Gå til innhold

coda og mannen

coda

Anbefalte innlegg

:hoppe:

Åh for en flott nyhet!!!! Jeg smiler fra øre til øre her jeg sitter, det var jo supergøy!!

... må løpe nå, jeg har en avtale. Men jeg kommer tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nämen Grattis!

Såg varsling om inlägg i din dagbok och tänkte - härligt nu får vi rapport om hur flytten har gått! Och så var det ännu bättre uppdateringar.

Gratulerar med lille nurket i magen och till att äntligen har flyttat in i nya huset!

:blomst_opp:

:)

nu blev jag glad, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og neier, lmari, Furstina og Bizzy, så utrolig hyggelig! Virkelig koselige hilsener!

Har det fremdeles veldig bra, har fått fortalt til flere med varierende utfall.

1. Venninne 1 kom meg i forkjøpet med å fortelle at hun har termin i midten av august, kjempemoro!! Vi giftet oss med to måneders mellomrom, har vært gjennom litt av det samme, og nå skal vi få muligheten til å oppleve også dette sammen. Kunne ikke vært bedre!

2. Venninne 2 gjettet det før jeg fikk sagt noe, akkurat som jeg gjettet at hun var gravid før hun fikk sagt noe. Hjemmeværende mamma, så vi har også muligheten til henge sammen til høsten. Ble så glad at hun ble en smule rørt.

3. Venninne 3 er midt i en vanskelig periode, som blant annet innebærer langvarig barnløshet. Ikke noe som helst moro å fortelle, men godt å få det gjort, og godt å merke at hun satte pris på måten jeg gjorde det på. Samtidig ønsker jeg så inderlig at de to må få oppleve det samme!!

4. Venninne 4 (jeg har mange venninner, dette er bare noen i rekken) hoppet høyt og hylte i telefonen. Kjempemoro!

Men merker godt at det foregår noe i kroppen, blir fort sliten. Hele dagen i går gikk bort til flyreiser og møter, og kvelden - den forsvant på stuegulvet. Var helt slått ut, sov hele kvelden, la meg når mannen demonstrativt slukket lyset og likevel knirket det i hele kroppen da klokken ringte i morges. Snudde meg rundt og "avspaserte" en time, fantastisk.

Nå må jeg få gjort unna et par ting til, så tar jeg rett og slett helg. Har tenkt å nyte hagen min (vel, det er strengt tatt en voldsom eufemisme for jordhaugen utenfor) mens det er sol - en hagestol, mange tepper, en kopp te og et blad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk, Pip! Nå fikk jeg jo klarhet i hva som skjer hos dere også :wink:

Bare innom en kjapp tur for å si 12+3! Deilig å være så langt på vei, men lengter fremdeles etter den store energien. Skal på jobbreise fra onsdag til søndag, lurer seriøst på hvordan det skal gå - skal bo hos venner og har ikke helt samme mulighet til å slokne på sofaen hele ettermiddagen :ler: . Ellers i kjempeform, har ingenting å klage over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Er her altså! Ofte tilstede, men har ikke kommet på å skrive så mye.

Kjapp oppdatering:

- Er 23 uker og i storform, har ikke hatt noe å klage på i hele svangerskapet (bortsett fra at jeg har vært riiimelig trøtt, men det er så lite at ikke verd å klage på). Masse liv i magen, som forøvrig er veldig fin...om jeg skal si det selv. Frustrasjonen har stort sett bestått i å finne klær i skapet som passer sånn nogenlunde, økonomien har ikke tillatt nye investeringer før nå i det siste - men da var det jammen meg påkrevd også!

- Huset begynner å komme litt i orden innvendig. Ting tar tid, vi er begge ganske makelig anlagt, dessuten er vi perfeksjonister som ikke handler en knapp før vi vet at det er akkurat den knappen og ingen andre vi vil ha... :ler: Dermed tar i alle fall ting tid, og vi har fremdeles ingen gardiner eller persienner. Men ny sofa har vi, og alt vi trenger. Det er ikke verst! Ute dominerer jordhaugene utsikten og singelen koser seg i foreløpig i friluft. Men planen er at den skal i jorden snarest mulig, for i løpet av uken kommer steinene til muren. Må nemlig ha støttemur før vi kan begynne med noe som helst platting, og vi må ha platting før vi kan ha skjerming i form av hekk og gjerde, og vi må ha skjerming før vi kan sitte ute pga meget påtrengende vind - konstant (gjett hvor vi bor...). Ingenting haster foreløpig, vi gidder ikke slite oss ut og gå hverandre på nervene fordi vi føler at tiden ikke strekker til, vi skal da alltids få plattingen, plenen og skiferen på plass etterhvert. I mellomtiden har vi mange venner med fin og brukbar hage :ler: .

- Jobb er så som så fremdeles, med opp- og nedturer. Generelt sett går det bra med selve saken, vi har fått på plass en del prosjekter. Men det er litt slitsomt å sitte med hele ansvaret når pengene ikke strekker til på noen som helst måte og arbeidslysten og kreativiteten ikke trenger seg på. Heldigvis har vi fått inn en flink vikar som om mulig begynner enda mer på scratch enn jeg gjorde, så da får jeg alt jeg ønsket meg: en vikar som er like grønn og derfor ikke har mulighet til å gjøre SÅ mye bedre jobb enn meg (er litt nervøs for det, ja...) men samtidig kan drive arbeidet fremover. Veldig bra. Skal ut i permisjon fra 2. september, og gleder meg masse! Mange venner og naboer skal også være hjemme til høsten, så jeg kommer sannsynligvis ikke til å kjede meg.

- Ellers kan det jo nevnes at jeg holder på med de siste krampetrekningene av noen studier for tiden, uten noen form for motivasjon - men nå må jeg bare bli ferdig.

- Sikkert mye, mye mer, men får ta det etterhvert.

- Selv om jeg ikke skriver så mye selv, følger jeg så absolutt med alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tja. Hvis jeg klarer å bli ferdig med oppgavene, fortjener jeg ett eller annet stort. Regner med at jeg kommer til å møte på mannen i morgen tidlig når han står opp....skrivekløen har ikke akkurat tatt meg i dag heller. Det vil si, jeg kjenner den kommer krypende nå. Det er bare litt sent, den kunne godt ha kommet i går en gang :ler: . Jaja, egentlig er det litt deilig å sitte på natten og jobbe. Helt stille i huset, klassisk musikk på ørene innimellom, helt mørkt ute, ingenting moro på TV, krysse ut etterhvert som jeg blir ferdig med saker og ting (dersom jeg noen gang blir ferdig, som sagt).

Såh - 12 timer og 35 minutter til deadline!

At jeg aldri lærer! Sitter for siste gang - jeg lover, dette gjør jeg aldri igjen - med oppgave som skal leveres i morgen og har uoverkommelig mye igjen. Blir nok våkenatt, og likevel er det ikke sikkert at jeg blir ferdig. Det vil si, levere skal jeg uansett, dersom det er nok til å få ståkarakter skal jeg være strålende fornøyd. Men denne gang burde jeg virkelig lagt opp løpet annerledes...ikke smart å være 24 uker på veg, jobbe som en tulling hele uken, med innlagt jobbreise, svigers på besøk i helgen, møte med ansvar i kveld og SÅ en våkenatt med oppgaveskriving. Håper på et under, tenk om jeg er ferdig til halv elleve i morgen formiddag - da rekker jeg en lenge planlagt lunsj før jeg inntar horisontalen. Men leverer nok omlag fem minutter før fristen kjenner jeg meg selv rett...dersom jeg altså får laget til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, en baby jeg ikke har fått med meg på vei!

GRATULERER!

Skammer meg litt over å ikke ha sett det før, vi har jo vært her inne lenge sammen, coda.

Uansett er vi ganske i rute nå, jeg er 23 uker på vei, termin 2. oktober.

Synes du er kjempeflink som orker å holde på med oppgave osv. nå, selv er jeg blitt superlat og litt dum i hodet og ikke verdt stort på jobb.

Heldigvis ingen her som har merket det ennå, såvidt jeg vet.

Litt misunnelig på hus, litt misunnelig på innsatsviljen når det gjelder å få ting gjort med jobb studier, men jeg unner deg selvfølgelig alt sammen. Ikke minst spretten i magen. :)

Gleder meg til å lese mer om hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...