Furstina Skrevet 19. mai 2003 #21 Del Skrevet 19. mai 2003 Du skrev så litet så litet... men jag såg ändå! Gratulerer med dagen coda, kos deg med mannen og ha en dejlig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 21. mai 2003 Takk, Furstina! Jeg har til min store glede oppdaget at jeg faktisk begynner å kutte litt bånd til KG. Jeg har aldri gått inn her hver dag, men leste flesteparten av innleggene hvis jeg gikk inn. Nå kan jeg hoppe over de aller fleste. Jeg orker ikke skrive innlegg bare for å gjøre det, finner ikke så mange interessante debatter. Dessuten har jeg oppdaget at jeg har en manglende evne til skriftlig å få sagt det jeg egentlig vil. Likevel, i dag fant jeg en debatt som engasjerte. Den store debatten om NLA og ansettelsesproblematikk. Jeg tilhører vel nemlig det som her kalles med pene ord "nazier", "overmennesker" og det meste av mørkemenn og lange pekefingre. Jeg har vokst opp på bedehuset. Jeg har tenkt mye, lest mye, opplevd mye, og har en personlig tro som selvfølgelig er influert av min bakgrunn, men som også er så uendelig mye mer. Det innebærer for meg det som av mange blir kalt dobbelmoral (har jeg sett i innlegg på KG). Jeg leser Bibelen, bærer det med meg i hjerte og hjerne, og forsøker å leve etter det jeg leser. Det stemmer ikke alltid overens med hva deler av samfunnet måtte mene. Kanskje det er derfor det kalles dobbeltmoral? At Bibelens budskap ikke alltid stemmer overens med den i samfunnet rådende oppfatning av hva som er kjærlig og ikke dømmende. Kanskje en del KGere vil mene at jeg representerer fundamentalisme, mørketro og at jeg dømmer alle som ikke er som meg til helvete. Min tro gir meg uendelig mye godt, og den gir meg logikk i livet. Hvis ikke hadde jeg ikke stått for det jeg gjør. Men at jeg er utsatt for "massepåvirkning" og "misbruk av makt" har jeg vanskelig for å tro. Uansett, utgangspunktet mitt i dag er at fordi jeg har min tro blir jeg tillagt en del egenskaper som jeg ikke kjenner meg igjen i. Men der har Crazee alt sagt det jeg tenkte. Jeg håper tvert i mot at jeg kan få lov til å ha mine prinsipper, som jeg henter fra Bibelen, samtidig som jeg kan være kjærlig, åpen, hjertevarm. Å si at noe er galt trenger ikke være dømmende, trenger ikke sende noen til helvete. Når det gjelder opphavet til dagboken, planer om graviditet, vi holder på . Er nå på gunstige dager i måneden, hvis kroppen oppfører seg normalt etter pilleslutt. Skal derfor tidlig hjem i kveld, har planer om forførelse nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 21. mai 2003 Hu hei, det ble et langt innlegg. Men for det første, dette er min dagbok og skal i utgangspunktet være leservennlig for meg selv. For det andre, det er tanker som gjør at jeg ikke orker å delta i debatter som jeg kunne hatt lyst til å være med i, fordi jeg blir tillagt meninger og egenskaper som jeg ikke har. Dessuten er det mange som kaster ut påstander som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt, som bare vitner om liten kunnskap, men som likevel blir stående igjen uansett hvor mye en forsøker å motbevise det. Jeg kan kanskje mene noe av det samme som Svarstad Haugland og Bondevik, men jeg har ikke de samme personlige egenskapene eller fremtoningene. Samme gjelder alle andre kristne. Skjønner? Håper jeg skjønner noe av dette selv senere en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 21. mai 2003 Altså. I dag har jeg jo innledet rene diskusjonen med meg selv her. Understreker bare poenget mitt, at jeg ikke er særlig dyktig til å uttrykke det jeg mener skriftlig, i alle fall ikke i et forum. Jeg blir så frustrert når noen tar opp ting de leser så enormt bokstavelig. Det er nettopp det budskapet er; bokstavelig. Vi kan ikke se ansiktsuttrykk eller håndbevegelser eller høre tankestreker eller...hvordan kan vi da oppfatte en subjektiv mening gjennom et kort innlegg? Hvorfor kan jeg da dømme så mange som jeg mener tar feil og uttaler seg om noe jeg mener at de ikke kan alt for mye om? Jeg liker bedre å snakke med en og en, få klart opp i ting som kan forståes feil. Uansett er jeg så fullstendig klar over at det ikke nytter å diskutere noen verken til å bli kristen eller til å ikke være det. Da vil jeg heller være en venn. Jaja, coda i det filosofiske hjørnet idag. Nok innlegg på en dag. Tror det er på tide å stikke hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 22. mai 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 22. mai 2003 Det er så deilig at andre kan uttrykke det jeg selv så gjerne vil ha sagt! Nå kan jeg legge bak meg "NLA-tråden", for nå er også mitt synspunkt representert, selv om det ikke var meg som formulerte det... Rart egentlig, at jeg, som blir sur på at andre tar ting bokstavelig selv blir sur når det plutselig gjelder meg selv. Dessuten er det litt rart, at jeg som lever av å skrive ikke kan gjøre annet enn å skrive ned andres tanker. Mine egne blir bare surr. Er nå på dag 14. I følge det jeg har fått med meg fra gravi-forumet og gravi-dagbøker er det en magisk dag, såfremt kroppen funker sånn noenlunde normalt. Jeg har rett og slett ikke peiling på slim og EL har jeg aldri kjent, ei heller den berømte tappen. Sistnevnte vet jeg ikke om jeg orker å bli kjent med heller... Har i alle fall fått løfter om hyrdestund fra mannen. Gårsdagens forsøk på forføring gikk rett i dass, det er så mye å finne på før en får lagt seg! Kom litt for sent hjem rett og slett. Bedre lykke i dag, coda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 23. mai 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 23. mai 2003 Det virket i går !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #27 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg vil ikke, skal ikke, må ikke, men jeg klarer ikke la vær. Det er ikke mulig å bli så opphengt på så kort tid! Alt nå kjenner jeg masse mulige symptomer, det strekker og svartner og bølger og...men jeg er jo bare på dag 18! Vet at det sannsynligvis bare er psykisk, at det er første gang det er mulig at det blir barn ut av kosingen. Men det kan jo være at det er vanlig eggløsning som jeg ikke husker hvordan kjentes. Ellers har det vært en hektisk og begivenhetsrik helg, fylt av gode venner, god mat og vakthelg. Satt på kontoret halve natt til i dag, var på plass igjen grytidlig. Men nå er det verste stresset over, nå skal jeg bare hjem og ta fatt på prosjektet som skal være ferdig til helgen. DA skal jeg ta litt sommerferie etterpå. Skal bli nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 29. mai 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 29. mai 2003 Symptomer eller ikke... jeg kan i alle fall ikke huske så mye utflod noen gang. Er det et symptom? Skulle ordne noen småting i sentrum i går. Vurderte lenge frem og tilbake før jeg våget meg inn på apoteket, tenkte det kunne være kjekt med en test liggende den dagen det blir aktuelt. Dessuten var det sent på dagen = mindre sjans til å treffe på noen kjente. Likevel, motet sviktet fullstendig og jeg endte opp med jern og C-vitaminer...jeg som har en halv boks med jerntabletter hjemme . Fortalte historien til mannen, som bare kikket på meg: - Hva trenger du en test til? - For å få bekreftet/avkreftet en graviditet, vel! - Ååå, jeg trodde det var sånn som en bare fant ut av etterhvert, jeg! Litt mer avslappet enn meg, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 30. mai 2003 Klarer det ikke. Å ikke kjenne etter tegn. Må tolke. Har stikninger i det jeg tror er eggstokkene. Vil teste nå! Skal vente til mandag, selv det er sannsynligvis en uke for tidlig. Men det er tross alt første gang, da synes jeg at det må være lov... Sitter her med mitt store prosjekt, som etterhvert blir mindre og mindre. Det vil si, mine forventninger til hvordan det blir til slutt justeres stadig nedover, kommer aldri i gang med dette her. Skal være Så ufattelig glad når helgen er over, ikke minst fordi jeg må opp midt på natten i natt for å rekke flyet i morgen tidlig. Jaja, da får jeg kanskje med meg solformørkelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 4. juni 2003 Forfatter #30 Del Skrevet 4. juni 2003 Klarte ikke la være... nå vet jeg i alle fall hvordan en test fønker, selv om det var en del penger i dass - bokstavelig talt. Den var selvfølgelig blendahvit, men hadde selvfølgelig ikke ventet noe annet heller. Hadde en strålende dag i går, en av mine beste venninner er endelig blitt gravid etter 18 tøffe måneders prøving. Det var så moro å høre at tårene trillet her! Gleder meg til å komme på besøk til helgen. Helg ja, det var nydelig å komme hjem etter forrige helg. Var helt kake, jobbet lenge fredag, sov to og en halv time, fløy til Bergen, var på konferanse hele dagen, ut om kvelden, tidlig fly dagen etter. Joda. I dag sitter jeg her, på en av mine mange lange kvelder på kontoret. Trøsten er at jeg får fri fredag. Jeg må bare nevne at det stikker i magen fremdeles, av og på. Men må spare neste test, kan jo ikke kjøre til nabobyen hele tiden for å kjøpe tester heller! Et annet alternativ er jo å drite i kjentfolk og handle her. Når jeg kommer hjem i kveld skal jeg fortsette gårsdagens prosjekt, ordne rammer og bilder på gjesteværelset. Hadde en super husmordag i går, plantet stiklinger og krydderplantefrø. Men hvis jeg skal rekke det, må jeg få fingeren ut nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 5. juni 2003 Våknet i dag morges, kom på at det er dag 28 i dag når jeg skulle på jobb. Snek meg ned på apoteket, tok en test på kontoret (på do altså!), bare en strek. Nå har jeg prøvd nok tester, nå skal jeg vente til jeg har en reell mistanke! Har absolutt ingen tegn til mensen, men det er vel ikke mer å vente siden akkurat sluttet på pillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 5. juni 2003 Fikk forresten ikke gjort noe med prosjektet fra i går, ble sittende litt for lenge på kontoret og somle, som vanlig. I dag skal jeg tidlig hjem, skal reise bort i morgen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #33 Del Skrevet 6. juni 2003 Dag 29, fremdeles ingen tegn på noenting. Reiser bort om noen timer, kommer tilbake mandag. Hvis ingenting har skjedd da, forsøker vi en ny test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #34 Del Skrevet 7. juni 2003 Stikker innom for å si: Dag 30, ingenting skjedd. Ønsker at mensen skal komme, slik at jeg kan vite at systemet er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 8. juni 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 8. juni 2003 Ønsket mitt ble oppfylt: Dag 1. Hadde glemt hvor vondt det gjør å ha mensen uten p-piller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 8. juni 2003 #36 Del Skrevet 8. juni 2003 Coda, du er vel ikke nazist??? (tre spørsmålstegn og mye "følelse" i dette spørsmålet, det støkk i meg da jeg leste det) He he. Tror aldri du er det. Har lest NLA-tråden og sett hvor det kommer fra. Hvordan blir det med det der jobbtilbudet? Har du takket ja? Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #37 Del Skrevet 17. juni 2003 Tjohei! Litt lite aktiv her i det siste, noe jeg egentlig er ganske fornøyd med. Får tilbake troen på at jeg tross alt har noen andre interesser i livet . Ellers: nei, jeg er ikke nazist, har ingen planer om å bli det, tror mine kjære ville fått et latteranfall ved synet av meg i den rollen! Har vært litt ute på reise i det siste, bare småturer, men likefullt deilig. Var i Bergen i helgen, kjørte over fjellet sammen med mannen. Det var koselig å bare være oss på tur igjen, vi stortrives på biltur. Traff mange venner fra flere år tilbake. Det er egentlig utrolig moro, men samtidig litt rart når en tar seg selv i at en går inn i en rolle som den personen en engang var. Ellers hadde jeg en spesiell personlig opplevelse, som jeg tar med meg videre og som har tatt tankene litt bort fra barnelaging. Ikke det at jeg ikke har baby i tankene, men bare ikke så fremtredende som i starten. Men mannens fysisk krevende jobb blir det litt lite babylaging på oss, men det gjør ingenting. Reiser på ferie til Danmark til helgen, gleder meg. Prøvde å lade opp med oppvarming i solen i går, resultat: en lekker rødrødrød firkant på brystet, fete spor over skuldrene etter singlet og bred rød stripe på armene. Dvs, rød på den ene siden, komplett blendahvit på den andre. Nydelig. For ikke å glemme den skrå kanten over pannen etter håret som jeg ikke gadd å feste med en klemme, jeg skulle jo bare sitte ute en liten stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #38 Del Skrevet 18. juni 2003 Ååå. Jeg er - solbrent - trøtt - sur på mannen - dum som glemte at jeg alt hadde en avtale da jeg lovte sjefen å jobbe sent i dag. - lite effektiv, har gjort særs lite på jobb i dag Det vil vel si generelt lite blid i dag. Slutter derfor dagens innlegg her. Bare en ting: jeg tok jobben, skal i møte fredag for å diskutere detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #39 Del Skrevet 19. juni 2003 I dag er jeg - litt mindre solbrent - litt mindre trøtt - fornøyd med at jeg fikk mikset slik at alle avtaler i går gikk i boks - litt mindre sur på mannen - bittelitt mer effektiv - hyper mye mer reiseklar Reiser altså på ferie i dag. Det skal bli moro, får feriepenger i morgen, kanskje skattepenger også . Skal reise med tre andre vennepar og to små babyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 3. juli 2003 ??? :o ??? Dag 1! Hadde ikke den fjerneste snøring. Hadde glemt ut alt som har med prøving, dager, syklus. Helt sant. Men jeg hadde en anelse om når dag 1 var, siden jeg noterte det her. Likevel, jeg var helt uforbedredt. Kanskje ikke så rart, siden det egentlig bare er dag 26 i dag. Kort kort syklus altså. Har ikke kjent eggløsningssmerter slik som sist. Aha, dette er altså forklaringen på humøret mitt i går! Var ...eh... ustabil i går... Har nemlig HELE svigeriet på besøk. Koselig det, men når planen var at bare tre (pluss en på tre) skulle komme, og det ender med fire ekstra, i vår lille leilighet...da strekkes min tålmodighet. I alle fall siden jeg ble klar over dette bare få timer før invasjonen. Misforstå meg rett, det er koselig, det er bare litt mye oppå PMSen (som jeg først ble klar over nå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå