. For å avslutte den - jeg klarte å slutte å røyke forbausende lett. Det fine er at det er såpass lenge siden at det er ingen som lengre kobler sluttingen med graviditet. Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, langt mindre mene det: livet er bedre uten røyk. Dessuten blir det oftere action i sengen med en blid mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 7. mai 2003 #4 Del Skrevet 7. mai 2003 Velkommen coda! Det är skönt att ha något ställe att skriva av sig kring funderingarna om både prövning och graviditet. Särskilt som det i bland är det enda man tänker på, mannen ledsnar på att lyssna och man inte vill dränka omgivningen i sina tankar. Lykke til med babylaging og kos deg med prøving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 7. mai 2003 #5 Del Skrevet 7. mai 2003 Velkommen som dagbokskriver Coda :D Håper prøvingen går fint og raskt, og at du blir virkelig lykkelig når du endelig har fått positivt resultat Tror nok at man lett kan bli litt "klissete" i andres ører (som ikke har barn) når man går gravid og får barn, men noe nytt kommer jo inn i livet og er utrolig viktig. Uansett, så er det ikke to gravide som er helt lik. Hvordan du blir vet du ikke før du er der :D Uansett lykke til. Gleder meg til å følge deg gjennom prøvingen :D Klem fra Wit 14+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 8. mai 2003 Føler at alle kan se på meg at vi planlegger noe. Lurer på hva svigrmor tenkte da vi på en fire timers kjøretur bare pratet om p-piller og graviditet? Klarte å få inn et stikk på slutten om at "det er lenge til vi skal ha, vi vil være litt bare oss først...blabla..." Vil liksom ikke forkynne for hele verden hva vi har lyst til å prøve på. Lurer egentlig på hvorfor det føles så privat, men det er virkelig en ting jeg vil skal være bare vårt. Samtidig -åååååå- jeg har så lyst å snakke masse! Klarer litt for ofte å dra samtalen inn på barn, graviditet, fødsel...håper dagboken vil bli et luftehull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 8. mai 2003 Takk for velkomst forresten, Furstina og Wit! Kjempemoro å være sammen med andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 8. mai 2003 #8 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei og velkommen!! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, hadde (kremt..har) tendensen til å ubevisst vri samtaler inn på graviditet, barn og fødsel. En sikker måte å få folk til å begynne å spørre om det er noe på vei, eller planlagt.. Har måttet ty til den litt sorte løgnen at nei, ikke ennå, men om et år eller to kanskje :oops: Har selv på den korte tiden jeg har brukt disse sidene merket at jeg får utløp for endel frustrajson og behov for å tjatre. Må jo innrømme at jeg ikke har klart å holde det helt hemmelig da... Min beste vennine fikk vite at vi skulle begynne å prøve da hun fortalte meg at hun var gravid :D også klarte jeg ikke å la vær å si det til mine søsken, så nå har jeg fått tilsendt bøker om svangerskapet og barnet de første 9mnd. De hadde løpt i butikken og handlet, og er helt på tuppa over å få dele denne tiden med oss/meg, det er vel vi jentene som står for det meste av pratingen.. :D :oops: oisann, nå har jeg tatt litt vel stor plass i dagboken din... det var det å begrense seg da... LYKKELYKKE TIL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 9. mai 2003 Hehe, godt å se at det ikke bare er meg som er helt tussete. Vi har jo ikke engang prøvd skikkelig, venter mens i dag. Men etter det.... Forøvrig: Utrolig moro med besøk i dagboken! Dagen i dag har ikke vart så lenge, men hvilken opptur! Jeg har en jobb som jeg har lurt på å kutte ut i nærmere et halvt år. Føler meg mer som en belastning enn til nytte, lurer på om jeg rett og slett har tatt helt feil i valg av yrke. Etter jul har jeg kommet hjem fra jobb hver dag, helt utslitt, lei meg, vurdert sykemelding. Men de siste dagene har ting begynt å snu. Jeg har klart å produsere mer, og fått gode tilbakemeldinger på det jeg har gjort. Dagen i dag begynte med god tilbakemelding på gårsdagens innsats. De har det vært langt imellom. Fortsatte med fjorårets resultatregnskap, som var det beste på lenge. Det innebærer at stillingen min, som ble opprettet for to år siden, ikke har tappet denne lille bedriften, snarere tvert i mot. Den tredje oppmuntringen: fikk kake og klem av en "kunde" som kom innom på kontoret og var så fornøyd med jobben min! Første gang! Den fjerde: Jeg, som har vært så sikker på at jeg har gjort så enormt lite, fikk det svart på hvitt: i følge stillingsprosenten min viser statistikken at jeg gjør nøyaktig like mye som de andre.... I tillegg er det strålende blå himmel ute, det er helg, og mannen har eksamen og er forhåpentligvis i godt humør og avslappet når han er ferdig. Det er ikke ofte jeg tyr til smileys, men nå vet jeg ikke hva annet jeg kan gjøre/si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. mai 2003 #10 Del Skrevet 9. mai 2003 hei, og velkommen som prøver og dagbokskriver. Det skal bli spennende å følge med deg, og det tar vel ikke så lenge før du sitter med et lite menneske-frø i magen, skal du se.. *lykke til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 12. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 12. mai 2003 Merkelig så opphengt jeg er blitt i andres graviditetsdagbøker! Det var som å skru på en bryter, en dag hadde jeg ingen planer om å bli gravid og følgelig mindre interesse av å lese dagbøker, den neste sluker jeg alle sammen. Så moro å følge med, ta i alle fall en liten del i bekymringer, gleder, tanker, hendelser. Det er vel litt av det som er poenget med å ha en dagbok på nettet, at andre skal kunne følge med, gi respons. Men jeg har tenkt litt i helgen (som vanlig, faktisk). Det er ikke mulig å unngå å lage en dagbok som blir til en viss grad interessant for både meg selv og andre uten at det glipper ut noen ting som kan kobles til meg. Dagens budskap er derfor: hvis noen skulle kjenne meg igjen vil jeg heller vite det, så kan jeg selv avgjøre hva jeg vil videre. Det er forresten ikke hele dagens budskap. Gleder meg sinnsykt til å bli ferdig med mensen, er vel bare i dag og i morgen igjen. Tjohoo! Har en mann som bare blir mer og mer nydelig i mine øyne, som det bare blir bedre og bedre å kose med. Har forøvrig vært en deilig helg. Kino - jentefilm de luxe passet helt perfekt fredag kveld. Slappavdag lørdag, turdag søndag. Grill i regn er faktisk veldig koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 12. mai 2003 #12 Del Skrevet 12. mai 2003 Hei, ville bare skrive en liten hilsen i dagboken din. Var veldig gøy å lese her inne :D Jeg har ikke opprettet egen dagbok, men er ivrig leser her inne. Skriver av og til litt også. Kjekt å følge med andre i samme situasjon og som dermed er opptatt av ting rundt eggløsning, testing, symptomer og graviditet (m.m.). Jeg sluttet med p-pillene i slutten av desember og nå er vi altså prøvere, som det heter. Vi har veldig lyst på barn... Jeg har eggløsning en av dagene og håper veldig på å lykeks denne måneden (håpe-håpe). Ønsker dere lykke til fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 13. mai 2003 Heisann, ny dag! Igjen; koselig med besøk! Kjenner på meg at dette ikke blir en særlig effektiv dag på jobb. Det er i grunnen litt dumt. Da har jeg på en måte bestemt meg for at jeg ikke kommer til å gjøre så mye... Jaja, skal ha fri et par dager nå. Må jo derfor uansett gjøre meg ferdig med en del ting, så det går bare ut over meg selv hvis jeg ikke er effektiv i arbeidstiden. Litt kjedelig å sitte her langt ut over kvelden. Har de siste dagene tenkt en del på bolig. Vi har en nydelig leilighet nå, som vi leier. Her hadde vi planer om å bo i litt over et år til, frem til mannen er ferdig utdannet og forhåpentligvis får seg jobb. Da vil vi kjøpe noe så raskt som mulig. Men det slo meg her en dag - hvis vi er så heldige og får full klaff etter kort tid, er det ikke sikkert at huseierne som vi deler bolig med er så hyperglade for barneskrik døgnet rundt... Bør vi vente noen måneder med prøvingen, slik at vi er sikre på at vi har skaffet oss et sted å bo til babyen kommer? Da får kanskje jeg et nytt problem. Hvis det da blir slik at vi flytter mens jeg eventuelt er gravid, kan jeg få et problem med å jobbe lenge nok til å få permisjonspenger. Har nemlig tenkt å være utrolig tradisjonell; jeg "ofrer" min karriere for at han skal få sin. Det har flere grunner: jeg trives ikke her, verken med arbeidsoppgaver eller miljø, og tror jeg kan få en bedre jobb et annet sted hvis jeg vil jobbe videre. Han kommer til å tjene mer enn meg, fordi han har en mer anvendelig utdannelse. Vi må være fleksible for at han i det hele tatt skal få jobb. Dessuten, hysj og fy på lanken, jeg kan faktisk tenke meg å være hjemmeværende husmor!!! I alle fall, hvis vi da flytter til en annen by kan det bli vanskelig å få en korttidsjobb slik at jeg får tjent opp nok. Avhenger jo selvfølgelig av hvis og når vi blir gravide. Utrolig hvilke problemer en kan lage inne i hodet hvis en bare går inn for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 13. mai 2003 Plutselig. Ringte telefonen. Det var et superbra jobbtilbud. Som passer perfekt sammen med den jobben jeg har i dag. Som inneholder alt det jeg savner i denne jobben. Som har store fremtidsmuligheter. Jeg hadde ikke en gang søkt, det er bare i prosjekteringsfasen, men de ville ha meg. Ble totalt shaky. Flere tanker melder seg alt mens fyren snakker: - Hva da med babylaging? Jeg kan jo ikke ta i mot denne jobben hvis jeg planlegger å få et barn et halvt år senere? Det har jeg ikke samvittighet til. - Hva med bosituasjon? Tar jeg denne jobben, bør vi bo på Sørlandet. Det var ikke nødvendigvis planen. Drit i alle bekymringer. Akkurat nå vil jeg bare nyte at de valgte ut meg, lille meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 13. mai 2003 #15 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei og velkommen som dagbokskriver! Her inne er det lett å bli hekta, det kjenner jeg godt til! har bare litt lyst til å si noe om disse tankene dine! Forresten; GRATULERER med jobbtilbud da! Så moro!! 8) Du må ikke bekymre deg over alt. Selv om du nå prøver å bli gravid så er det ikke sikkert at du blir det med en gang. Det vil si at det er vanlig å måtte prøve noen mnd først. Og om du tar denne jobben så er det jo ikke noe problem ang permisjonspenger og slike ting. Graviditet er noe alle arbeidsgivere må regne med når de ansetter jenter. Og det har de nok også tenkt med tanke på deg. Og selv om du nå planlegger å få barn NÅ så har ikke de noe med det å gjøre. Kanskje det går mest på deg og hva du vil og føler? Og med tanke på bosituasjon. Dere bør finne ut om dere vil bo på sørlandet (det vil jeg) etter sommeren også. du skriver at dere har planer om å bo der i alle fall i et år til. Da er det jo ikke noe problem, er det? Jeg ser det ikke... Og med tanke på permisjonspenger så får du det om du jobber seks av de ni mnd. (Etter det jeg har forstått i alle fall, jeg er student og bryr meg ikke om sånt noe) Det jeg egentlig vil frem til er at du ikke må bekymre deg så masse. Tenke er greit, men ikke bekymre! Kos deg og lev livet. Ha det bra med mannen og prøv å bli gravid. Ta problemene deretter... Det er i alle fall min mening... Uansett; Lykkelykke til!!! følger med deg! KLem fra Magnhild og Knerten! 13+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 15. mai 2003 Takk for svar, Magnhild. Du har så rett! Måtte le litt da jeg kom inn hit igjen. Tidlig på dagen proklamerte jeg høyt og tydelig min uavhengighet i forhold til karrierejag og kjønnsroller. Få timer senere er jeg rede til å kaste om på livet på grunn av en jobb, som ikke en gang er full tid foreløpig. Det er bare det at alt er så spennende for tiden. Det er spennede og moro å planlegge barn, vår egen lille "hemmelighet" (særlig hemmelig kan jeg jo ikke si at det er når jeg tross alt legger tankene mine på nett). Det er spennende med jobbtilbud. For det første ante jeg ikke at dette prosjektet var under planlegging, og hadde jeg visst det, hadde jeg ikke hatt en anelse om at jeg var en del av planene. Det er så vilt! For det tredje er det spennende å glede seg til å flytte. Selv om vi trives godt på Sørlandet, er vi begge enige om at dette ikke er siste destinasjon. Jeg har så vilt mye å glede meg over, hvorfor ikke bare nyte det? Dessuten, jeg liker å tro at det er en plan over tingene, og hvis denne jobben er en del av planen vil det bli til velsignelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 15. mai 2003 Juhu! Andre side! Dobbelt så langt som jeg kom i røykesluttedagboken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. mai 2003 #18 Del Skrevet 15. mai 2003 Gratulerer med en tosiders dagbok da Håer alt går bra med deg. *lykke til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 16. mai 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 16. mai 2003 En fin dag i dag. Solen skinner, det er fredag og jeg har endelig kommet i gang med et stort prosjekt som skal være ferdig i slutten av måneden. Kan ikke for mitt bare liv forstå hvordan jeg skal klare det i tillegg til vanlig jobb, men nå er jeg i alle fall i gang. Våknet fjørti ganger i natt, sånn "ååå, det må jeg huske" "å, nei, jeg blir aldri ferdig", sånn som jeg av og til kunne gjøre før en eksamen. Innimellom masse rare drømmer, jeg var til og med gravid i femte måned i en drøm... Det var en god følelse! Vi har ikke fått trent så masse på å lage barn i det siste, mannen har det travelt på skole og jobb. Må nok mase litt om et par dager. Selv om jeg ikke har anelse om hvordan kroppen kommer til å oppføre seg uten piller, kan vi jo i alle fall gå ut i fra at EL muligens kommer rundt dag 14. En god unnskyldning for å trene uansett Ellers ble jeg i går for alvor klar over at de positive virkningene av å bytte til Yasmin ikke bare var positive. Flotte greier å gå opp en størrelse og to i puppene, men må det nødvendigvis følge med på mage, lår og rumpe? Det er blitt rene gymnastikkøvelsen å komme opp i buksene... :-? Dette er vel egentlig nærmere matchvekt, har vært for tynn, men innser at det nå må trening til for at det som kommer på skal se bra ut. Men først skal jeg nyte 17. mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 19. mai 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 19. mai 2003 Det ble en usedvanlig vellykket 17. mai-feiring i år, synes jeg. Mange venner til koselig frokost, barnetog (kjenner ikke et eneste barn i hele toget, men so what...), is, fest med god mat om kvelden. Kaldt og fælt, men hva gjør vel det når man har mange gode venner med koselige hjem? Kan vel feire 17. mai i en sofa vel? Finner stadig ut at jeg har vært heldig med valg at ektefelle. Gleder meg til å komme hjem hver dag. Tenker jeg skal gå hjem og lage en riktig god middag i dag. Jeg har nemlig bursdag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå