coda Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #161 Skrevet 29. januar 2004 Så moro med besøk! Jeg tror jeg er på dag 25 i dag. Understreker tror, for jeg skrev ikke opp når jeg fikk mensen sist. Bestemte meg for ikke å stresse, det angrer jeg på nå... Denne måneden er det nemlig en reell mulighet for at ting har gått i boks. Satser på at jeg har rett med tanke på dag. Husker at det var en mandag i alle fall . Har ingen tegn så langt jeg har lagt merke til. Skal feire stor dag for foreldre i helgen, og dersom ikke mensen har kommet til vi kommer hjem igjen, tester jeg på mandag. Har virkelig strukket viljestyrken frem til nå, og er storfornøyd med at jeg har klart å la være å teste! Vil nemlig ikke vite noe før helgen, er redd for at resultatet ville påvirket humøret i en eller annen retning og ødelagt litt for helgen. Har ikke fått svar på brevet til sjefen. Har sett at han har vandret litt rundt her og tatt tak i en av problemeområdene jeg beskrev, men det var jo gjort på fem minutter - igjen en "midlertidig løsning" som garantert kommer til å bli permanent. ¨ Var på jentekveld i går, veldig koselig. Har en venninne som jeg ikke finner helt ut av, som er utrolig vanskelig å holde praten i gang med. Kanskje vi rett og slett ikke har så mye til felles? Ellers hadde vi det hyggelig, med god mat. Valgte nemlig å bytte ut Idol med Nachos og en god samtale. Det rev litt i sjela å måtte hoppe over Idol, det eneste jeg hadde bestemt meg for å se denne uken . Men glemte det fort ut igjen. Sitter på jobb nå, skal på jobb i kveld igjen, men en hyggelig jobb. På jobb i morgen igjen, før vi reiser til opphavet. Stønn - når skal jeg rekke å vaske klær? Og ikke minst handle noe å ha på meg i helgen?
bizzy Skrevet 29. januar 2004 #162 Skrevet 29. januar 2004 Så koselig innlegg Coda!!! Høres ut som om humøret er på topp, godt at de gjør noen tiltak på jobben din, selv om det ikke er så gode tiltak som de kanskje burde gjøre!! Du raste nok fra meg på syklussiden i julen, da hadde jeg nemlig en syklus på over 30dager...! Håper på klaff for deg denne gangen! Og sjansen burde jo være der nå som du har klart å slappe av såpass at du ikke har kontroll på dagene :blunke: :klem2:
coda Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #163 Skrevet 30. januar 2004 For en start på dagen! Lurer på hva som kommer dersom det fortsetter slik... 1. (Liker å sette opp ting punktvis, jeg...) Klarte IKKE å la vær å teste! Blank. Blank, blank. Jeg visste jo at det var litt tidlig, men nå tenker jeg mest at det ikke har gått, bittelitt at så lenge mensen ikke kommer, finnes det en mulighet. 2. Kom på jobb, liker å lese avisen før jeg begynner, men måtte ut på en sak sporenstreks. Skulle parkere bilen ved en skole, og bestemte meg for å kjøre opp på parkeringsplassen. Det kom et par barn i veien, så jeg stanset. Dermed måtte jeg rygge ned bakken igjen. Var ikke helt konsentrert, og plutselig bare visste jeg at jeg hadde problemer...stod en meter ut i snøen, på den siden som heller kraftig nedover. Hadde ikke mulighet til å komme meg opp, til tross for matter under hjulene og to sterke lærere som dyttet. Måtte få hjelp av Viking... :oops: 3. Fikk da ikke laget saken, for kunne ikke gå fra bilen mens jeg ventet. Tenkte jeg kunne ta bilde av bilen og lage en morsom sak, men hadde glemt brikken til fotoapparatet. 4. Fikk svar av sjefen på brevet, han er SUR og mener at vi har overreagert fullstendig. Han er rett og slett møkk sur, hevder at vi har gåt feil vei. Hvordan i drømmeland skal vi da henvende oss, når han ikke hører etter når vi prater, og ikke vil ha møter? Han vil ikke endre på en eneste ting av punktene vi nevnte, men har innkalt styreformannen til møte mandag - gir oss en hel dag å forberede oss på, der den ene ikke er til stede en gang...gee, thanks! 5. Plutselig falt alle brikkene på plass, hvorfor han har vært etter meg de siste dagene. Han visste at vi ansatte som er på jobb hadde et møte for å diskutere strategi, og straks vi var ferdige og jeg gikk inn på kontoret mitt, kom han etter meg og spurte om jeg ikke snart var ferdig! Han er min sjef, ikke min barnevakt. Gleder meg til å gå hjem fra jobb, svigers er kommet og har laget middag. Så må jeg pakke i superfart siden vi skal reise like etterpå. Heldigvis har mannen tatt seg av shiningsen i leiligheten.
coda Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #164 Skrevet 30. januar 2004 Jeg skriver og skriver for tiden, men kommer aldri opp i "erfaren" status. Mange som har slettet dagbøkene sine for tiden, eller er det KG-spøkelset som stjeler innleggene mine?
coda Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #165 Skrevet 2. februar 2004 Jaja. Vet ikke hva mer jeg kan si. Gleder meg vilt til å komme hjem for å sitte i sofaen med et teppe og fylle meg med tomt tøv fra fjernsynet, slik at jeg slipper å tenke. For å begynne med begynnelsen: Vi hadde en flott fest. At det kan være så moro å feire gamlingene med familie og venner, det hadde ikke jeg trodd. Det var verdt lange kvelder, hardt arbeid, vonde hæler og nervøse mager. Alle sammen koste seg, både gjester og hovedpersonene. Men: lørdag morgen våknet jeg og hadde fått mensen. Kan ikke tenke meg en mer upassende situasjon, gråt litt i dusjen så ikke resten av huset skulle merke noe. Måtte bare glemme det fortest mulig, hadde så mange andre ting å tenke på. Møtte en venninne som er blitt gravid. Dumme meg spurte om det hadde vært en lang prosess, noe jeg for det første ikke har noe med, for det andre helst ikke ville vite. - Ja, vi begynte i sommer, så det tok tre-fire måneder (!!). - Å, ja, men det tok jo ikke så lang tid, svarte jeg. - Jo, det var utrolig lange måneder, det var vanskelig å vente, svarte hun. Hva kunne jeg si? Et søskenbarn er i lykkelige omstendigheter igjen. I dag kom jeg på jobb, forberedt på at styreformannen skulle komme for å ta tak i brevet jeg hadde skrevet. Vi hadde knapt startet før jeg fikk en skyllebøtte jeg aldri har opplevd maken til. Jeg var problemorientert, vanskelig, formalistisk og så videre. To av de andre tre som også hadde skrevet under var svake, og støttet meg lite. Sjefen var også sinna, muligens derfor de fikk kalde føtter. Poenget var å være positiv, å komme med konstruktive forslag til hvordan vi kan jobbe videre sammen mot å få et bedre arbeidsmiljø og et bedre produkt. Men vi hadde ikke gått tjenestevei, vi var helt på jordet og verken han eller sjefen hadde vært borti noe lignende. Vi har virkelig forsøkt å gå tjenestevei, men det er ikke uten grunn at vår ene kollega er langtidssykemeldt og ikke orker å nærme seg arbeidsplassen. Nå har mannen og jeg bestemt oss, jeg er lei av dette og han er lei av å høre om dette, jeg sier opp snarest. Godt å vite at jeg har andre ting å gå til. Mannen har forøvrig vært fantastisk etter at jeg fikk mensen, han er skikkelig optimist med tanke på neste prøveperiode.
bizzy Skrevet 2. februar 2004 #166 Skrevet 2. februar 2004 Leit å høre om mensen coda Men dertil godt å høre at mannen er en flott støttespiller for deg! Godt at du kommer deg vekk fra den arbeidsplassen, høres ganske så helsefarlig ut det miljøet! Kjenner til slike saker selv, her har de klart å "fryse" ut to ansatte i min stilling tidligere - begge langtidssykemeldt. Men meg blir de ikke kvitt med det første! Men det er kun fordi jeg uansett skal slutte i jobben til neste år! Så jeg skal klore meg fast til da! Håper alt ordner seg for deg! Og at graviditeten også melder sin ankomst!! :klem2:
Gjest lmari Skrevet 3. februar 2004 #167 Skrevet 3. februar 2004 Coda, coda, coda... Så leit å lese om alt som går på tverke for deg! Men jeg må vel bare gjenta det som jeg har sagt tidligere: Hvis du ser for deg at det lille babyfrøet flyr rundt og leter etter passende foreldre å slå seg ned hos... Tror du at babyfrøet synes du ser ut som en dame som kan være mamma for det? Eller tror du at babyfrøet ser en dame som ikke har det noe bra på jobben, og som derfor ikke har det noe bra med seg selv, og som kanskje ikke har noe overskudd til å ta vare på et lite babyfrø???? Jeg tror at du bare er nødt til å komme deg ut fra denne jobben. Så brutalt og så "enkelt". Det er ikke bra for deg å ha det sånn på jobben - og hvis jeg kjenner deg rett, så klarer du fint å finne deg en annen jobb som du kommer til å trives mye bedre i. Ingen skal behøve å gå gjennom det der!! *strenge-lmari* slår til igjen..... Synes det er godt at dere ikke stresser med babylagingen. Det kommer når det kommer. Og da blir det VERDENS SØTESTE LILLE CODA-BABY!! Klem!!!
coda Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #168 Skrevet 3. februar 2004 Tusen takk for besøk, Bizzy og lmari (innrømmer beskjemmet at det tok en tid før jeg skjønte at det var liten l og ikke stor I...). Vet du hva, lmari? Jeg skal si opp! Mannen og jeg bestemte det i går. Først hadde jeg tenkt å si opp før sommeren pga flytting, så fikk jeg tilbud om en annen jobb slik at planene ble fremskyndet, men nå skal jeg levere oppsigelsen om en uke, med virkning fra senest 1. februar. Skremmende... ...men utrolig lettende. Var så sliten i går at jeg gråt da jeg kom hjem. Har ransaket meg selv, og funnet at vi kanskje slo litt vel hardt på stortromma. Men jeg ville nok gjort det samme om igjen, kommunikasjonslinjene fungerer ikke slik de skal i bedriften, så en må rope høyt for å bli hørt. Og hørt ble vi, men jeg tror ikke hovedpoenget kom frem. Nemlig at sjefen er en god redaktør, men en elendig leder. Dessuten er jeg enda mer overbevist i dag om at måten styreformannen taklet ting på i går er under en hver kritikk. Men men. Det høres ut som om livet mitt bare er tragedie, men så langt i fra! Jeg har mange gode venner, jeg har en annen jobb å gå til, jeg har en flott mann og en stor og fantastisk familie som jeg bare blir mer og mer glad i. Vi har en koselig leilighet som ligger midt i smørøyet fro våre behov, vi har bil og alt vi trenger. Dessuten så har vi tid. Jeg ante ikke at fritidssysselen min som jeg la på hylla etter jul tok så mye tid! Plutselig har jeg flere kvelder i uken der jeg ikke har noe som MÅ gjøres. Uvant, og nydelig! Gleder meg bare til mensen er over, slik at vi får benyttet tiden enda bedre... :oops:
coda Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #169 Skrevet 4. februar 2004 Hva tenkte jeg på da jeg skrev virkning fra 1. februar? Da er jeg i tilfelle relativt sent ute...mente jo 1. mars. Men tror jeg skal skrive fra dags dato. Da blir det lønn til og med mai, selv om den siste bare blir halv. Det skal gå fint, dersom vi er usannsynlig heldige får mannen også napp ganske kjapt etter at han er ferdig med studier. Ellers: jeg gikk tidlig hjem fra jobb i går, var utslitt og lå på sofaen resten av dagen. Glad jeg hadde fri i dag. Kroppen reagerte nok på alt sammen, hadde en litt kjip familiehendelse i helgen. Mensen er snart over, fine greier. Er invitert til venninner i kveld, men tror jeg holder meg i sofaen sammen med Idol. Skal forsøke å rydde litt på kontoret.
coda Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #170 Skrevet 8. februar 2004 Åh. Jeg er trøtt! Har hatt en utrolig koselig helg, på besøk hos venner fredag, masse koselig husarbeid i går, traff mange gamle kjente og ltit perifere kjente om kvelden, og reiste så til venner. Men har sovet så lite! Man må jo tidlig opp dersom man skal få med seg skiskyting... Er på jobb nå, har vakt og har hatt flere saker i dag som har vært skikkelig moro. Må bare se å få skrevet dem ut, slik at jeg får kommet meg hjem til mannen. Har forresten kjøpt mobiltelefon, Sony Ericsson Z600. Håper jeg får den i begynnelsen av neste uke, det skal bli en fryd! Lurer på hvilken prøveperiode vi er i? Må telle litt...11 tror jeg. Bare litt over en måned til jeg skal til gynekolog, skal bli spennende. Satser på å kjøre hardt på denne måneden, legge inn mange aksjer. Har fått motivasjonen tilbake, det er deilig. Føler at jeg har hatt godt av å ta enkelte bestemmelser i det siste. Har fått langt lavere hjerneaktivitet og mer fritid, og nyter å ha bestemt meg for å si opp. Kanskje lmari har rett, at det er det kroppen trenger. Gleder meg til å se! Dersom det ikke funker denne måneden, vurderer jeg å foreslå for mannen at jeg kan få lov til å si ifra neste gang noen i familien maser om flere søskenbarn. Lurer på om de kommer til å bli litt lange i maska... :o
Gjest lmari Skrevet 8. februar 2004 #171 Skrevet 8. februar 2004 Kjære vennen!! Det var en av de klokeste avgjørelsene jeg har hørt om på lenge, lenge!!! Gratulerer så mye med at du har bestemt deg og at du har gjennomført det. Det står det mye respekt av, synes jeg. Nå kan du gjøre deg ferdig med det stedet, og komme deg videre, rett og slett. Tipper du finner deg noe annet (eller legger du all energien din i den andre jobben?) raskt, og at du kommer til å trives veldig mye bedre der! Jeg sliter også med jobb om dagen, men håper det skal bedre seg snart. Får en friuke nå, som jeg virkelig, virkelig trenger. Og så blir det ikke så mye mer kveldsjobbing på en stund, det er også deilig. Merker at jeg trenger mye sosialisering for å ha det bra, og det mangler jeg litt på akkurat nå. Savner alle vennene mine, og synes aldri jeg får tid nok sammen med dem. For ikke å snakke om samboeren min..... Men vi har da virkelig mye å være fornøyde med? Vi har da flotte liv, har vi ikke? Jo, jeg skulle mene det. ... og snart snart snart tipper jeg det ordner seg med en liten coda-spire også!! Jeg er glad for at du er der ute, vennen!!
coda Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #172 Skrevet 9. februar 2004 Takk for hyggelig hilsen, lmari! Vi har det vel egentlig begge bra, men jeg tenker rett og slett slik at jeg blir mer oppmerksom på alt det gode i livet dersom noe ikke fungerer slik det skal. Jeg tror rett og slett at vi har litt godt av motgang innimellom, slik at vi lærer oss å sette pris på fordelene vi har. Og dem har jeg mange av! Fikk så gode meldinger fra begge de andre arbeidsgiverne i går, det var så hyggelig! Begge vil ha meg opp i større stillinger, så nå kan jeg si opp her med lett hjerte. Morsomt å se reaksjonene hos venner jeg møter som spør hvordan det går på jobb - de venter seg ikke akkurat at jeg skal si at jeg skal si opp. I alle fall ikke at jeg sier det med et bredt smil! Fordelen er at jeg merker at det tar litt trykket vekk fra alle som maser om når vi skal bli gravide, de viser liksom litt mer forståelse når jeg skal gå inn i en ny og mer usikker jobbsituasjon. Rart det der - det som er så privat kan folk spørre om på de rareste og mest frimodige måter. Så tror de at de vet så mye om våre liv at de kan logisk ressonere seg frem til det de tror er vår avgjørelse, eller bakgrunnen for avgjørelsen. For all del, jeg gjør det selv i stor skala, men har kanskje lært av denne erfaringen å være litt mer forsiktig i det som jeg selv kan tenke meg tilhører den private sfære. Noen ganger vet jeg jo ikke hva som er privat og ikke, og jeg er fæl på å skulle forklare hvorfor folk er i dårlig humør eller sier forskjellige ting. Kanskje jeg må forsøke å lære enda mer, og bare gi folk stort spillerom til å være akkurat slik de er uten at jeg skal behøve å få eller finne på en forklaring? Litt i det filosofiske hjørnet i dag...
coda Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #173 Skrevet 11. februar 2004 NÅ! Har jeg levert min oppsigelse! Hvor gal er det egentlig mulig å bli - å si opp en fast stilling som journalist? Kommer sikkert aldri til å få muligheten igjen, i alle fall føles det slik akkurat nå. Har likevel en god magefølelse. Nå skal det bare satses på ekteskap, venner og babylaging frem til jeg er ferdig her, det skal bli deilig! Laget en liten oversikt over våren, og her er det mye spennende på gang! Skal bort ALLE helgene i mars på ulike hytteturer, skal til USA i april, slutter jobb i begynnelsen av mai og begynner i ny i midten av mai. Gleder meg, men det kommer til å bli hektisk. Ett eller annet innlegg - husker ikke hvor det var - gjorde imidlertid at jeg ble litt mer oppmerksom på vår økonomiske situasjon. Ikke at det skal hindre oss i noenting, men jeg ble minnet på at dersom mannen tar permisjon dersom vi får barn, blir hans lønn beregnet ut fra min. Det vil si at det blir mindre penger, på den tiden vil han for en gangs skyld sannsynligvis/forhåpentligvis tjene mer enn meg. Han kan tenke seg en måned eller to ekstra i tillegg til de oblig. fire ukene, men nå spørs det om jeg får overtalt ham til noe mer enn det. Men det tar vi når det kommer.
bizzy Skrevet 13. februar 2004 #174 Skrevet 13. februar 2004 Takker og bukker for hilsenen i dagboken min Joda, har bursdag i dag jeg, og ser ut til at jeg kommer til å bli skikkelig bortskjemt i dag Håper du får en flott helg!! :klem2:
coda Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #175 Skrevet 17. februar 2004 Håper du hadde en fin bursdag, Bizzen! Skal vi se. Er vel på dag 18 i dag. Er litt i tvil om vi gikk glipp av EL, men det vil jo vise seg. Grunn til å håpe har jeg i alle fall! Ellers går ting MYE bedre på jobben, de har virkelig tatt oss seriøst. Så selv om jeg fikk mye kjør pga det berømte brevet, har ting virkelig bedret seg, spesielt på det tekniske planet. Gleder meg likevel til å bli ferdig - er det ikke alltid slik når en vet at ting går mot slutten? Slik var det i alle fall alltid da jeg hadde sommerjobb, talte de siste dagene som gikk så ufattelig sakte, og kunne ikke begripe at noen orket en fulltids jobb på stedet. Noe annet viktig? Jo, hadde en super helg, med alle gode bestanddeler. Var på tur, både på beina og på ski. De nye skiene var virkelig en suksess, gleder meg til jeg får testet dem igjen. Det mangler mer enn en smule på kondisen, da, men det får så være når jeg ikke klarte å kutte røyken igjen. (røyker ikke så mye men.... :oops: ). Røyk, ja, må vel begynne en nedtrappingsplan, slik at dersom vi en gang blir gravide ikke blir avslørt med en eneste gang. Hadde besøk av venner og var på besøk hos venner, utrolig koselig. Så med godt vær ute, en hyggelig kveld foran meg og gode arbeidsdager i sikte er humøret på topp!
Gjest lmari Skrevet 18. februar 2004 #176 Skrevet 18. februar 2004 Hei vennen! Se det, ja - det var en annen coda enn den jeg har sett her inne den siste tiden!! Så deilig å lese innlegg fra deg som sprudler og virkelig bobler over av energi - det lyser at du har det BRA!! ... og da blir jeg også glad! Virker som det absolutt var det rette for deg å si opp i jobben. Tror det kan skje mye spennende i jobbsituasjonen din, jeg! Og så flott at du har noe annet å gå til - og at begge de arbeidsgiverne vil ha deg enda mere!! .. ALT ER BARE FLOTT!!! Jeg tror at når du nå får litt mer overskudd, litt mer energi og ikke minst slappet av bra, så tipper jeg det ordner seg med andre ting også... Kom på en ting, forresten. En bekjent av meg strevde med å bli gravid, men fikk det ikke til før hun sluttet å røyke. Visstnok gjør røykingen det MYE vanskeligere å bli gravid - kanskje det kan være en motivasjon god nok til å slutte? Min bekjent ble gravid fem uker etter at hun sluttet, og legen hennes var overbevist om at røykestoppen var grunnen... Ha en kjempefin dag, vennen!! Klem!!
coda Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #177 Skrevet 25. februar 2004 Takk for hyggelig hilsen, lmari! Tilbake på jobb etter "friperiode". Morsomt det, når folk ringer spør de om jeg har fri. - joda, jeg har fri fra avisen, men for n'te gang, jeg har to andre jobber som mer enn nok fyller resten av tiden, så jeg er på jobb selv om jeg tar telefonen hjemme... Er litt pre i dag. Kjenner mensmurringene tydelig, og blir litt lei meg selv om forhåpningene ikke var så store. Ble derfor ekstra irritert da jeg kom inn på kontoret mitt. Min kollega har en idé om at vi skal spare strøm på huset. Greit nok. Hun har derfor fått sjefen til å kjøpe inn timere til ovnene som hun insisterer på at vi skal bruke, og nåde dem som ikke gjør det, den får ovnen slått av om ettermiddagen slik at det er ufattelig kaldt morgenen etter. I sist uke ba jeg henne pent om å la vær å slå av ovnen min. Grunnen til at den stod på nesten fullt, var at det var så kaldt siden hun slo den av. Det må da være bedre å skru ned termostaten, slik at det alltid er en liten lunk. Nei, ikke snakk om, jeg måtte bruke en annen tone og huske at jeg snakket til voksne folk (? Hvor kom den fra?) og vær så god og bruke timeren. Jeg glemte å sette på timeren før jeg forlot kontoret torsdag, og selvfølgelig var ovnen av da jeg kom i dag. Timeren lå pent plassert oppå ovnen - en liten demonstrasjon. Resultatet er jo at jeg må kjøre ovnen på fullt hele dagen for å få litt varme her...så strøm sparer vi i alle fall ikke... Små ting, men måten å gå inn for å provosere på fungerer innimellom på meg, i alle fall når jeg er pre :oops: . Ellers har jeg det bra. Satt i elleve og en halv time i strekk i går med et prosjekt, deilig å ha det unnagjort. Det kjipe er at jeg går kraftig ned i lønn når jeg går over i ny jobb. Jeg var ikke forberedt på å gå så mye ned, får rett og slett en luselønn i forhold til ansvaret jeg har. Må nok forhandle litt etterhvert, i alle fall siden vi ikke er sikre på når mannen får jobb. Hadde forresten nok en strålende helg. Fredag kveld: Utrolig vellyket overraskelsesparty for venner som skal flytte. Laaang skitur lørdag sammen med gode venner med liten jente i pulk, sol og bål. Lørdag kveld litt kjip, tok en avgjørelse om å slakke av litt i forhold til et vennepar som tydelig bare er sammen med oss fordi vi hører til gjengen. Orker bare ikke bruke mer krefter på dem. Søndag ble tilbrakt sammen med flyttevennene, søndag kveld bare sammen med mannen. Deilig! Slikt gir overskudd til en ny arbeidsuke. Ellers har vi kikket litt på hus. Spennende! Gleder meg så vilt til å få vårt eget, finne ut hvor vi har lyst til å bo, innrede hus i tanken, pusse opp, gjøre akkurat slik vi vil og endelig komme oss inn på boligmarkedet. Er litt i tvil om vi skal vente til renten stiger litt, regner med at det fører til flere boliger på markedet. Vi har det i alle fall utrolig moro sammen når vi drømmer om fremtiden.
bizzy Skrevet 25. februar 2004 #178 Skrevet 25. februar 2004 Heisann! Skjønner godt at du lar deg irritere av "timer-gestapoen", hvorfor kan hun ikke i stedet stille inn timeren..... ? Hadde nesten følt meg overvåket dersom noen skulle inn på mitt kontor og sjekke om ditt og sjekke om datt etter at jeg har gått for dagen... Også må jeg si at jeg hadde nok blitt ufattelig irritert selv uten å være i pre tilstand :oops: Har nemlig i følge mannen innoverlunte.... Godt å høre at du har det bra, og at dere drømmer om hus! Det er så innmari koselig å drømme og planlegge sammen med sin kjære! Har holdt på med det noen år jeg og mannen.. først drømte vi om leiligheten og da den var ferdig startet drømmene om vårt neste hjem, allerhelst hus midt i oslo Men det er jo lov å ta i litt når man drømmer Kos deg med prøving og husplanlegging!! :klem2:
Gjest lmari Skrevet 26. februar 2004 #179 Skrevet 26. februar 2004 Herregud, for en nazikollega du har!?!?!??!?? Blir helt sjokka over at noen kan oppføre seg på den måten der, jeg! Skulle ikke vært lov.... Du må bare prøve å tenke for deg selv at dama er gal, så kan du le inni deg når hun begynner... Og snart er du kvitt henne, ikke sant?? tok en avgjørelse om å slakke av litt i forhold til et vennepar som tydelig bare er sammen med oss fordi vi hører til gjengen. Orker bare ikke bruke mer krefter på dem. Høres ut som en klok avgjørelse. Man skal ikke bruke tid på folk som man ikke har noe igjen for å være sammen med. Da er det bedre å bruke tiden og energien på folk som inspirerer deg, som du har det gøy sammen med, som GIR deg noe. Men det er tøft å "slå opp", selv om det er et stille brudd. Synes i hvert fall at det var smart - jeg har gjort noe av det samme med noen venninner av meg. Sambo har vært flink og lagt ned kontakten med tre kompiser fra ungdomsskolen - de har INGENTING til felles lenger, og da synes han det er greit at kontakten holdes på sjeldne møter. Jeg drømmer også om et lite hus på landet... Men inntil videre blir vi boende her i Oslo, og fortsetter å leie der vi er. Lite, men ligger sentralt og vi betaler ikke skjorta heller. Men blir deilig den dagen vi bor i eget hus, ja! ... sender litt gravid-støv over til deg, jeg! Nå synes jeg det kan ordne seg for dere snart, altså!! Natta!!
coda Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #180 Skrevet 26. februar 2004 Å, jeg kunne fortalt maaaange historier om kollegaen min, ja! Tror vennene mine er leie av historiene mine, samtidig som de blir sjokkerte og underholdte av alt hun kan finne på å si og gjøre. Hun er bare helt ram, nærmer seg pensjonsalder og tror hun besitter vettet på arbeidsplassen. Hun holdt faktisk på å ødelegge hele prosessen jeg satte i gang med brevet. Da styreformannen kom for å ordne opp i ting, begynte hun med å gå til angrep på ham for ting som ikke stod i brevet og som ikke er så relevant, som at hun hadde en SÅ dårlig musematte at hun nesten ikke kunne jobbe, og at det var så slitsomt at vaskepersonellet oppbevarer bøttene sine på toalettet...akkurat som om det er styreformannens ansvar?? Da er det mye verre at vannlåsen er ødelagt, slik at kloakken kommer opp i dusjen og lager en helt utålelig stank. Derfor må vi ha oppe vinduet hele dagen - resultat: kaldere enn et utedo... Jaja. I skrivende stund sitter hun faktisk og prater med styreformannen, han har endelig overbevist henne om at det er på tide å gå ned i stilling, og vært så smart at det for henne føles som hennes idé. Sånn utenom at jeg har vondt i magen (mensen kom i går kveld som jeg mistenkte), er livet fint. Skal på svipptur til Danmark i natt sammen med god venninne. Utrolig deilig. Kommer ombord, inntar den fineste lugaren, sløver med TV, spiser god middag, shopper litt, prater masse, sover, står opp og går på jobb. Helt perfekt. Nå nærmer gynekolog-timen seg. Lurer virkelig på hvordan det skal gå, er ganske nervøs. Tenk om jeg får beskjed om at jeg overreagerer, eller at vi virkelig har et problem? Vet ikke hva som er verst, jeg... Skal ha vakt i helgen, men håper vi kan lure inn en liten skitur dersom været holder seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå