coda Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #41 Del Skrevet 3. juli 2003 Ellers var det en koselig ferie, gikk over all forventning bra med tanke på at vi var fire par pluss to babyer. Åtte voksne, mange med veldig sterke meninger (for å være ekstremt objektiv: når jeg drukner litt, da er det mange personligheter... ). Littegrann kan man alltids henge seg opp i, den ego siden kommer mer frem etterhvert som dagene går enn det vi ser til vanlig. Men koselig, boblebad midt på natten og soving på verandaen er ikke å forakte i det hele tatt. Pluss shopping. Og shopping. Og litt småhandling. Ble tatt litt på senga av ei venninne som spurte rett ut, og klarte å røpe meg at vi prøver. Hun klarte ikke å holde seg, fortalte til sin mann, som er bestekompisen til min mann. Min mann ble frustrert... Stoler på at de klarer å holde kjeft. Ellers har jeg hatt mange gode samtaler med mannen i det siste. Det er rart med det, hvor feil jeg mange ganger tar av hvordan han tenker! Og hver gang vi får klart opp, ser jeg hvor utrolig heldig jeg er. Her om dagen kom han med fem nydelige roser, helt uten grunn, akkurat den dagen der jeg var frustrert fordi jeg trodde sånn og sånn. Han pleier ikke akkurat strø om seg med blomster, men han vet når jeg trenger dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #42 Del Skrevet 4. juli 2003 Deilig å føle seg litt rik. Har fått feriepenger og skattepenger, og brukte mindre på ferien enn vi beregnet. Dermed: for oss masse penger på konto. Nå skal det sies at vi skylder en del til mine foreldre, litt for bryllupsreisen i fjor, og masse for gigatannlegeregningen min i studenttiden min. Joda, fikk regning på over 22.000 kroner på et år. Neste år: "bare" 5.000 kroner. Litt min feil, en del skoletannlegens feil, litt reguleringstannlegens feil. Fylkestannlegen ville ikke ta noe ansvar for at mine tannlegetimer falt bort fordi tannlegen var syk eller fordi han satte inn fyllinger som flere andre tannleger har sagt er gammeldagse, ikke fungerer og rett og slett knekker. Jaja. Typisk at den ene delen av kroppen som ikke fungerer så bra på meg, er den delen som ikke er verd noe i forhold til systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #43 Del Skrevet 4. juli 2003 Ellers gleder jeg meg litt til freden igjen senker seg i huset. Åtte mann og et barn er ingen god kombinasjon, i alle fall ikke for oss som skal på jobb. Sistemann legger seg i ett-halvtotiden, førstemann våkner halv sju. De blir til søndag... Ikke nok med det, da entrer mitt eget opphav gjesterommet, sammen med min svigerinne og to nevøer! Onsdag blir vi alene igjen...akkurat i tide til EL . I løpet av neste uke vil også to av mine søstre med familie stikke innom. Slik er det å bo i en liten sørlandsby i akkurat passe avstand fra alle som er på ferie. Koselig, men litt mye med alle på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #44 Del Skrevet 4. juli 2003 Skal i alle fall kjøpe en stor bukett blomster til de vi leier hos etter at alle har dratt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 7. juli 2003 #45 Del Skrevet 7. juli 2003 Har nemlig HELE svigeriet på besøk. Hihi, utrolig bra ord (håper det ikke uttales likt som svineriet?). Betegnelsen omfatter kanskje også eventuelle samboere til mannens kone? Ha en fortsatt god sommer, coda... forresten, gjør det noe om jeg stikker innom en tur sammen mannen og barna og et par venninner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 7. juli 2003 Det går helt fint, Klips, ta gjerne med svigeriet også! Der det er hjerterom...for husrom begynner det virkelig å bli knapt med. Mitt eget opphav tok nemlig med seg min svigerinne med to små. De sistnevnte skulle bare være til i dag fra i går, men når de så hvor koselig vi hadde det, måtte de tenke seg om. Som ventet. Søstern var innom på fredag, like etter jobb toget de inn, to voksne og tre barn. De skulle heldigvis ikke overnatte, for det var jo rimelig fullt fra før. En venninne har også meldt sin ankomst, men vi får heldigvis en liten pause. Hehe, høres jo ut som den gigafamilien... Det er seriøst ikke no svineri, men når alle kommer på en gang må jeg trekke pusten og tenke "dette går bra. Håndklær trenger ikke alltid henge på knaggen. Det er mulig å glemme for alle, selv om det er drittbleier som stinker ut hele badet. Kaffetrakteren tok ikke fyr selv om en eller annen glemte å slå den av om morgenen og vi kom hjem om ettermiddagen. Jeg trenger kanskje ikke dusje denne morgenen likevel." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #47 Del Skrevet 7. juli 2003 Så må jeg jo ikke glemme at vi hadde en pause i helgen. Den ble dog litt mer slitsom enn forfriskende. Vi skulle altså i dåp. Kjøreturen fra Sørlandet til Vestfold skulle unnagjøres lørdag en gang, men siden dagen var så fin satte vi ikke avgårde før i åttetiden. Vi kom ganske nøyaktig en time avgårde. Da sa det skkkkkkkrap, vi kikket på hverandre, lurte på om det var bilen, asfalten eller veimerkingen, kjørte noen hundre meter til og fikk svar. Det var bilen. Mellomakslingen røk. (Jeg har lært et nytt ord, mellomaksling. Ganske stilig). Det kom røyk, det lukta svidd, og der satt vi. I tre timer. Da kom svigerfar (som fremdeles var på besøk hjemme hos oss), tok bort akslingen, bandt opp restene, og så tauet vi. I tre timer. Var hjemme kvart over tre på natten. Ellers var det sikkert en hyggelig dåp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #48 Del Skrevet 7. juli 2003 ...og der ble jeg erfaren! Det var en hyggelig dåp altså, men i og med at vi ikke er familie kjente vi ikke så mange. I alle fall ikke jeg. Hele søndagen gikk med for svigerfar til å prøve å fikse en annen bil slik at vi kunne få den med oss hjem. Det gikk heller dårlig, vi fikk låne en bra bil, og må tilbake for å bytte senere i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #49 Del Skrevet 7. juli 2003 Ellers har kommunen funnet det for godt å bruke en av sommerens varmeste dager til å sandblåse nabohuset, en gedigen bygning. Dermed: ikke mulig å kjøre ut bilen uten å krangle for å komme seg forbi, ikke mulig å ha oppe vinduene uten å få sand i nesa, på skjermen, få blåst ut ørene med sand og lyd. I tillegg fant de ut at våre vinduer kunne ta skade. Dermed: presenning over hele den ene veggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #50 Del Skrevet 9. juli 2003 Fortsatt sinnsykt fint vær på Sørlandet, derfor: fortsatt besøk. Noen forlater bygningen i kveld, opphavet blir til i morgen. Veldig koselig, jeg driter i å skynde meg hjem fra jobb for å lage mat, støvsuge, vaske opp... De klarer seg så godt selv, og alle slapper mer av slik. Blir jo egentlig en rar graviditetsdagbok dette, med konstant fem mennesker ekstra i leiligheten (åtte sist uke) blir det ikke noe særlig prøving! Dessuten er vi helt skutt begge to når vi legger oss, etter lange dager på jobb og mye sosialt samvær. Fikk oss en strålende tur i kajakk i går, mannen, faderen og jeg. Kom ikke ut før halv ti i går kveld, men du så nydelig! Må gjenta suksessen i dag. Var en stund sikker på at far kom til å måtte svømme hjem, hadde ikke særlig balanse! Men det var hans valg å ta den nye kajakken, som er relativt lett, men også en del vinglete hvis en ikke har litt erfaring. Nå er klokken to minutter over halv fire, det vil si at jeg kan gå hjem. Det skal jeg sannelig gjøre, selv om jeg ikke er helt ferdig med oppgavene. Men tross alt: - mine to små nevøer reiser i kveld, jeg vil benytte muligheten til å gjøre et uutslettelig inntrykk siden jeg ser dem så sjelden. - solen skinner, alle er brune utenom coda kontorrotte. - opphavet har kjøpt reker - huseierne har reist på ferie: hele hagen for oss selv. Sitter jeg her enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 10. juli 2003 #51 Del Skrevet 10. juli 2003 Heisann Coda :D Takk for hyggelig hilsen og lykkeønskninger i dagboken min :D Skjønner godt hva du mener ang. besøk Har selv besøk for øyeblikket, kun to personer, men - de går jo aldri å legger seg om kvelden Ikke akkurat noen drømmesituasjon midt i beste prøvetid Lykke til med prøvingen til dere også :blunke: *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #52 Del Skrevet 10. juli 2003 Så moro at du ville stikke innom, Bizzy! O fred, kom og senk deg! Huset tømmes etter at vi har spist middag i dag. OPphavet setter nesen hjemover, mannen og jeg skal ta en båttur, ut i skjærgården for å besøke gode venner på hytta. Gårsdagen ble deilig, reker i hagen, kikke ut over sjøen. Ble ikke noe bad slik jeg hadde tenkt, og var alt for sliten til å ta en tur i kajakken. Men deilig likevel. Skal vi se...er på dag (må lete bakover i dagboken) 8 i dag. På tide å gjenoppta prøvingen. Kan ikke si at jeg gruer meg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #53 Del Skrevet 11. juli 2003 Den planlagte båtturen i går ble utsatt. Mannen kom hjem fra jobb med vondt i magen, som bare tok seg opp. Han får slike turer innimellom, som til slutt ender med at han kaster opp. For min del passet det fint at vi ikke skulle ut, jeg blir rett og slett sliten av å sitte foran en datamaskin hele dagen fem dager i strekk for å så ha besøk. Det er påvist at jeg nok er litt overfølsom for stråling fra elektriske apparater, og dermed blir litt ekstra sliten av å sitte foran en maskin. Derfor tar jeg helg nå, selv om jeg burde ha gjort en del andre ting her. Må lade opp litt til helgen . Min kjære har vært hjemme fra jobb i dag, etter en søvnløs natt. Så det blir nok ikke noe av turen med jobben hans i dag, ser det ut som. Akkurat nå er jeg litt frustrert over manglende sexliv. Jeg har vært så naiv og trodd at mannen omtrent alltid har lyst, når noe er tilgjengelig. Slik er det ikke hos oss. Dessuten er ingen av oss klar for sex når gjestene sitter i stua - med en vegg imellom soverommet. Det må vi få se å få gjort noe med i helgen! Prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #54 Del Skrevet 14. juli 2003 Prosjekt ikke gjennomført. Årsak: mannen har etter all sannsynlighet pådratt seg magekatarr! Vi måtte nesten le da han kom fra legen i dag med den beskjeden. Hvordan i alle dager har han klart det? Han er i alle fall ikke kjent for å stresse så voldsomt, skulle noen tippet hvem som skulle fått magekatarr av oss ville 99 av 100 sagt meg... Så derfor: sykemelding og ingen forhåpninger om forplantningsforsøk sånn foreløpig. Jaja, bare mannen blir frisk! Han hadde jo så vondt i helgen at vi måtte avlyse både en og to kvelder sammen med venner. Da har han vondt, da! Ellers en fin helg, båtturen endte med at vi begge var klissvåte. Liten båt, mindre motor omgitt av STORE cabincruisere i STOR fart i mye vind = spruting. Jeg synes det var moro, han synes ikke det på toppen av magevondt. Var sammen med venner på lørdag, på et hytteparadis i skjærgården. Reker og greier. Søndag ble tilbragt i hagen, med lekre brannrøde striper på rompa som bevis. At jeg aldri lærer! Besøk hos venner igjen i går kveld. Kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. juli 2003 #55 Del Skrevet 15. juli 2003 Stakkar Codamannen og Coda da Sender god litt god bedring tanker til mannen din, og håper han fort blir frisk igjen, slik at dere får tatt opp igjen prosjektet :blunke: Hørtes forresten lekkert ut med brannrøde striper på rumpa Håper du nyter finværet alikevel :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #56 Del Skrevet 15. juli 2003 Takk for det, bizzy! Brannrød er nå blitt mer kaninrosa, mannen er litt bedre (men ikke prosjektbra ennå), og jeg nyter været - inne! Sinnsykt varmt! går en time tidligere i dag, får båtbesøk i dag og skal jobbe litt senere i kveld. Sitte i hagen med jordbær og is er mye bedre enn å være inne på varmt, klamt kontor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 16. juli 2003 #57 Del Skrevet 16. juli 2003 Takk for hilsen i dagboken min :D Vi får holde sammen!! Tror ikke det jeg har gjort den siste halvdelen av dagen er noe serlig, blir ganske redusert av varmen Fikk i allefall avkjølt meg litt i sted, da jeg var ute og handlet iskrem til oss stakkarene som sliter i varmen på kontoret :blunke: Skulle gjerne ha blitt sittende i bilen, eller bare tatt en laanng kjøretur, aircondition og 20grader var bare helt nydelig :D Men virker jo nå desto varmere på kontoret Håper det klaffer for oss begge fortest mulig, og ja - vi har fortjent det vi som sitter her "innesperret" i varmen mens de andre ringer inn stemningsrapporter fra sjøkanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #58 Del Skrevet 17. juli 2003 Fikk i alle fall kjølt ned de to gjenlevende hjernecellene etter jobb. Varmen er helt fin den, det er bare det at det kunne vært litt kaldere akkurat midt på dagen... Ellers er humøret langt i fra på topp i dag. Er faktisk så lei at jeg ikke gidder å skrive hvorfor en gang. I alle fall ikke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #59 Del Skrevet 18. juli 2003 Er fremdeles ganske lei, i tillegg er jeg trøtt etter samtale med mannen i natt, som endte med full fontene- tårer og snørr og ingen søvn. Regnværet passet til humøret mitt! Samtalen hjalp litt, men har et forhåpentligvis kortvarig problem med å se hvordan et par ting skal løse seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 22. juli 2003 Av og til er det moro å leke litt karrierekvinne! Ting har gått ganske bra på jobben i det siste, jeg har fått mange gode tilbakemeldinger og jobbet mye ekstra. Dessuten har jeg et par ekstrajobber, som har gått unna som bare det de siste dagene. Føler meg faktisk ganske kul der jeg sitter med den bærbare PCn i hagen i kaksestrøket i byen. Riktignok bare en lånt hage, og min manns PC, men dog. Litt harry også kanskje, forresten. Men, livet som karrierekvinne koster også. Må på jobb i kveld også, på kort varsel. I morgen skal jeg også jobbe overtid, og etter det ta igjen det jeg ligger etter på de to småjobbene. Jeg er nok ingen karrierekvinne sånn tvers igjennom, det er bare det at jeg er kommet litt lengre enn mine venninner. De som er ferdig utdannet har nesten ikke rukket å arbeide før de har blitt gravide. Derfor stresser det meg ytterst lite at vi tenker på å få barn. Jeg har så mye annet på gang at jeg klarer meg en stund til foreløpig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå