Gå til innhold

coda og mannen

coda

Anbefalte innlegg

Forøvrig er jeg i litt bedre humør enn før helgen. Det var ikke noe moro. Vi har fått løst en del ting, men det er...hva skal jeg si...litt vanskelig for meg å innse at ting ikke er slik som jeg har trodd helt siden jeg var liten.

Ekstremt naiv, jeg vet.

Dessuten er det faktisk litt vanskelig for meg at jeg gang etter gang undervurderer min mann. Jeg tror at han ikke tenker, at han er lite sensitiv, jeg undervurderer prioriteringene hans. Så viser det seg som regel alltid at han er mer en jeg begriper.

Som Maiken sa i en annen tråd, noen jenter tenner like mye på det en mann har i hodet. Jeg er en av dem, og jeg har en mann med mye i hodet. Det er bare det at jeg glemmer det oppi all humoren, alle vennene, all hverdagen.

Så er det desto bedre de gangene jeg våger å sette ord på ting, i alle fall etter at jeg har kommet over hvor dum jeg føler meg som har tolket ting helt feil... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å fortelle om helgen, forresten. Vellykket, selv om på jobb og dermed alene stort sett hele tiden.

Jobben var ganske grei, medførte nemlig hele tre konserter og en ballongferd (som riktignok bare varte i femten sekunder, men likevel, jeg har flydd i ballong!).

Jobbet overtid i går, var hjemme halv ti. Skal jobbe sent også i dag, håper å være hjmee i åttetiden. Er invitert til venner, men lurer på om jeg bør ta det litt kuli. Har en del andre ting jeg burde gjort.

Særdeles trøtt i dag forresten, blir sliten av å gi så mye på jobben. Tok det rolig i går, men det var jo fordi jeg visste at hele dagen kom til å gå likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen nevnte at dagbøkr ofte er det stedet der en skriver alt det negative, for å få det ut et sted. Det stemmer i alle fall for meg.

Vil ikke vil ikkevilikkevikke innrømme at jeg er syk i dag. Men når sjefen kommer og spør (etter at jeg har gjort ingenting i hele dag), da må jeg jo si det.

Har enten fått en saftig sommerforkjølelse, eller blitt allergisk. Halsen var vond hele forrige uke, nå er det bihulene som er vonde, nesen renner, jeg nyser og hoster og får vondt i hodet og skuldrene og ryggen og... Dessuten er jeg plaget med ekstra hjerteslag, noe som kommer enten av for mye å gjøre, eller for lang tid foran pcen. Fører i alle fall med seg at jeg blir ekstra sliten.

Også i dag da, som jeg hadde så mye jeg skulle ha gjort på jobb! Jeg som akkurat var i himmelen fordi det gikk så bra, jeg tenker bare negativt igjen. Ikke noe moro i det hele tatt.

- Kommer du i morgen da, spurte sjefen.

- Jada, svarer jeg.

- Er sikkert mye bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreit i å kjenne etter om jeg var bedre i dag. Gikk bare på jobb. Er forsåvidt bedre, men steike, så forkjøla!

Det vil ikke si at jeg har vært så effektiv på jobb likevel. Er klar for helg!!

Får besøk av venner i kveld, koselig, men må hjem og vaske badet før de inntar kåken. Ikke fordi noen av oss er hyper på støv, men en viss anstendighet må man jo ha...

Hvis syklusen min er like kort denne gang som sist, kan jeg vente meg mens om to dager. Venter nemlig ikke ikke-mens, det hadde vært et stort under i tilfelle. Først var vi oversvømmet av gjester, så ble mannen syk, så ble jeg sliten og til slutt syk. Bedre lykke neste gang!

Er ikke fullstendig grepet av babysyken enda, men får anfall innimellom. Et maibarn hadde vært koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Coda :D

Tusen takk for hilsen i dagboka mi :wink:

Så tris å høre at du ikke er blitt noe særlig bedre av forkjølelsen, sommerforkjølelse er noe herk :evil: Håper det går fort over så du får kost deg sammen med besøket i helgen!

Har selv vært ganske nedfor og lei i dag, hadde visst litt større forhåpninger enn jeg ville inrømme for denne månedens resultater, men skuffelsen går over, om enn sakte :-?

Lykke til! Husk, det er ikke kvantumet som er avgjørende, det er timingen som teller 8)

God Helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid moro med besøk, Bizzy! Ser ut som om du får et forsprang på syklusen denne måneden, for her virker det ikke som om mensen er i vente ennå. Godt med støtte i alle fall!

Samtale i bilen på vei til venner i går (venner med barn, vel og merke)

- Åhhh, det virker så stress med barn! (codamannen sukker høylydt).

- :o , tenker coda, og strever med å ikke si noe.

- Jeg mener, det er jo tider der det ser veldig koselig ut, men for det meste ser det stress ut, sier han mens han kjører i machofart mot byen.

- :roll: tenker coda, strever enda mer for å ikke si noe.

- De er jo skjønne og sånn, men det ser ut som om foreldrene...hva skal jeg si...det blir så stress for dem. Det er alltid frua som blir så sinnsykt sjefete.

- Joda, tenker coda, det er faktisk litt sant, men for skams skyld kan det ikke stå uimotsagt.

- Men det er ikke slik hos alle, sier coda.

- Hos noen er det mannen som ikke tør å gjøre noe med barnet uten å spørre frua, fortsetter hun.

- Ja, og hvem sin skyld er det? Er det ikke fordi frua har lært opp mannen til at hun vet best? spør mannen. Han har rett.

Senere, på vei hjem.

- Duuuuuu....????

- Ja, svarer mannen.

- Er det slik at du har ombestemt deg og ikke vil ha barn? (måtte bare få det ut).

- Nei, jeg har veldig lyst på barn, jeg. Vi er priviligerte dersom vi får det til.

-??? Men du sa...

- Ja, men så møtte jeg xxx hos vennene våre, og hun er jo bare så nydelig!

- Selv om hun har en sjefete mamma?

- Selv om hun har en sjefete mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Mannfolk :hoho:

Må bare le av de noen ganger! Skjønner godt dersom du ble fortvilt på vei til besøket, tror jeg hadde blitt litt småstressa dersom det var min kjære som hadde kommet med noe slikt :roll:Tror ikke han hadde turt å si noe slikt jeg... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo sies at jeg fikk klar beskjed om å gi beskjed når det blir grønt lys igjen. Han ville bare poengtere at selv om han har lyst på baby, vil det ikke bare bli lyserosa.

Grønt lys, ja. Venter på mensen, jeg. Dag 28 i dag. Det er jo ikke unormalt at magevondt og andre ubehageligheter innfinner seg omtrent på denne tiden. Men ingen tegn whatsoever. Stresser ikke, som sagt absolutt ingen muligheter til å være gravid denne måneden. Satser for fullt neste måned.

Derfor hadde det vært greit at den kom, slik at jeg blir ferdig med den. Nettopp. Det var dagens budskap. Ikke noe mer enn svada egentlig.

Kan jo føye på at arbeidsdagen har vært fin i dag, en lang tur til sjøs og hyggelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike bananer. Jeg liker ikke mensen. Dag 2 i dag altså, og jeg - unnskyld at jeg sier det - blør som bare rakkern. Så vilt og hemningsløst at jeg får ubehagelige minner fra puberteten litt for påtrengende på netthinnen.

Hvite bukser og sykle hjem fra skolen for eksempel. Det hendte at det ikke var noe moro å reise seg og stå på trøene i oppoverbakken. Jeg ble godt til å tråkke sittende i alle mulige hellingsgrader.

Det roet seg nå etterhvert, fikk litt mer kontroll over sakene. Så kom p-pillen inn i mitt liv. Du milde, slik kunne altså livet være.

Nå er jeg tilbake på ungdomsskolenivå. Bortsett fra at nå klarer jeg å bruke tamponger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min barndoms første sommerflørt har nylig gått fra kona si. Fikk vondt i magen da jeg hørte det, mine illusjoner om "ever after" får et lite rykk i grunnvollene.

Dessuten er det jo ikke slik han er! Skikkelig dårlig gjort av meg å tenke slik, men han var en av dem jeg ikke hadde forventet det av. Er vi virkelig blitt så gamle at vi ikke bare har giftet oss, men den ene er i fred med å avslutte sitt første ekteskap og den andre planlegger barn?

Synes ikke som det var så lenge siden han gav meg kilinger langt ned i venstre lilletå.

Reiser bort neste uke. Gleder meg, men har det travelt denne uka her. Synes jeg har jobbet mye hele uka, men egentlig har jeg ikke fått gjort så mye. Derfor blir det nok å finne på i helga, slik at jeg blir ferdig til turen.

Må i første omgang se å komme meg bort fra dette kontoret, er i ferd med å få overdose. Skal dessuten hjelpe gode venner å flytte. Med mensen i full gang. Jaja. Det er ingen unnskyldning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde tatt meg en runde på besøk i andres dagbøker snart, men nøyer meg med min egen akkurat nå.

Er på farten hjem nemlig, har en DEL klær som må vaskes og andre småting som må ordnes før jeg stikker i morgen. Skal bli nydelig, bare være sammen med en drøss av gode venner resten av uken!!

Fikk gjort en del i helgen. Ganske fornøyd med meg selv, men som ekte jente: ikke helt fornøyd like vel. Det kunne jo vært gjort litt mer, litt bedre, litt raskere... Seriøst, det mangler en del arbeid på det siste jobbprosjektet mitt som begynner å haste noe alvorlig. Får se om jeg gidder å tenke noe på det i kveld.

Ellers er mensen snart over, o lykke. Håper den har respekt nok til å trekke seg tilbake innen kvelden, siden jeg tross alt skal være borte fra codamannen fra i morgen frem til søndag kveld.

Humøret er noen grader bedre i dag enn på en god stund. Fikk luftet noen tanker for mannen i går, og han klarte på sin sedvanlige, gode måte å sette ting i rette perspektiv. Håper det er på vei oppover for å bli der. Kanskje jeg får litt overskudd til å nyte sommeren også? Har nemlig bestemt meg for at denne sommeren boikottes. Kontorsommer. Drittsommer. Derfor kan alt bare bli bedre :briller: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh...deilig å være tilbake igjen. Fikk virkelig en god sommersmak sist uke, men godt å komme hjem til mann, dusj og egen seng.

Hadde en helt topp uke, masse moro, kreative mennesker som gir mye av seg selv, musikk, bål, bading (sterkt påkrevd, ettersom bare to dusjer fordelt på 40 mennesker...), soling, turer, rangling, litt for tidlige morgener.

Rett og slett helt maks. Eneste problemet er at det skulle vært forbud mot å gå på jobb dagen etter en kommer hjem fra en slik samling. Salte bananer, jeg er helt vridd. Ufattelig mange som kommenterte mitt særdeles lite opplagte utseende i går. Litt bedre i dag, men sofaen venter meg når jeg kommer hjem, ja!!

Prøvingen er i gang igjen for fullt - ikke meg i mot!

I går kveld:

coda: jeg går og legger meg, jeg (kjempegjesp).

mannen: ok, da utsetter vi kveldskosen til i morra da? (litt spørrende, coda hadde mast en del i løpet av dagen).

coda: nei, nei, det trenger vi ikke!

mannen kikker bekymret på klokka, den viser alt for tidlig etter hans smak. - men skal ikke du legge deg sa du? ikke si at dette er din måte å si at du inviterer til sex på? da er det ikke rart at jeg ikke har tatt tegnene før!

coda: eh... du skjønner det at det er mulig å omrokkere planene dersom det kommer noe presserende som er viktigere enn søvn!

Det går et lys opp for codamannnen. Riktignok hopper han ikke til sengs riktig med en gang, men et kompromiss har vi kommet frem til. For nå.

Nydelig. :sjarmor:

Har en del jobb å gjøre for tiden. Jobber fullt på den ene arbeidsplassen i ferieavviklingen, problemet er jo bare det at jeg tross alt har to stillinger til som jeg da må ta igjen på kveldstid. Det er stort sett bare moro, koser meg med arbeidsoppgavene, men akkurat i dag er det litt tiltak. Nærmer seg lansering av et prosjekt som jeg mest gleder meg til, bare jeg får kommet ordentlig i gang. Heldigvis jobber jeg best under press!

Av og til skremmer det meg litt at jeg ikke kan sjonglere slik med tiden dersom vi blir foreldre. Da må jeg være effektiv! Denne sommeren blir uansett litt mer innbringene enn til vanlig, siden verken jeg eller mannen har bevilget oss særlig mye ferie. Skal bli deilig å bruke lønningene også...på lån!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre stikkord for denne uken: effektiv, effektiv og effektiv. Har vakt til helgen, skal derfor jobbe relativt mange dager i strekk fulltid pluss to jobber til. Det går helt fint, men for å rekke alt må jeg være litt rask.

Har etter jeg kom hjem fra jobb derfor

- vasket og hengt opp to maskiner med klær, lagt sammen andre klær

- laget middag

- vasket opp (vi har ikke oppvaskmaskin)

- tatt en telefon

+ tatt middagshvilen.

NÅ skal jeg sette i gang med resten av opplegget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Coda :D

Tusen takk for hilsener og gratulasjoner i dagboken min! Synes også at bilen er snerten :Nikke: Fant ut at vi like gjerne kunne kjøpe bil med bagasjerom nå i stedet for å vente til vi blir flere! Så nå er allt klart, mangler bare ungen og selvfølgelig barneutstyr, men det får vente til det er sikkert at vi blir fler :roll: Forhåpentlig vis om ikke så altfor lenge! Og ja mandag virker utrolig langt unna! Men nå har vi i allefall mer enn nok planlagt for helgen slik at vi ikke blir sittende stille og vente på mandag :ler:

Er helt superimponert over arbeidstempoet ditt!!! 3 jobber :o Høres slitsomt ut - men sikkert artig også dersom det er jobber med utfordringer! Savner det i min egen stilling, er ikke ofte det dukker opp en utfordring annet enn å ikke ta livet av sjefen :frustrert:

Applauderer effektiviteten din i går! Har ikke funnet igjen min etter ferien jeg... :ler: Annet enn når det gjelder shopping da... har i løpet av uken endt opp med to nye bukser, en shorts, tre t-shorter og en genser :oops: Burde ikke vært tillatt for meg å ta med bankkortet i butikken :fy:

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coda, Dr. lmari har herved stilt din diagnose. Du lider av det velkjente, men akk så vanskelige å kurere: "flink-pike-syndromet"....

Aldri er du fornøyd med din egen prestasjon. Aldri synes du at du har gjort en god nok jobb, for det er alltid en telefon til du kunne tatt, alltids et spørsmål til du kunne stilt. Og når folk sier du er flink, så tenker du som så at "jada, men ikke flink nok"..

Du får jo hverdagen din til å gå i hop med både venner og familie, ektemann og TRE jobber?!?! Og uten at jeg skal si det for sikkert - jeg tipper at du er FORBANNA FLINK I JOBBEN DIN!!!

Så det så!!!! Flinke-coda!!!

Gleder meg til å høre mer fra deg, jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med hjemmebesøk av doktoren! Det er faktisk svært sjelden det skjer, men godt å få fastslått en diagnose...i alle fall av den anerkjente dr. Imari! Kom gjerne igjen!

Stemmer nok det, kjenner meg igjen i symptomene, men sannelig tror jeg ikke at vi er ganske mange som fortjener en plass i støttegruppen for flinke piker!

Med fare for å høres ut som et symptom: Det er faktisk ikke så vanskelig å ha tre jobber, når to av dem er svært små stillinger. Problemet oppstår når jeg trer inn i full stilling når ferien skal avvikles i den ene jobben (svis-jobben). Da må jeg sitte på kveldstid med alt det andre, som så gjerne skulle vært gjort på dagtid. Så blir jeg aldri fornøyd, da vet du. Men jeg vet faktisk ikke om jeg er så flink i jobben min. Det vil vise seg den dagen jeg slutter, tenk å få en attest som minner pittelitt om Imaris! Salte maneter, da hadde jeg vært fornøyd!

Jeg hadde trengt litt mer effektivitet på shoppingen min, Bizzy. Der har du en stor fordel. Jeg sier bare en ting, jeg: lykke til med ventingen i helgen! Jeg tror som sagt ikke at tanta er på vei før du har bevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg skrive et uvanlig kjedelig innlegg. Om et ufattelig allment tema, i alle fall her i Norge. Jepp. Været.

Det har seg nemlig slik at jeg leser om møkkavær både her og der. I Rogaland blåser og regner de bort, i Trøndelagen flyter hele områder rundt omkring.

Her derimot. Jeg vurderer faktisk å ta frem bikinien når jeg kommer hjem, bare for å demonstrere mot lyn og torden og regn og greier. Det blåser riktignok, men det er bare forfriskende. I alle fall nattestid, når jeg legger hodet på puta, og vinden stryker meg i håret (ok, bli hakket mer klissete nå, så gidder jeg ikke lese det selv engang...).

Uansett, budskapet er: kom til Sørlandet, her er det blå himmel og shortsvær. Ikke en regndråpe siden i begynnelsen av juni en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol? :o

Här vräker regnet ner... skulle kanske ta mig en tur till Sørlandet jag.

Fast det är ju bra väder att jobba i, att sitta inne på kontoret och se hur det plaskar på gatan utan för, att lyssna till regnet hemma i sängen i kväll och njuta med mannen under det varma täcket.... mmm...

Och så är det ju renoveringen av lägenheten som väntar.Regn är bra väder för inomhusjobb... fresta mig inte med sol och lata dagar. Nu är det höst och dags att jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med gårsdagen, forøvrig!

:D Fikk gjort mye på jobb, resulterte i fire helsider. Ikke verst, selv om jeg hentet inn mye av stoffet dagen før.

:D Var sammen med mange gode venner.

:D Fikk konstatert at gode venner som hadde det tøft ikke har det så tøft lengre. Dessuten at de ikke var såra og vonbrotne over venner som jobber litt for mye...

:D Hyggelig samtale med mannen. Alltid moro å drømme om fremtiden, om det er aldri så urealistisk!

:murvegg: Fikk ikke somlet meg til å tatt samtalen med sjefen som jeg har lovet alle rundt meg at jeg skulle gjøre. Er nemlig litt sinna på manglende rutiner i ting og tang, som nå har gått ut over ferien vår. Ender vel med at jeg må ta ferie i november en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hit, du Furstina. Akkurat passe vær å nyte sommeren på, slik man skal på denne årstiden. Man skal utsette til høsten å nyte å sitte inne på kontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...