Gå til innhold

coda og mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 timer og 40 minutter igjen. Og nei, jeg er ikke tidlig oppe, jeg er sent i seng. Tenker jeg køyer om 8 timer og 40 minutter, jeg.

(Er fremdeles i tvil om jeg blir ferdig, selv om jeg har vært VELDIG produktiv i natt!)

Skrevet

*Sender positive bli-ferdig-vibbar* :)

Så flink du har vore i natt,m Coda! (Medan me andre har kasta bort tida med intens soving... hehe).

Lukke til med siste innspurt!

Gjest lmari
Skrevet

Nå er du vel helt i innspurten - eller kanskje du til og med er ferdig??! Håper det har ordnet seg og at det ble et ok resultat. Imponerende at du sitter oppe om natten, det er sånn som jeg aldri har fikset å gjøre...

Jeg har streiket, så har hatt en laaaang KG-pause. Savnet KG, og etterhvert savnet jeg faktisk også jobben. Det er rart med oss journalister, gitt. :wink:

Synd med mens, da, men det er bare å stå på. Tenk hvor pene barn dere kommer til å få - dere som øver så mye?!?? :tunge1:

Klem!

Skrevet

Nå sover du kanskje.....

Ville bare innom å ønske deg en kjempefin pinsehelg :klem2:

Skrevet

Stakkars deg, du har visst hatt det travelt i det siste :trøste:

Håper det gikk bra, og at du får ei fin Pinsehelg!

:klem: fra Murmel!

Skrevet

Lenge siden sist...føles i alle fall sånn, det er så ufattelig deilig å slippe å sitte foran en PC at jeg unngår det som best jeg kan... :ler:

Ble ferdig til slutt, under over alle under! Sov ingenting natten før, begynte på siste biten 06.30 om morgenen, men var lys våken og konsentrert hele tiden. Eneste skjæret i sjøen (som jeg jo burde tenkt på selv også) var at mannen nektet meg å kjøre til skolen for å levere - en kompis måtte komme og hente meg... Takk og lov sier jeg, han kjører ikke bare litt freshere enn meg, så vi var på skolen to minutter før fristen! :sjarmor: Tror jeg står, det får være godt nok.

Nå har mannen også fått levert sin store oppgave. Stakkars fyr, han har jo holdt på med dette i et halvt år, men det var jeg som fikk all sympatien! De var heller ikke tidlig ute, trykket oppgaven samme dag som den skulle leveres.

Helgen har jeg brukt til å nyte stillheten og ensomheten mens mannen var på skolen. Ikke at jeg nyter at han var borte, men det var så deilig å bare tenke på meg selv, ligge i hagen og kose meg med "Little women". Har fått gjort unna en del husarbeid - på høy tid! Har begynt å pakke de første eskene, litt rart, men samtidig også utrolig deilig. Nå har vi lagt bak oss et langt kapittel, nå venter et nytt og utrolig spennende. Gleder meg til vi har funnet et sted å bo og en jobb til mannen. Gleder meg til å flytte hjem til familien. Gleder meg til for første gang siden leeeenge å nyte sommeren skikkelig, kan jo ha utekontor!

Derfor er det ikke så trist at hele prøveperioden gikk i vasken. Ingen av oss har hatt energi til noe annet enn å jobbe, sove og innimellom finne på noe enkelt å spise. (Har slått til med husmorevnene mine de siste dagene, var en del lei av pizza!) Bedre lykke neste gang!

Sitter faktisk på kontoret mitt på gamlejoben nå, er innom for siste gang for å hente dokumenter og diverse. Skal innom i morgen for å levere nøkkelen, nå er det ikke trist lengre.

Såh - i dag er den optimistiske dagen - ser enden på et annet langvarig jobbmessig prosjekt også, som er ganske viktig for økonomien, så det er deilig! Ha en fin sommerdag i morgen!

Skrevet

Okidok, på tide å oppdatere litt igjen. Har ikke skjedd så mye spennende siden sist, bortsett fra at vi har vært på slektsstevne i helgen. Ikke så mye å si om det, alle som har vært på noe lignende sammen med en hel gren på familietreet du aldri har truffet før, vet hvordan det er. Når en dessuten oppdager at mannen og hans familie må være noe av et heldig skudd på grenen, da sier resten seg selv... :ler:

Såh...er vel på dag 27 i dag tenker jeg. Ingen tegn whatsoever, venter ikke på dem heller. Deilig å slippe runden jeg hadde sist, men menstak i over en uke før den kom. Det eneste er at det nye ser ut til å være uren hud i en ukes tid før mensen, jeg har aldri i mitt liv hatt så mange urenheter i ansiktet som jeg hadde for fem-seks dager siden. Borte nå heldigvis, ikke så moro å føle seg som en fjortis langt oppi tjueåra.

Blir lettere å takle mensen denne gang, vet jo at det ikke finnes muligheter, og jeg kan sitte hjemme de første to-tre dagene.

Nuh må jeg få gjort noe - hjemmekontor er ikke helt tingen for meg, jeg fristes for mye av Oprah og andre nødvendigheter... :ler:

Skrevet

Heisann!

Er litt nysgjerrig jeg... :sjenert:

Hvordan går det med deg?

Sender over en stor klem :klem2: og ønsker om en flott helg :kyss:

Skrevet

Det er så hyggelig med koselig besøk, Bizzy!

Tja, hva skal man si nå? Er på dag 3 i dag, mensen kom som bestilt på dag 28. Greit for meg.

Sånn ellers har jeg humør som er mindre stabilt enn sommeren her i området. Skjønner ikke helt hva som går av meg, men det gikk et lite lys opp for meg etter at jeg ble så irritert på mannen som maste at jeg ropte høyt til ham for første gang noensinne. Det gikk ikke tre sekunder etter at ordene hadde sluppet ut før tårene presset på, så jeg satt på kontoret litt og sippet litt før jeg ba om unnskyldning, og tårespruten satte igang som om en nær venn skulle ha forulykket.

Jo, det var det lyset. Lurer på om det kanskje kan ha noe med at jeg blir sliten mentalt av å være i en overgangssituasjon. Husker at akkurat det samme skjedde en måneds tid før bryllupet, mange ting skjedde på en gang, mye krevde oppmerksomhet og tid, midt i at jeg skulle glede vettet av meg.

Nå er det jo egentlig så utrolig mye å glede seg til, men jeg er sliten av å glede meg. Det ser ikke ut til å bli et problem å få tak over hodet, det kommer mer og mer på markedet. Nå har vi heller fått et luksusproblem, med familie som går ubedt på visning for oss fordi de har så lyst til at vi skal komme i nærheten. Virkelig, det er luksus, men jeg må ta mer hensyn til hva mannen min vil enn til hva familien ønsker. Dessuten er det bittelitt slitsomt å ikke vite hvor, hva, hvor mye, hvordan betale, hvor jobbe osv. når vi flytter om en uke. Vi har et ypperlig krypinn så lenge vi vil, men tanken på å bo i kasser frister ikke.

Dessuten er det tusen andre småting som ligger i bakhodet - hvordan vi skal få med oss alt, hvordan vi skal bli ferdige med utvask - ting som normalt hadde brydd meg midt på ryggen.

Jeg vet vel egentlig hva det hele bunner i - akkurat nå er det jobben min som jeg ikke strekker til i. Det skal bli bedre til høsten, men akkurat nå er det ikke moro. Jobben i seg selv er helt super, akkurat den drømmejobben jeg forestilte meg da jeg fikk tilbudet. Dessuten har jeg fått tilbud om enda en mindre jobb. Stakkars mannen, jeg fåt jobbtilbud jevnt og trutt, mens han må streve for i det hele tatt å finne noe som kan tenkes å passe.

Men for at humøret skal være ustabilt, må det ha mer enn bunner - plutselig befinner jeg meg i superstrålende humør. Det er deilig. Våkne om morgenen, vite at jeg ikke må stå opp akkurat nå, men gjøre det bare fordi jeg har lyst, spise god og lang frokost, tasse ut etter avisen, og så sette seg foran maskinen når det passer.

Akkurat nå er det faktisk mannen som ikke er særlig blid, han er i supersosialt humør og absolutt alle er bortreist denne helgen. Den siste helgen vi er her. Han gidder ikke en gang benytte muligheten til å spille PlayStation... :ler: Så jeg får underholde ham litt, tenker jeg finner et spill som frister.

Ha en god kveld!

Skrevet

Måtte inn her for å finne ut hvilken dag jeg er på - det er altså dag 9.

Vi flytter lørdag! Bor i esker og kasser, men vi ser endelig enden på det nå når mannen er ferdig på skolen. Kjære sivilingeniøren min!!!

Vi har fått så mye hjelp at jeg blir helt rørt. I går kom en venninne for å hjelpe til med utvasken, og hun har egentlig ikke helse til å vaske så mye. I dag kommer en annen venninne, lørdag kommer en kompis for å bære, en annen kommer kjørende 30 mil, det samme gjør svogeren vår for å hente alle tingene våre. Så det blir ingen problem å bli ferdige.

Men det er noe rart med det å flytte. Hjelpe meg, så mange ting vi har! Er det mulig - eske etter eske blir fylt, merket og stablet vekk. Rart å pakke ned livet sitt - det er alltid en aha-opplevelse å se hvor mye vi har, hvor lite vi klarer oss med og å se livet sitt i esker.

Forhåpentligvis blir jeg litt mer aktiv på forumet etterhvert, har ordnet midlertidig arbeidsplass med bredbånd frem til vi får et sted å bo. Så vi prates, etter lørdag er vi ferdige med Sørlandet!

• 4 uker senere...
Skrevet

Oioi - det gikk litt lengre tid enn jeg trodde før jeg kom meg inn for å oppdatere, ja :oops: . Har vært innom flere ganger, men synes fremdeles det er mye morsommere å følge med på andre enn å skrive i min egen bok.

Så hvor er vi nå?

:kyss: Flyttet. Prosessen gikk veldig greit, vi har fått stablet alle eiendeler over et større område, noe her og noe der.

:kyss: Ikke hatt hell på husfronten. Var på nippet til å kjøpe en enebolig i rekke som er under bygging, men fikk kalde føtter i siste liten. Håper det kommer mer spennende på den fronten over fellesferien.

:kyss: Sommer. Har vært en middels sommer, hadde gledet meg til å masse fri til å nyte sol og sjø, men foreløpig sitter jeg fremdeles og venter på at sommeren skal begynne. Har vært litt rundt omkring, mest jobb, noe ferie. Var på tur med koret - ubetalelig! Sitte så ei kula! Ble litt skjelven når mannen begynte å prate om at dette kanskje var siste sommeren han synes det var OK at jeg stakk avgårde - men vi får nå se når vi kommer så langt.

:kyss: Ekteskap. Vi har det superfint. Føler at vi har kommet hverandre et steg nærmere de siste månedene, og nyter det.

:kyss: Husker ikke hvilken dag jeg er på - tenke, telle - tror det er 9. Kan det stemme at vi er i 18. prøvemåned? Har hatt mange gode samtaler med et par venninner som har hjulpet ufattelig. Ingen av våre nærmeste vet noe enda, og det kan være slitsomt. Men vi velger definitivt å fortsette å ha det slik, orker ikke tanken på at alle skal vite.

Så alt i alt - ståa er veldig bra, ønsker meg bare litt sol. Skal mye ut og farte i forbindelse med jobb fremover, så vil gjerne ha litt sol i sinn og skinn før den tid.

Skrevet

Skal vi se - hvor er jeg i dag.

Jo, jeg er hjemme hos opphavet, kombinerer å ta vare på ferieforlatt hus (prøver å ikke tenke for mye på hvor varmt og deilig de har det akkurat nå) og å jobbe litt. Sistnevnte går særdeles dårlig, Touren er akkurat nå mye mer interessant, sammen med diverse nettsteder og lignende. Må få gjort litt i dag, slik at jeg blir i litt bedre humør enn jeg var i går etter en bortkastet dag.

Kom altså hjem til mannen, skuffet og sliten fordi jeg ikke hadde fått gjort så mye. Jeg var godt i gang med et morsomt puslespill (ja, puslespill kan være morsomme!!), hadde vel lagt over 1.000 av 1.500 brikker og sortert resten. Gledet meg til å komme hjem, slappe av med TV og puslespill (klarer sjelden å sitte i ro og bare se på TV, må gjøre en ting samtidig).

Akkurat tre timer før hadde mannen også fått puslelysten, som hadde vært totalt fraværende de første 20 timene jeg hadde lagt ned i brikkene. Derfor var han svært stolt av å kunne presentere et fiks ferdig bilde da jeg kom hjem, og jeg ble så skuffet at jeg ødela det med det samme og bokstavelig talt kastet det oppi esken igjen... :oops: Han er tilgitt, men måtte tåle mange, mange sårede stikk i går - og oppførte seg eksemplarisk hele kvelden :sjarmor: . Utrolig teit ting å bli skuffet over, jeg er fullt klar over det!

En ting mannen gjorde for å gjøre opp for seg, var å massere skuldrene og nakken min litt. Det holdt lenge, jeg holdt på å miste pusten så vondt det var. I dag er jeg skikkelig sår i muskulaturen, enten så må han love å hjelpe meg å bli kvitt knutene i nakken mot at jeg trener litt, eller så må jeg finne en annen måte å få behandlet nakke og skuldre på. Normalt jeg det meg som deler ut massasje i hytt og pine, jeg har nemlig fått tildelt et par sterke klyper og litt kunnskap om hvordan musklene fungerer. Men nå må jeg nok be om noen gjentjenester, ja!

Noe mer? Hadde besøk av to nevøer i helgen, to og et halvt og fem år. Vi hadde det ufattelig morsomt, dro på båttur, fisket - eldstemann fikk flest fisk, blant annet en flott makrell som han gledet seg slik til å vise til pappan "som eeeeelsker makrell!!". Men tante coda klarte å bli den store syndebukken, jeg hadde verket den helt ferdig og skulle bare dyppe den litt i vannet for å få vekk de siste restene da den skled ut av fingrene mine. Onkel forsøkte så godt han kunne å få den opp igjen med en hov, men til ingen nytte.

Heldigvis hadde femåringen lørdagens bytte å skryte av, så skuffelsen gikk fort over. I fryseren ligger nemlig en stor variant av arten nebbsild http://krikoktan.com/nebbsild/, som var et fryktinngytende syn for tante når den kom fresende og gapende over ripen - til stor forlystelse for de to små som lå halvveis over ripen, krokbøyd av latter. Grunnen til at den ligger i frysen er absolutt ikke at den skal spises, men dersom ikke mamma og pappa får se den, kunne den liksågodt ha holdt seg der den hørte hjemme, mener femåringen.

Sånn ellers: jeg har for n'te gang mistet en krone. Føler meg som en 60-åring på det feltet, tannlegehistoriene mine er lange, mindre gode etter hvert i følge mine nærmeste, og mange nok til å fylle i alle fall en liten pamflett etterhvert. For å være ekstra ond fant kronen, som ble satt inn for hele 6 uker siden, på å falle ut midt i tannlegens ferie, en tannlege som forøvrig holder til omlag 30 mil herfra. Dersom jeg skal få satt den inn kostnadsfritt, må jeg reise til ham, som dermed ikke blir kostnadsfritt. Dersom jeg velger å gjøre det her, må jeg sannsynligvis ut med noen tusenlapper - igjen. Sånn er livet.

Såh - nuh må her arbejdes!

Skrevet

Noen som har lyst på torsk?

Vi tilbringer nemlig sommeren like over vannflaten, og stortrives. Jeg kom hjem i forgårs og fant mannen på brygga med fiskestanga. De første fire kastene resulterte i fire torsker, to fikk leve videre, en var gigasvær. Noen kast til, så hadde vi to til og mat i lang, lang tid.

Så i går ble det fersk torsk, nypoteter, kokte gulerøtter og smeltet smør, alt med et dryss av nykvernet pepper på til middag. Nam, nam, nam - jeg gleder meg til resten av fangsten allerede. Bare så synd at mannen liker fiskingen så ufattelig mye bedre enn å spise fangsten... :ler:

Hentet søstra og familien på flyplassen i går, de kom hjem fra to uker i Barcelona. For to dager siden reiste den andre søsteren min, og opphavet er der allerede. JEG VIL OGSÅ!!!!!!! Er mildest talt lei av været her, lei av langbukser, lei av å lete gjennom alle singletene for å finne frem en varm topp/genser, lei av å vaske sokker - sokker skal også ha ferie om sommeren!

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Ville bare innom og ønske deg en god helg! :klem:

Skrevet

Takker, Hulderjenta! :P

Helgen er vel over og en ny nærmer seg. Har det strålende!

Den passerte helgen gikk med til å være på besøk, å ha besøk, Tour de France, brettspilling, båttur, fisking, rett og slett alle de gode ingrediensene. I alle fall når jeg vinner spillet!! :sjarmor:

Har vært på tur igjen nå, måtte til tannlegen 30 mil unna for å sette på plass tanna mi i går. Der var det bare en vikar, som ikke visste hva som var brukt for å sementere tannen første gangen. Hun ringte likesågodt til tannlegen, som var på ferie ved varmere breddegrader, men forklarte så dårlig at han ikke husket meg igjen. Dermed måtte hun bare bruke det samme, og ønsket meg velkommen tilbake om et par måneder - siden den sannsynligvis ikke vil holde lengre. Jaja, det bli i tilfelle fjerde gang kronen faller ut - og det begynner å bli dyrt til tross for garantien. Det koster tross alt litt å kjøre frem og tilbake.

Skal på tur igjen fredag, i jobbsammenheng. Får også møtt mange, mange venner og kjente i samme slengen, så når jobben er unnagjort skal jeg ha det storveies. Har vært mye reising i sommer, sånn kjedelig jobbreising, slik at jeg må jobbe når jeg er hjemme for å ta inn igjen det som ligger og venter, litt lite feriereising. Men stort sett hver gang har jeg fått kombinert med vennebesøk, så jeg har fått ferie innimellom likevel.

Helgen etterpå er det bryllup, kombinert med en tur til svigers. Da har jeg alt vært en liten tur i Tromsø...så her går det unna for tiden.

Joda, vi har fått tid til babylaging også, denne perioden er jeg optimist! Skal bli spennnnnnende!

Skrevet

Flott at du er optimist!

Da sender jeg mage blå vibber, og krysser det jeg har!

<<<<< :tommelsmil:>>>>>

:klem: fra Murmel!

Gjest lmari
Skrevet

Tenk at juli snart er over også er ikke været bedre. Fille-sommer, rett og slett!! :veldigsur:

Håper optimist-følelsen varer, og at dette er den måneden hvor det skal lykkes for dere. Kanskje den blå bølgen kommer og tar dere??? ;)

Er jobb og sånn ok?

Plutselig har det løsnet for meg. Vanskelig å forklare, det henger litt sammen med endrede arbeidsoppgaver, endret arbeidstid, tilbakemeldinger fra sjefen om at jeg gjør en god jobb, og dermed bedret selvtillit som faktisk fører til at jeg gjør en bedre jobb. Merkelig.

.. så nå blir jeg her en stund til. Deilig det også, da!!

Skrevet
Den passerte helgen gikk med til å være på besøk' date=' å ha besøk, Tour de France, brettspilling, båttur, fisking, rett og slett alle de gode ingrediensene. [/quote']

Så ska det vara :Nikke:

Så brukar vår semester också vara, färsk fisk varje dag, lite gott vin och spel på kvällen. Härligt.

I år blev det lite mindre av det mesta men det är OK, vi har njutit av livet som föräldrar tillsammans med världens härligaste unge :hjerte:

Hoppas ni också får till det snart.

Dumma tandläkare :evil:

dumma tandläkare... dyrt... obehagligt... och man kan inte göra så mycket annat än att gå till dem :(

Skrevet

Masse hyggelig besøk! Så moro!

Stikker bare innom for å si at det er dag 27 i dag. Ingenting har skjedd så langt, men våknet i dag med mistenkelige smerter i magen - så håpet sank litt. Men det er ikek så farlig, ny måned, nye muligheter. Nyter at jeg ikke går helt til bunns enda, håper ikke det skjer enda heller.

Furstina: Trives med jobb, ja, men er ikke disiplinert nok til hjemmekontor - det blir nok vanlig kontor fra høsten av. Får i alle fall mange utfordringer, reiser mye (litt for mye) og gjør mye som jeg aldri hadde trodd at jeg kom til å kunne eller tørre gjøre. Skal på en tur på tirsdag, det er derfor jeg sitter her nå, må skynde meg og forberede meg slik at jeg kan stikke ut i solen sammen med mannen og besøket. Hadde besøk natt til i går også, av gode venner. Satt ute på verandaen, helt i sjøkanten, hørte på bølgene og så på solnedgangen og månen til 00.30. Fisket litt, fikk masse fisk igjen, nå er fryseren full!

Må jobbe litt!

Skrevet

Dag 7 i dag. Kjenner at jeg begynner å bli mer og mer utålmodig, i alle fall med tanke på at andre ting begynner å falle på plass - uten å gå i detaljer.

Min barndomsvenninne og fremdeles en av mine bestister ble mamma i dag, til en liten gutt. Ble bare kjempeglad på deres vegne, men må innrømme at det stakk litt da jeg var innom sykehuset med en liten gave, selv om jeg ikke traff dem. Skulle bare innom, visste at jeg kom midt i siestaen, men skal på kombi ferie/jobbtur i morgen og ville vise at vi tenkte på dem. Kom inn på vaktrommet, som var fullt av bitte, bittesmå babyer. Sukk.

Skal forresten se på hus senere i kveld, drømmehuset, i gåavstand fra brodern med familie. Tenk om, tenk om....våger ikke tenke på det. Mangler en jobb til mannen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...