Gå til innhold

coda og mannen

coda

Anbefalte innlegg

Dr. lmari er på pletten igjen.

Fikk gjort mye på jobb, resulterte i fire helsider. Ikke verst, selv om jeg hentet inn mye av stoffet dagen før.

Du var veldig flink på jobb, punktum. Ikke noen vits i å si "nei, jeg er ikke så flink da, mesteparten av jobben var jo gjort alt og dessuten". Du gjorde en god innsats på jobb i går, og laget fire fine helsider. PUNKTUM!!

Fikk ikke somlet meg til å tatt samtalen med sjefen som jeg har lovet alle rundt meg at jeg skulle gjøre. Er nemlig litt sinna på manglende rutiner i ting og tang, som nå har gått ut over ferien vår. Ender vel med at jeg må ta ferie i november en gang...

Nei nei nei. Her må doktoren komme med hardere lut, tror jeg. Samtaler med sjefer bør tas, og flinke coda-jenter bør si klart og tydelig i fra at "DETTE GÅR IKKE LENGER"!! Du skylder ikke sjefen din noen ting, husk det. Alle har krav på ferie, og alle har krav på at ting er i noen lunde faste rutiner. Ikke la jobben din komme foran deg, vet du... :wink:

Okei, doktoren prøver å roe ned strenge-stemmen sin... Nå er det helg, coda! Det er fint vær, og jeg tror du kommer til å få en knallfin attest, jeg! Prøv å si til deg selv at de ikke hadde giddi å bruke deg dersom du ikke gjør en god jobb!

(er så opptatt av dette fordi det er akkurat det samme som jeg sliter med... )

Ha en fin helg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsener, Imari og Bizzy!

Holdt på å si "men...men..." da jeg leste innlegget ditt, Imari, men ombestemte meg og skrev en liste til sjefen i stedet. Så gjenstår det å se om jeg tør å gjøre noe med det... :sjokk:

Listen inneholder foreløpig blant annet dette:

- Sjefen har bedt meg om å bytte turnus denne høsten, det vil si gå over fra odde til partallsuker (eller hvordan det nå er...). Jeg vet fremdeles ikke når dette skal skje, så får ikke planlagt en ting i forhold til mine andre jobber. Jeg planla blant annet ferie med utgangspunkt i at turnusen snart skal skifte (vi er tross alt midt i august), men det gikk ikke, for han må jo først avklare med en annen kollega som vil måtte endre helgeturnusen sin, må vite! Denne andre kollegaen har for tiden vært på ferie, kommer tilbake i morgen, men da reiser sjefen.

- Min kollega fikk frozen shoulder på arbeidsplassen. Hun forsøkte å søke støtte hos meg i vinter, men jeg var ikke særlig mottagelig for annet enn meg selv da. Nå ser jeg hvor ufattelig urimelig det er at hun ikke fikk dekket en eneste krone til behandling, til tross for at hun fortsatte å jobbe og ikke sykemeldte seg. Det skal jeg jammen si i morgen!

- Det finnes ikke rutiner på noe som helst. Møter med hele staben? Aldri. Medarbeidersamtale? En gang, etter at jeg hadde vært ansatt i et og et halvt år. Noen som helst forum for å komme med eller få tilbakmeldinger, positive som negative, personlige som felles? Ingen what so ever.

- Helgevaktsordningen. Jeg jobber fjerde hver helg, som de andre, selv om jeg har bare 50 prosent stilling. Vi skal egentlig arbeide 7,5 timer i løpet av en hel helg, denne helgen var jeg ute 14 timer før jeg rakk å skrive noe som helst. Det var sjefen som la opp til det løpet. Overtid? Neida, jeg jobber jo ikke fullt!

Slik kan jeg fortsette å ramse opp, men gidder ikke mer akkurat nå, kjenner at jeg girer meg selv opp. Gidder ikke det en nydelig søndagskveld. Nå skal jeg avslutte arbeidshelgen min og gå hjem til min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forøvrig få med at jeg har hatt en strålende helg, til tross for at jeg har hatt vakt. Ganske intensiv også...

Slik er en journalists helg:

Fredag: jobb som vanlig til 15.30. Rekker hjem for å spise middag, reiser 17.30.

Fredag kveld: Åpning av et nytt anlegg i nabokommunen. Hjemme halv åtte, fornøyd med å være hjemme så tidlig.

Lørdag morgen: Opp i otta for å møte en av våre mest kjente politikere som er innom i tilmålte minutter. Får 20 minutters intervju, håper at bildene ble gode i morgensola mot havet.

Lørdag formiddag: Reiser til nabokommunen som har "dager". Stort arrangement, kjeder meg ihjel, ingen kjente, ikke interessant, ingen gode motiver, ingen gode intervjuobjekter. Sliter meg til å få noe ned på blokka. Ups, kan ikke gå hjem, må vente på et annet arrangement som begynne om 1 TIME! . Ringer venninne i frustrasjon. Venninne opptatt.

Lørdag ettermiddag: Annet arrangement begynner omsider, men trekker unødvendig ut. Stikker innom butikken på vei hjem. Kjører inn gata hjemme når telefonen ringer - ulykke i den samme nabokommunen, på det samme stedet som jeg har vært hele dagen. Snur og kjører i 120 hele veien, tenker med sorg på frysevarene som får en ublid skjebne.

Ulykke ikke så stor likevel, møter ambulansen på veien, men kjører frem likevel. Får en prat med politiet og en fjortis som var øyenvitne.

Er hjemme 19.00, en halv time før to venninner kommer på besøk. Lager middag sammen med dem, før ut på en ny jobb i nabokommunen.

Utrolig koselig oppdrag, i alle fall siden venninner blir med. Er hjemme 24.00, legger meg 03.15.

Søndag: Velger å utsette dagens oppdrag en liten time, forlater hjemmet halv tolv i stedet for halv elleve som var planen. Igjen, koselig oppdrag. Men altfor varmt. Skulle ikke vært lov å jobbe slike dager, bare dra seg på et svaberg.

Er hjemme 15.00, henter PCn og setter meg ut i hagen for å begynne å skrive.

Søndag kveld: Har hatt en grei pause, reiser opp på kontoret 20.30 for å legge over sakene i riktig program. Innser at jeg ikke en gang har begynt å se på de 150 bildene jeg har tatt i løpet av helgen. Driter i det, fordelen med å ikke jobbe i dagsavis. Tar helg, har produsert syv, eller var det åtte saker. Har stort sett kost meg. Pjuhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh vilken helg... det låter inte alltid SÅ kul att vara journalist. :-?

Säg till du, de kan inte bete sig hur som helst mot er som jobbar. Tyvärr går det ofta så långt att folk blir utbrända men det tycker jag du ska låta bli att bli.

Klem til deg Coda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem og hilsen, Furstina!

Helgen gikk forøvrig overraskende greit, jeg var ikke fullstendig pumpet etterpå slik jeg pleier. Var supereffektiv på mandag, og har fått kommentarer på at nesten hele avisen var laget av undertegnede...

Har tatt igjen for overeffektivitet ved å sløve skikkelig i går og i dag, og det passer egentlig dårlig siden vi mangler en person denne uken. Får vel komme i gang snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare fortelle litt til...

Jeg har funnet ut at selv om livet består av alt for mye jobbing for tiden, kan jeg ikke bare la dagene forsvinne uten å fylle dem med litt mer menignsbærende innhold.

Så mandag, helt på impuls, dro jeg og min gode venninne på tur. Til Danmark. Frem og tilbake, uten å gå av før båten snudde igjen. Høres kanskje traurig ut, men det var faktisk nydelig!

Danmarksbåttur er blitt helt nytt for meg etter at jeg oppdaget de største lugarene, med dobbelseng, TV, salong og minibar til fri benyttelse.

Det var jo som å være på hotell...vi koste oss skikkelig, kom i land syv om morgenen og gikk rett på jobb. Til tross for lite søvn var det en vitamininnsprøytning.

Skulle være hjemme og kose med mannen i går, men fant alle disse papirene jeg bare måtte rydde litt i. Ga meg klokken tolv i gårkveld. Har lovt meg selv: etter 1. september skal alt bli så meget bedre.

Regner ikke med klaff denne måneden heller, så har testet litt More innkjøpt på båten de siste dagene....jeg har ikke sprukket, jeg har ikke sprukket, jeg har IKKE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kryssingene i boken min :blunke:

Litt av et arbeidsjern du!!!!! Er helt imponert over arbeidstempoet du skriver om her i dagboken din!!! Hvordan kan det bli tid til babyproduksjon med et slikt tempo??? :o

Lykke til!

*Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et relevant spørsmål, Bizzy. Det blir nemlig ikke så mye tid.

Jeg er godt i farten helt til jeg legger meg og slapper av, da faller jeg sammen som en sekk. Det har vært litt ekstremt i det siste, er på min ellevte dag på jobb i strekk i tillegg til å ta igjen det jeg ikke får gjort på dagtid fordi jeg jobber fullt i hovedjobben min på kveldstid.

Må nok legge om prioriteringene, jeg har tenkt at jeg må sette full speed på nå, så kan jeg ta det med ro når jeg eventuelt skal være hjemme med et lite barn. Kanskje vi må få til å lage barnet først, før jeg tenker slik :ler: .

Det er faktisk moro også, kjenne at kreftene er tilbake etter en mindre morsom vinter. Få gode tilbakemeldinger på det jeg gjør, og endelig ha fått tilbake litt oversikt og overskudd til det jeg gjør.

Men akkurat nå gleder jeg meg til helgen! Vurderer å avspasere i morgen, men det kommer an på om resten av staben er på plass. Har i alle fall fått løfter om å kunne gå etter halv dag, hadde avtalt et møte som jeg måtte ha fri til. Nå viser det seg at de ikke kan likevel, så det er en halv dag fri! Nudeli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, våger jeg å si det?

Jeg liker godt det nye designet på KG, fargene er ok,men synes noe ble litt Smått og Knotete og til dels litt For Mye.

Sikkert bare meg som må venne meg til det, men diskusjonsforumets hovedside synes jeg ble litt rotete. Ellers er det gøy å ha litt lettere tilgang til resten av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Coda!!

Du er fremdeles hjelrtelig velkommen til å :hoppe: i dagboen min :blunke: Setter stor pris på omtanken :Nikke:

God helg :D

*Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke orket å skrive så mye i dagboken de siste dagene. Får fremdeles anfall av typen "hva om noen kjenner meg" eller "nå sier jeg mer enn jeg hadde tenkt".

Dessuten var jeg ikke sliten, men litt tom i hodet etter forrige uke.

Hadde en nydelig helg, besøkte venner fredag, fullstendig rundvask av leiligheten, inkludert golver, hyller, støvsuge sofa o.l. hele lørdag, besøkte andre venner om kvelden. Satt i hagen med pcen og jobbet søndagen - fikk pleiet beigefargen (har aldri rukket å bli brun i sommer). Tok kajakken ut når det ble stille på sjøen, padlet over til den nærmeste øya sammen med mannen og tok et kveldsbad.

Mandag bestod av jobb og møter, i går sov jeg litt frempå og gjennomførte noe jeg ikke trodde jeg turde. Fikk besøk igjen om kvelden.

Glemte nesten å si: DAG 2 i dag. 27 dagers syklus. Hadde ingen forventinger, er vel ikke akkurat knust, men litt ukonsentrert på jobb i dag, litt mer enn vanlig får jeg vel si. Er aldri i toppslag den andre dagen under mensen uansett.

Fikk endelig pulten vår i dag. Jeg forstår ikke helt hvordan det er mulig å drive en butikk slik Skeidar gjør. De har jo INGEN varer på lager! Pulten vår måtte sendes fra Danmark, det tok fire uker fra vi bestilte til den kom. Nå skal det i alle fall endelig bli litt oversiktlig på gjesterommet, og jeg skal få meg et ordentlig hjemmekontor i stedet for å sitte på kjøkkenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å se det positive i ting: Hadde vi vært gravide nå, ville terminen kommet midt i mannens avslutning av det lange studiet sitt.

Da passer det jo fint med familieforøkelse som en presang på fullført studie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dobbelt...glemmer å vente til innlegget er ferdig postet før jeg klikker på linker med svar på innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabang i vente på jobb. Nå er vi flere som er så lei av dårlig personalbehandling og rotete organisering at vi vil forlange et møte. spørsmålet er om visse personer klarer å holde kjeft til mandag, eller om det blir gnåling helt frem til det eventuelt blir et møte.

Jeg synes det er viktig å ta ting på rett tidspunkt, ikke til enhver tid og om alt mulig smådill. Men nå er det så mange av vår lille stab som er misfornøyde at det må skje noe, og jeg frykter at det smeller høyt når vi braker sammen... :o

Greit nok, journalister er kanskje ikke så lette å tilfredsstille, men vi jobber da vitterlig i en kommunikasjonsbedrift og bør da kunne forvente et minstemål av kommunisering. Jeg klikker snart.

Har i alle fall bestemt meg for en ting: jeg gidder ikke være snill pike og ha skyhøy pliktfølelse lengre. Gidder ikke, gidder ikke! Jeg vil heller konsentrere meg om to ting: gjøre jobben så bra jeg kan, og forsøke å oppmuntre mine kolleger mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nervøs... Skal Spike inglisj the håol dai, med toppsjefen fra England (i min tredje jobb). Liker ikke å snakke engelsk med bare flinke folk til stede, føler dessuten at jeg burde vært en smule mer forbedredt. Jaja, det vil helst gå bra.

Dessuten gleder jeg meg til tanta forsvinner! Dag 4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann coda :D

Takk for hilsninger og hopping i dagboken min :kysse:

Vi er jo omtrent likt vi, dag 4 og dag 7! Hadde jo vært artig om det kunne klaffet for oss begge denne perioden her! Så da har jeg bestemt at slik blir det, basta! :ler: Krysser i allefall det som krysses kan (uten å hindre viktige oppgaver dah.. :ler: )

Engelsken din i dag går sikkert kjempebra :Nikke:

Får selv en liten sperre når jeg må prate engelsk med mange rundt meg som jeg vet/tror/antar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, Bizzy! Det hadde vært moro! Jeg har bestemt meg for skikkelig satsning denne måneden (må bare få med mannen også...:).

Glipper litt med øynene i dag. Har spika inglisj hele helgen, utrolig nyttig, interessant, engasjerende, viktig, jeg er rett og slett priviligert som har fått denne jobben! Mannen sa det også etter å ha møtt sjefen fra England: nå forstår jeg mer hva dere jobber med, og det er kjempebra arbeid! Flott mann?

Dermed har helgen forsvunnet til en del møtevirksomhet. Det sosiale har måttet foregå på nattestid, kom hjem 0300 lørdag etter å ha vært borte hele dagen, stod opp tidlig søndag for å fortsette.

Rakk også en tur hjem til opphavet, utrolig deilig. Er dårlig i magen av alle plommene jeg har spist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANNEN MIN

Tenkte jeg skulle skrive litt om min kjære. Kanskje jeg en gang vil se tilbake på listen og mimre.

Min mann er

- Positiv til tusen. Støtter meg alltid, enten ved å være entusiastisk og engasjert til prosjekter jeg holder på med, eller ved å sette foten ned for å passe på at jeg ikke tar meg vann over hodet.

- Støtter meg når jeg er lei, blir ikke lei selv om jeg sutrer litt. Han ser at det betyr mye for meg å holde på med saker og ting, og synes det er viktigere at jeg gjør det og bruker ham som søppelbøtte innimellom enn at jeg gir opp.

- Har massevis av initiativ. Finner på ting for å få brukt seg selv og det han er flink til.

- Er dyktig til mye, smart i hodet og en god samtalepartner.

- Liker å være sammen med venner, og tar seg virkelig av kompisene sine. Ikke ofte den som inviterer til en dyp samtale, men den som tar initiativ for å finne på noe, være sammen. Er også tilgjengelig dersom noen har behov for å prate, og holder smokk tett dersom han blir bedt om det.

- Liker å være ute i naturen, padle, gå, gå på ski, rollerblades, fotball, men liker seg også i sofaen foran tvn eller med PlayStation. Kan være en kosegutt, men også macho og sterk.

- Har omtrent alltid godt humør. Kan bli sinna, av og til for urimelige ting, men det er som blåst bort etter to minutter. Får meg i godt humør - som av og til ikke er den enkleste oppgaven.

- Gjør en god jobb. Gjør ingenting halvveis, men evner likevel å ikke ta ting altfor seriøst. Liker sin fritid...

Er det rart jeg liker ham? Jeg koster til og med på meg en smiley... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...