coda Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #281 Skrevet 19. oktober 2004 Samtidig - jeg vet jo at jeg blir full av slike tanker like før mensen, som jeg trodde skulle komme i dag. Kanskje jeg skal revurdere situasjonen igjen om noen dager...
Gjest lmari Skrevet 19. oktober 2004 #282 Skrevet 19. oktober 2004 Kjenner meg UTROLIG godt igjen i de tankene som kommer rett før mensen, jeg har det på akkurat samme måte. Tror at ingen liker meg, at jeg er verdens dummeste, styggeste og teiteste, og at alle er i mot meg. Og at jeg er verdens dårligste på jobben min, og at alle tenker på det hele tiden... Så det kan være smart å vente noen dager og tenke seg om, ja. Men du er jo heldig som kjenner deg selv så godt at du vet at du reagerer sånn. Jeg har oppdaget det de siste månedene, og synes det er deilig å hulkegrine uten å få noia fordi jeg tror at jeg begynner å bli gal... Bølgedaler er voldsomt slitsomt. Berg-og-dalbaner er jeg nemlig godt kjent med... Og du sutrer absolutt ikke, er ikke dette en dagbok hvor du skal skrive det du tenker på, kanskje?
coda Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #283 Skrevet 20. oktober 2004 Takker for gode ord, lmari. Det er herved bestemt. Jeg skal ikke ta på meg noen skriveoppdrag i nærmeste fremtid. Dersom jeg blir i tvil, skal jeg ta meg en tur inn her, sjekke klokkeslettet på denne posten og huske følelsen av at jeg fremdeles har jernteppe og bare såvidt har begynt. Det skal bli mitt første steg til et liv som er mer overkommelig og mulig å mestre, jeg legger skriving i denne ene formen på hyllen.
Pip Skrevet 20. oktober 2004 #284 Skrevet 20. oktober 2004 Uff - synst rett og slett det høyrest ut som du er skikkeleg stressa eg - det er ikkje kjekt! Trur det er klokt å seie nokre 'nei', og heller ha overskot til det ein seier ja til...
coda Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #286 Skrevet 20. oktober 2004 Det varmer med gode ord. Tusen takk. Situasjonsrapport: La meg 04. 45 etter å ha produsert nada, nothing. Det vil si, skrev og slette, skrev og slettet igjen. Stod opp 09.00, snakket med kollega som klarte å få oppmuntret meg litt, snakket med annen kollega som forsøkte å oppmuntre, men som gjorde ting hakket verre. Har fremdeles ikke en eneste setning klar. Helt tomt, skrapet, tømt. Skal klare å bli ferdig før klokken fire, da skal jeg ta resten av kvelden helt og totalt fri. Hvis jeg ikke klarer det til da, kaster jeg inn håndkleet.
coda Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #287 Skrevet 21. oktober 2004 Godt med gode forsetter, bare så synd at de er så vanskelige å holde... Er fremdeles ikke ferdig, gav meg klokken to i går, tok resten av dagen fri, besøkte gode venner og måtte gjøre masse annet som hadde hopet seg opp på formiddagen i dag. Så nå skal jeg snart spise middag, så skal jeg ut for å øve (forteller mer om det en annen gang). Kommer tilbake i ni-tiden, da må jeg bli ferdig. De ringte nemlig fra oppdragsgiver og sa at designeren nærmest hadde krise på grunn av at han ikke hadde fått denne artikkelen. Jaja. Det jeg egentlig skulle si var at jeg er på dag 1 i dag, slik at jeg har skrevet det ned et sted. Ble faktisk litt usikker i morges, ingen tegn og dag 30 - lengre enn noensinne. Men fant fort ut at det ikke kunne stemme, og nå tror jeg at jeg må finne frem Ibuxen. I morgen reiser vi til svigers, det blir koselig, får treffe vår nye niese.
coda Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #288 Skrevet 22. oktober 2004 Nå ser jeg snart i kryss, men det gjør ingenting, for nå er jeg snart ferdig! Plutselig løsnet det litt, så litt til. Akkurat nå henger det litt igjen, men det er fordi jeg holder på med ingressen og forsøker å få til en fengende avslutning. Dersom dette går i boks og jeg kan si at jeg er passe fornøyd (helt fornøyd blir jeg aldri), gjør det absolutt ingenting at jeg får sove lite i natt. Vanligvis kunne jeg tatt fri formiddagen, men i morgen har jeg tusen ting jeg må gjøre. Så tar vi avgårde til svigers. Greit at Suleskar var vinterstengt, så slipper vi å velge hvilken vei vi skal kjøre .
murmeldyret Skrevet 22. oktober 2004 #289 Skrevet 22. oktober 2004 Høres ut som du har hatt nok å stå i med i det siste Håper du får ei fin helg hos svigers! :klem2:
coda Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #290 Skrevet 22. oktober 2004 Takk, murmeldyret. Nå går jeg og legger meg!
bizzy Skrevet 22. oktober 2004 #291 Skrevet 22. oktober 2004 Innom med ønske om en knallfin helg for deg
Pip Skrevet 22. oktober 2004 #292 Skrevet 22. oktober 2004 Håpar du får slappa av i helga, Coda - høyrest ut som du kan trenge det!
coda Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #293 Skrevet 26. oktober 2004 Takk for koselige hilsener, Bizzy og Pip. Jeg følger med dere begge to, men har ikke alltid overskudd til å legge igjen et tegn på at jeg har vært der. Hadde en fin, men slitsom helg. Fredag stod jeg opp to timer etter at jeg hadde lagt meg, full av energi og pågangsmot. Endelig fikk jeg unna et par ting som har tynget meg lenge. Turen til svigers er lang, men jeg klarte å la være å sove i bilen slik at ikke mannen skulle kjede vettet av seg og jeg få ødelagt nattesøvnen. Det var fullt hus hos svigers som vanlig, koselig og travelt. Søndag gikk jeg meg en laaang tur for meg selv, litt lengre enn jeg hadde planlagt som et resultat av min elendige retningssans. Faktisk deilig å være alene, ikke minst med en liten på tre uker i huset. Ikke misforstå, ble glad i det lille nurket øyeblikkelig, men det ble bare litt mye innimellom. Mandag, det vil si i går, var en nedtur igjen. Måtte igjen buke hele dagen på å fikse på artikkelen min som jeg trodde jeg var ferdig med. For å si det rett ut: nå er jeg på kanten til å gi opp. Men fikk pratet litt med en kollega i går som har vært samme sted, så jeg henger på litt til. Det er egentlig ganske stupid. Det hele bunner egentlig i at jeg har mestret det meste jeg har forsøkt meg på, derfor blir jeg så sinna på meg selv over at jeg nesten bukker under ved første motgang. Nok om det. Har det ellers ganske greit. Er litt lei av å krangle med leverandører til huset, men gleder meg masse til å begynne å jobbe der. Nå har snekkerne begynt å kle ute, isolere inne og skal snart sette opp gipsplatene. Maleren kommer denne uken for å gi et prisoverslag, kjøkkenet bestilles i løpet av i morgen, de siste detaljene på badet er snart klare, så nå er det bare å gyve løs. Tror det blir supert, akkurat passe for oss.
coda Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #294 Skrevet 30. oktober 2004 Pause! Fra stryke-vaske-tørke-rydde-pakke-printe-planlegge-skrive-maile-fiksekaos. Reiser til Israel i morgen, blir borte en uke. Har hatt det riiiimelig hektisk den siste uken, først og fremst fordi jeg måtte gjøre klart alt som skulle være klart til neste uke (bra setning...). Er ikke helt i mål enda, for å si det mildt. Blir sannsynligvis enda en lang natt. Det vil si, så lang kan den ikke bli, flyet letter 06.20 i morgen tidlig... Gleder og gruer vettet av meg, men konstaterer fornøyd at jeg har gjort en sabla god jobb som koordinator for over 40 mennesker som skal på tur. Viktig, viktig, denne uken har jeg hatt mange samtaler med familie, kolleger og sjefer, så nå vet alle at livet mitt har vært rimelig tøft i det siste. Har fått nøstet i mange tråder og funnet frem til en god arbeidsstrategi, så krysser fingrene for et nytt arbeidsliv etter at jeg kommer hjem. Hadde håpet at jeg kunne utsette samtalene litt til, men de ble uungåelige etter krisestemning før forrige helg og på mandag. I ettertid ser jeg at det var det beste som kunne skjedd, og selvfølgelig, at det burde vært gjort for leeeenge siden. Jaja. To lyspunkter som kommer som naturlige følger: Etterhvert som jeg klarer å jobbe meg ut av mølja jeg sitter i får jeg forhåpentligvis overskudd til å tenke mer på familieplanlegging, det er ikke feil. I tillegg håper jeg å få mer tid til husplanlegging, ikke feil det heller. I vår situasjon akkurat nå er jeg til og med i stand til å se at vi er heldige som ikke har et lite barn akkurat nå, det hadde passet hemningsløst dårlig (jada, jada, jeg vet, alt går og det hadde vært verd det, men akkurat nå er det faktisk best at vi ikke har). Derfor: Går på med godt mot igjen. Litt bittert at EL kommer midt i turen, så denne perioden går i vasken, men det får så være, det svelger jeg lett akkurat nå. Hupps og heis, tilbake til kaoset! Liten liste til meg selv, før jeg tar kvelden må jeg: - vaske badet (kan overlates til mannen når kommer lykkelig hjem fra kompistur) - støvsuge stue, bad, soverom og trapper (ditto) - rydde inn alle klær - pakke ferdig (Nei, IKKE planlegge å pakke det siste i morgen) - ta en skikkelig kroppspleie, kan ikke vise meg i kortere gevanter i denne tilstand - sende referat - sende diverse andre ting - svare på de to siste detaljene før turen - huske å få med meg viktige telefonnummer - sende oppdateringsmail til sjef - alle andre ting jeg måtte komme på etterhvert I'll be back!
coda Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #295 Skrevet 30. oktober 2004 Liten liste til meg selv, før jeg tar kvelden må jeg: - vaske badet (kan overlates til mannen når kommer lykkelig hjem fra kompistur) Tror det blir slik, ja - støvsuge stue, bad, soverom og trapper (ditto) Jepp, ditto - rydde inn alle klær Nesten, ikke alt er tørt til tross for at det er 79 grader etter bålfyring for å tørke klær raskest mulig - pakke ferdig (Nei, IKKE planlegge å pakke det siste i morgen) Nærmer meg virkelig! - ta en skikkelig kroppspleie, kan ikke vise meg i kortere gevanter i denne tilstand Jepp, nydusjet og fresh - sende referat Øyenstraks - sende diverse andre ting Ikke dem jeg tenkte på da, men et par andre ting - svare på de to siste detaljene før turen Jepp - huske å få med meg viktige telefonnummer Jepp - sende oppdateringsmail til sjef Snarest, men ikke så viktig siden jeg har pratet med ham i kveld - alle andre ting jeg måtte komme på etterhvert Har blitt både det ene og det andre
coda Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter #296 Skrevet 31. oktober 2004 Så sånn er det med den saken. Nå har jeg så god samvittighet, alt jeg måtte rekke har jeg rukket. Skulle bare hatt bittelitt tid til å feie over badet og støvsugd, men det får være måte på hva jeg setter i gang med på denne tiden av døgnet. Fant nemlig ut da jeg var ferdig at det kun var en time til jeg måtte opp igjen, så da gadd jeg ikke legge meg. Ser frem til flysetene... (Blir egentlig litt oppgitt over at jeg jobber så mye bedre midt på natten, det er jo naturstridig, dessuten er det å innmari lite sosialt) Lover meg selv at det er siste gang på leeenge! Så hva sier man da? Shalom
coda Skrevet 10. november 2004 Forfatter #297 Skrevet 10. november 2004 Er tilbake, men har vært syk siden jeg kom hjem - litt for mye aircondition. Skal ikke klage ett eneste sekund likevel, har hatt en fantastisk, ubeskrivelig tur. Må skrive ned detaljene et annet sted, for det hendte så mange spesielle ting at jeg kommer til å glemme det dersom jeg ikke noterer. Hadde i alle fall den beste mixen av varmt vær, gode venner, spesielle opplevelser, spennende mennesker, god mat, pluss mange, mange andre ingredienser. Akkurat den uken jeg reiste tok snekkerne til for alvor på huset vårt. Elektrikeren er ferdig (en lærling som tok fagprøven), og mannen skal ut i kveld for å trekke flere kabler og rør til å ha kabler i når vi får bredbånd. Så snart han er ferdig begynner platingen, og maleren kommer øyeblikk for å begynne å sparkle overalt og male tak. Har tatt ut det meste av farger (blir hvitt, hvitt og atter hvitt med noen duse detaljer hos oss, ja), kjøkkenet og trappa er bestilt, blir begge rålekre, har tatt ut den ultimate eikeparketten, skal øyeblikk bestille lister som vi vet hvordan vi skal ha og er strålende fornøyde så langt. For meg som lider av beslutningsvegring er det fantastisk å ha kommet så langt, og jeg gleder meg til å begynne malingsarbeidet snart. Det eneste vi mangler er fliser/skifer på gulv i gang og bad nede og gulvfliser på bad oppe og ovn, men sistnevnte haster ikke så ufattelig. Vi har funnet flisene vi vil ha på veggene, like oppe og nede, helt hvite uten noen form for border eller pynt. Skal handle dem inn i løpet av måneden, så setter diverse familiemedlemmer i gang etterhvert (takk til dem - det hadde blitt en langt dyrere erfaring uten dem!)Hvit baderomsinnredning er bestilt. Det skal nok bli farger og liv i huset, men bare på ting som kan skiftes ut. Drømmer om en rød skinnsofa... Må bare få jobbet litt og tatt inn litt penger som forsvinner ut før jeg har sett snurten av dem!
Gjest lmari Skrevet 10. november 2004 #298 Skrevet 10. november 2004 Åh, det høres flott ut med husprosjektet deres!! Riktig så lekkert, og så deilig at dere får god hjelp. Og så er det jammen meg deilig å få det AKKURAT sånn som dere vil det også, det savner jeg veldig i vår leide leilighet. Hørtes ut som en fantastisk bra tur, det fortjente du nå! Satser på at ting går litt lettere etterhvert, snart kommer det et nytt år og banker på døren, og med det også en ny start på det meste. Det er noe med det der "med blanke ark og fargestifter" som appellerer veldig til meg... Håper du har en fin førjulstid, ikke stress med jobben!!!! *Dr. lmari bruker strenge-stemmen*
coda Skrevet 12. november 2004 Forfatter #299 Skrevet 12. november 2004 Jepp, lmari, det var fantastisk nydelig med tur - et virkelig brekk fra alt. Utrolig deilig. Baksmellen kom da jeg kom hjem, har vært syk til nå. Er fremdeles heftig forkjølet, men har kommet litt ovenpå. Det kjedelige var at jeg var kommet litt inn på et bedre spor i forhold til jobben før jeg reiste, nå har alt falt sammen igjen og jeg må begynne fra start. Dagen i dag har så langt vært god, har fått gjort litt, men kjenner et ufattelig press som konstant ligger over nakke og hode fra alt det som skulle vært gjort tidligere. Men nå er det snart helg, og en ny uke ligger foran med nye muligheter (ikke blanke ark med fargestifter tel, det uttrykket hater jeg. En vil alltid dra med seg tidligere erfaringer og konsekvensene av valg som er gjort. Neste uke blir heftig på grunn av denne uken). God helg, alle sammen! Min skal nok tilbringes sammen med mannen og mange ruller Glava!
Pip Skrevet 14. november 2004 #300 Skrevet 14. november 2004 Åh - har vore på besøk hos svoger og svigerinne i helga, og dei driv og bygger hus. Det er så spanande! Er litt misunneleg - tenk å kunne bestemme korleis alt skal vere og pusse opp og førebu seg på eit liv saman i det huset... Men leigd leilighet er fint det òg... Har dessutan SÅ lyst på ein Israelstur igjen. Har delteke i ein konkurranse nyleg der ein kunne vinne tur for 2 til israel, så ein har jo lov til å håpe... Kos deg med oppussinga og ta vare på deg sjølv og mannen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå