Pip Skrevet 26. februar 2004 #181 Skrevet 26. februar 2004 Hei Coda! Stikk innom her eg - har vorte så flink å besøke dagbøker i det siste! (Synst eg sjølv i alle fall - samanlikningsgrunnlaget er ganske tynt, sidan eg sjeldan har gjort det før...hehe) Eg må seie eg beundrar deg viss du ikkje eksploderer i ansiktet på ho der kollegaen din. Kjære vene - at det går an for vaksne folk å oppføre seg slik! :o Me drøymer forresten òg om lite hus på landet - og kanskje er den draumen i ferd med å bli relaisert ganske snart... Er i alle fall ikkje vanskeleg å få tak i hus der me gjerne ynskjer no for tida - under 1 mill. (Det siste me fatta interesse for har faktisk ei prisantydning på like over ein halv mill... Men det må i tilfelle sjåast på og lesast rapportar om - vil ikkje kjøpe noko som er fullt i råte eller anna som krev årevis av arbeid for å rette opp...) Det er spanande i alle fall! Men du - håpar alt ordnar seg; både jobben og babyen og alt... Lukke til, i alle fall! Klem, Pip
Gjest lmari Skrevet 26. februar 2004 #182 Skrevet 26. februar 2004 Åh, jeg vil også på en sånn jentetur! Det hørtes superkoselig ut!! *misunnelig* Jeg tror at det kommer til å bli bra å gå til gynekologen, jeg. Hvis du får vite at du overreagerer, vel, da vet du jo at du er frisk og at dette kommer til å gå i boks. Og hvis du får vite at noe er "galt", så får du jo hjelp! Det er nesten alltid bedre å vite enn å gå rundt og lure og gruble og tenke... Når skal du dit?
coda Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #183 Skrevet 10. mars 2004 Tjohei, og takk for hyggelig besøk! Har vært litt opptatt i det siste, og uten internettforbindelse hjemmefra, så har ikke fått oppdatert noe. Har altså vært på jentetur til Danmark, utrolig hyggelig og ufattelig avslappende. Ikke like deilig å kjøre rett fra båten til jobb... Har også vært på hyttetur i Hemsedal, tilegnet meg noen fregner, deilig og sosial tur! Skåret i gleden er vennene vi hadde med oss (ingenting galt med dem, flotte mennesker), som maser hver evige gang vi møter dem - dvs. et par ganger i uken - om når vi skal ha barn. Jeg tipper at de har forferdelig lyst på barn selv, men det passer dårlig. I helgen tok det helt av, men vi har ikke lyst til å fortelle dem at vi prøver. Fikk ikke mer lyst til å fortelle da hun presterte å si at det hadde vært krise dersom vi ble gravide, alle andre måtte gjerne bli det, bare ikke vi... Jaja, hun visste jo ikke bakgrunnen. Det kjedelige er at det legger en demper på samtalen, det er så mange temaer jeg forsøker å styre unna. Har det ellers greit, gikk på en hormonsmell her om dagen. Eggløsningen var på turen, og ikke tale om vi kunne kjøre en runde der. Så var litt trist da vi kom hjem, og bedre ble det ikke av at jeg oppdaget at jeg hadde satt døren til fryseboksen på gløtt. Fire dager med åpen dør = mye kondemnert mat. Vanvittig irriterende. Fikk i tillegg melding om at en venninne var gravid, etter en miniprøveperiode. Hyggelig for dem, ikke noe med det, men fikk ekstra fokus på vår situasjon. Fikk i dag også vite at de beste vennene våre er gravide med nummer to, for en uke siden fikk jeg mail fra en annen venninne som gledesstrålende kunne fortelle om ny graviditet. Klarer heldigvis å skille mellom følelsene, er glad på deres vegne, men nå klarer jeg ikke lengre å unngå å bli lei meg på egne vegne. Mannen var fin i telefonen i dag, da han fortalte om bestevennene våre. Han nektet å legge på før han var sikker på at det gikk greit med meg. Han er virkelig god å ha, optimistisk, støttende, fantastisk. Må jobbe litt nå, slik at jeg rekker hjem til Idol... :oops:
Gjest lmari Skrevet 11. mars 2004 #184 Skrevet 11. mars 2004 Huff, så leit med alle rundt deg som bare strutter.... *klemmer* Vet nesten ikke hva jeg kan si heller. Jeg vet egentlig lite om det, siden jeg verken prøver eller har vært gravid. Men forsøk å fokusere på dere to, i steden for å ha fullt fokus på alle andre. Når skal du på undersøkelse, forresten? Kanskje det kan hjelpe å føle at det "skjer" noe med dere også? Takk for Settlers-tips! Klem!!
coda Skrevet 11. mars 2004 Forfatter #185 Skrevet 11. mars 2004 Huff da, jeg ser at jeg kanskje er litt negativ i dagboken min - igjen... Men akkurat her stemmer ikke "prinsippet" om at det hjertet er fullt av, renner munnen over med. Dagboken blir heller et sted der jeg tømmer tanken(e) litt, ting som jeg kanskje ikke sier i hverdagen. For jeg/vi har det bra. Jeg fokuserer en del på at jeg faktisk har klart å unngå å bli så fokusert på babylaging at det opptar hele tiden min og ødelegger for gleden over at andre får det til. Vet ikke om jeg tør å skrive når jeg skal til gynekolog, gruer meg en del, og lurer på om jeg skal avbestille. Ikke så mange som vet at jeg skal dit. Skal heller skrive en rapport etterpå dersom jeg føler for det. Ellers har jeg hatt en MEGET effektiv dag, har spydd ut åtte (8) saker i løpet av en dag, seks av dem etter pausen. Enkle referatsaker forsåvidt, men jeg tar det som et tegn på at jeg faktisk har anlegg for å være effektiv, det er ikke et gen som har hoppet over meg i arverekken . Problemet er at effektivitetsanfallene kommer over meg så alt for sjelden... Skal på hjemmebesøk hos sjefen i kveld, sammen med nesten alle kollegene. Blir forhåpentligvis koselig, og ikke så alt for sent. Skal nemlig på ny hyttetur i morgen, og må pakke litt. Må legge inn litt tid til å kose med mannen også, neste periode er jeg nemlig i USA midt i EL...
coda Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #186 Skrevet 15. mars 2004 ÅÅÅ, mandager altså! Ikke no særlig! Er trøtt etter helgen, men skjønner ikke hvorfor. Har vært på koselig hyttetur med fire venninner fra barndommen - vi har alle hatt god kontakt helt til nå. Utrolig koselig, og avslappende når du kan være deg selv helt og fullt. Vi kjenner hverandres bakgrunn, foreldre, venner, klasser - og har utrolig mye å prate om. Blir bare så sjokkert over hvor hjelpesløse de er, måtte le litt innimellom. Når en først tar seg umaken med å hente ved, hva er vitsen med å komme inn med fire kubber? Eller å klage over at smeltevannet inneholder bark, når det bare skal brukes til å vaske opp i? Eller å begynne å grue seg fredags kveld for at det kanskje kan være litt glatt når de skal kjøre hjem - fordi de som rogalendinger flest er ufattelig dårlige til å håndtere snø på veien? For det første - det nytter jo ikke å tenke på det før en ser hvordan forholdene er den aktuelle dagen. For det andre - kjør nå litt mer selv i stedet for å la mannen kjøre hver evige gang... Jaja, har hatt det veldig fint. Er bare så utrolig tiltaksløs i dag, har mye å gjøre, men kommer ikke i gang. Har dessuten hatt ENDA et lite sammenstøt med min kvinnelige kollega, jeg orker ikke å lage problemer av bagateller, og har gjort mitt for å forbedre ting på arbeidsplassen. Fikk slengt tilbake at jeg ikke var noen støtte for henne, selv om jeg til nå i dag har hjulpet henne med flere praktiske ting og slått opp i lovverket for å hjelpe henne et steg videre med en vanskelig situasjon på arbeidsplassen. Jaja, utakk er verdens lønn :-? . Er på dag 20 i dag, denne syklusen har gått fort. Har hatt diverse gode samtaler med mannen om temaet, han viser nok en gang hvilket fantastisk ektemann-materiale han består av!!! Jeg er så heldig! Får nok mensen neste helg, håper bare at den er på tilbaketur når vi skal på nok en hyttetur i begynnelsen av neste uke!
murmeldyret Skrevet 16. mars 2004 #187 Skrevet 16. mars 2004 Hei coda! :rosasmil: Jeg tror ikke jeg har vært innom sidene dine før, i hvertfall ikke ofte. Men det er aldri for sent... Du må for all del ikke avlyse gynekolog timen din. Dere har vel prøvd lenge nok til at utredning kan være aktuelt? Mange blir faktisk gravide når de begynner utredningen. Kanskje de slapper mer av/ fokuserer litt anneledes? Og uansett er det greit å få vite det om noe er "galt" med en av dere, evt få vite at alt er bare bra. I hvertfall var det slik jeg tenkte da vi var til utredning Klem fra Murmeldyret!
coda Skrevet 24. mars 2004 Forfatter #188 Skrevet 24. mars 2004 Å, så hyggelig med nye besøkende! Lenge siden jeg har vært her (som vanlig altså...), og det har skjedd mye siden sist (også som vanlig). For å begynne fra en ende: er på dag 2 i dag. Mensen kom på dag 28, og har de siste gangene kommet på dag 27, så et lite håp hadde jeg jo...men var mentalt innstilt på at det nok ikke var skjedd noe. Skuffelsen gikk i alle fall fort over, var nemlig på hyttetur og var i bakken i går - for første gang på to år. Utrolig moro!!! Fikk til telemarksvingene som bare det, og holdt tempoet til min brettkjørende mann ned bakken. Hadde ultimate forhold, strålende sol, vindstille og nesten alene i bakken. Er LITT støl i rompa i dag... Hyggelig tur igjen. Jeg er bare så takknemlig for alle vennene mine. (Eh - bytt ut alle jeg med vi, vi er like glade og har like mange venner). Ellers avlyste jeg ikke gynekologtimen, jeg gikk. Hadde så vondt i magen av nervøsitet som jeg ikke kan huske at jeg har hatt. Fikk ikke gjort en eneste ting på jobb, min "gode" kollega skjønte at det var noe og presterte å mase så mye på meg på morgenmøtet om hva jeg tenkte på at jeg til slutt slengte tilbake at jeg skulle til en spesialist og var dødnervøs. Da ble hun stille, da . Gynekologen var det beste mennesket jeg noen sinne har møtt innenfor helsevesenet. Hun bekreftet problemet mitt umiddelbart, så deilig! Bør være lett å gjøre noe med. Ingenting i veien for at vi ikke kan bli gravide selv som hun kunne se, hun viste meg til og med egget på vei nedover! Dersom det ikke har skjedd noe om få måneder, skal jeg komme tilbake og få videre utredninger. Gjett om jeg var lettet! Lunsjtid, må stikke dersom jeg vil sitte sammen med resten av gjengen.
coda Skrevet 30. mars 2004 Forfatter #189 Skrevet 30. mars 2004 Kjære, så hektisk det har vært de siste ukene! Har vært på litt for mange turer, og det får jeg svi for nå...har jobbet hardt for å ta inn igjen det jeg lå bakpå, og det får jeg igjen for! Reiser nemlig til USA tiiiidlig i morgen, skal være borte i to uker og har mye moro på programmet. Er rimelig trøtt i dag, har hatt vakt i helgen som kolliderte med en gjeng andre ansvarsområder, så var nesten ikke hjemme hele helgen. I går jobbet jeg med saker og ting til klokken to på to, da var det på tide å finne sengen. Ser for meg at det blir likt i kveld, men det er det verdt. Synes det er trist å reise fra mannen så lenge, og det er nesten fælt å si det, men kunne faktisk nesten like godt tenkt meg å tilbringe påsken på fjellet. Billigere hadde det vært uansett!! Gleder meg altså, men det har vært for travelt til å la sommerfuglene fly for heftig i magen. Litt synd, siden halvparten av gleden med å reise på tur er å glede seg til å reise :-) . Dessuten reiser jeg bort i hele EL-perioden, ikke bare litt kjedelig... Har i løpet av den siste uken fått utallige spørsmål om det ikke er barn på vei, og flesteparten har kommet fra mennesker jeg bare så vidt vet hvem er. Jaja, det er jo forsåvidt naturlig å tenke på, men jeg klarer bare ikke å forstå hva som sviver hos folk når de faktisk spør fremmede om et såpass privat spørsmål. Men det som irriterer meg mest, er faktisk et par som er noen av våre beste venner. De lar ikke en eneste mulighet gå fra seg til å spørre, og det er tilsynelatende mange muligheter. Hvor korte antenner går det an å ha? Når de stiller det samme spørsmålet to-tre ganger hver helg, og svarene blir stadig mer unnvikende, men de tar fremdeles ikke hintet? Ønsker ikke å lyve heller, men har måttet tydd til et par lysegrå siden mannen ikke ønsker å forteller. Jeg ønsker forsåvidt heller ikke det lengre, hadde jeg visst at 1. det forble hos dem og 2. de ikke bare spør fordi de er redde for at de blir sist som får barn, hadde det kanskje ikke vært så farlig å si noe. Men jeg er overbevist om at andre hadde fått vite dersom vi sa noe, og at de spør så mye fordi de selv har så forferdelig lyst på en baby - men det passer ikke inn. Ellers er de svært gode venner altså , men det irriterer meg bare litt at de fokuserer sånn på akkurat det området, for det gjør at jeg må skjule noe for dem, og det liker jeg ikke. Nuh må jeg gjøre meg ferdig med dagens arbeidsoppgaver, slik at jeg kan komme meg hjem for å pakke.
coda Skrevet 30. mars 2004 Forfatter #190 Skrevet 30. mars 2004 Glemte en ting: God påske til dem som er innom her!
Pip Skrevet 30. mars 2004 #191 Skrevet 30. mars 2004 Hei Coda! Du er så travel! Skjønar ikkje korleis du greier det. Jaja - god tur til USA i alle fall, og samstundes blir det vel God Påske!
coda Skrevet 30. mars 2004 Forfatter #192 Skrevet 30. mars 2004 Hehe, er ikke SÅ travel, men jeg har hørt det før, ja. Tror det går på at mine venner er studenter, og de ser ikke helt hvor avslappende det er å gå på skole.... Dessuten jobber jeg ofte på tider som er litt uvante for dem, jeg har for eksempel mye fri om formiddagen. Trives med å sitte på kveldstid når mannen likevel er opptatt. Da kan vi tilbringe lange morgener sammen. Men nå har jeg snart krysset av alle tingene jeg MÅ gjøre før jeg reiser, har bare et par igjen før jeg kan begynne å pakke, og dem skal jeg gjøre hjemme. O Skrekk, oppdaget at jeg må opp halv fem i morgen tidlig for å rekke flybussen. Hmhmhm...får tenke på at det nå er under 12 timer til jeg letter med det første flyet på vei til junaiten!
magnhild Skrevet 30. mars 2004 #193 Skrevet 30. mars 2004 :o Grønn av misunnelse!! Hvor skal du da?? Åh!! Har sååå lyst til å reise tilbake til Usa... Men ha en utrolig fin tur da!!! Det blir sikkert kjempebra!!! Og GOD PÅSKE!!!
Gjest lmari Skrevet 30. mars 2004 #194 Skrevet 30. mars 2004 Flinke, flinke coda som ikke avlyste timen hos spesialisten, men som gikk og fikk en fin beskjed!!! .. ble glad da jeg leste det. Du skal se at det ordner seg før du aner det, vennen min!!
murmeldyret Skrevet 31. mars 2004 #195 Skrevet 31. mars 2004 Fint at det gikk bra hos Gynekologen! God påske! Klem fra Murmel!
coda Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #197 Skrevet 4. mai 2004 Hyggelig å være savnet! Jeg er her altså, har vært tilbake i et par uker, men synes det er mye morsommere å lese andres bøker enn å prioritere å skrive i min egen . Dessuten har jeg hatt det travelt, eller det vil si, tiden strekker akkurat til til det jeg trenger tid til. Har fulgt dr. lmaris råd og roet tempoet, ikke i antall arbeidsoppgaver, men i stressnivå i hodet. Har tusen ting som skal gjøres før mai er over, men det får vi ta når vi får tid, orker ikke å bruke energi på det før jeg må. Blir sannsynligvis ikke ferdig likevel... Jobb: Har nå bare tre arbeidsdager igjen her. Utrolig! er ferdig neste tirsdag. Går da opp i stilling i en av mine jobber, blir utfordrende og moro. Har faktisk ikke synes det har vært så ille her i det siste, men er fullstendig klar over at det har mye å gjøre med at nå når jeg skal slutte kommer plutselig komplimentene . Har klart å dreie fokus litt, bort fra alt det jeg ikke får til til det jeg faktisk er litt god til. Det som kommer på trykk er jo greit nok, noe er til og med ganske bra. Dessuten er jeg flink til å møte folk, det har jeg fått mange tilbakemeldinger på i det siste. Skole: Hvordan i alle dager jeg skal bli ferdig er et mysterium. Har seks oppgaver som skal gjøres i løpet av mai, har ikke begynt på en eneste, har faktisk ikke kjøpt en bok enda :oops:. Satser på at jeg får gjort mye på en ukes tid. Problemet er at noe skal legges frem på torsdag, jeg har ingenting, absolutt nada å vise til. Jeje. Stresser ikke. Venner: Har MANGE gode venner! Skal på middagsbesøk til noen om et kvarter, må ta bussen siden mannen for en gangs skyld måtte ta bilen til jobb slik at han ikke bruker så lang tid på å komme seg dit etterpå. Opplevelser: ... Litt klær, men mest accessories og sko. Opplevde så ufattelig mye i løpet av tretten dager, sammen med veldig gode venner. Svever enda!! Har vært på mange turer i det siste, føler virkelig at vi nyter livet for tiden. Båtturer, hytteturer, bowling, film, det skjer stadig noe. Må nyte det mens vi kan... . Hus: Har kikket på hus i helgen! Helt spontant, bestemte oss søndag morgen for å kjøre nesten tredve mil, et kvarter senere satt vi i bilen, rakk akkurat visningen. Huset gikk for mye mer enn takst og mye mer enn vi var interesserte i å gi, men det gjorde ikke noe. Vi hadde en hyggelig tur, benyttet sjansen til å besøke gode venner og traff nesten alle nevøer og nieser på en gang. Barn: i dag, og har virkelig lagt inn mange aksjer denne måneden. Nå gjenstår bare ventingen...denne måneden er vi ekstra utålmodige. Det hadde bare passet så genialt å få klaff nuh! Stresser ingenting, har fått lagt vekk mange av de vonde tankene etter besøket hos gynekologen. Vet jo at vi får hjelp dersom det ikke skjer noe innen tre måneder. Såh - livet er herlig, til tross for at vi gjerne skulle hatt en jobb til mannen, en plass å bo om en måned, stabil økonomi og et barn på vei. Men alt ordner seg, det nytter ikke å tro at en skal bli lykkelig når bare det og det er på plass. Nå må jeg stikke, så jeg rekker bussen og å ta ut litt penger.
coda Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #198 Skrevet 5. mai 2004 Hehe, høyt oppe i går, sur som en sitron i dag... Sur på jobben. De har kastet meg ut av kontoret en og en halv uke før jeg slutter for å gjøre klart til den nyansatte som kommer om tre uker. Så nå sitter jeg her - i gangen. Kan ikke ta en eneste telefon uten å be alle andre om å være stille eller flytte seg. Resultat: surpompen meg fikk ikke gjort meg ferdig med ting som må være ferdige til i morgen tidlig, og måtte derfor opp igjen nå. Sur på mannen. Eller i alle fall var, til han skjønte at det ikke var noe hyggelig å komme hjem til mange dagers oppvask når han hadde vært hjemme hele dagen, og jeg skulle lage middag. Han tok oppvasken, og bestilte pizza. Sur på et fond som lovet meg stipend til studiene mine, men som tydeligvis har ombestemt seg. Jeg fikk i alle fall ingenting, og det var IKKE beregnet i vår økonomi. Sur på meg selv som ikke tar studiene (som nå blir uforholdsmessig dyre) alvorlig. Skulle levert en gjeng med oppgaver i dag som skal evalueres fredag. Fristen er ikke før 18. mai, men vi skulle gått gjennom det som var gjort til fredag. Nå må jeg lide meg gjennom tre skoledager med dårlig samvittighet. Sur på en venninne som ikke har gjort noe for å fortjene det, bortsett fra å sende meg meldinger konstant om mirakelet i magen - i dag var det ultralydbilder på nett som var budskapet. Fint for henne, men jeg orker ikke høre på hvor vanskelig det var for dem at det tok hele fire måneder å ha en baby i boks... Jaja, får gjøre meg ferdig slik at jeg kan gå hjem og vri meg i sengen fordi jeg ikke har lyst til å gå på skolen i morgen...problemet er nemlig at to av lærerne mine samtidig er overordnete i jobben min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå