coda Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter #141 Skrevet 28. oktober 2003 Ble plutselig overveldet av relativt...leter etter ordet...morbide? tanker.... Sitter helt alene på kontoret og nyter ensomheten, men hører vitterlig at det knirker i gulvplanker? Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg satt på min egen plass, med full oversikt! Prøver å overtale meg selv til at det sikkert ikke er noen, jeg har jo tross alt låst, men akkurat i det jeg har klart å slå meg til ro med det hører jeg at det knirker igjen. Der! Der var det igjen! Kanskje jeg bare bør komme meg hjem til armkroken til mannen og Friends?
coda Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter #142 Skrevet 28. oktober 2003 Pøh, det er sikkert ingenting! Det knirker fremdeles, men jeg hører på MJ og psyker meg opp til å slukke lyset og tusle hjem. "You are not alone...."
coda Skrevet 4. november 2003 Forfatter #144 Skrevet 4. november 2003 Jepp, kom meg trygt hjem. Har hatt en kjempefin uke (tror det er så lenge siden sist jeg skrev), gjort mye jobb og mye gøy, slappet av, deilig. I morgen skal jeg på MATRIX REVOLUTIONS-premiere! Gleder meg! Må bare skynde meg å se toeren i kveld for å komme litt inn i det igjen.
bizzy Skrevet 7. november 2003 #145 Skrevet 7. november 2003 Tusen takk for hoppingen i dagboken min :D Veldig koselig å få "besøk" av deg igjen :klem2: Håper allt står bra til med deg :blunke:
coda Skrevet 9. november 2003 Forfatter #146 Skrevet 9. november 2003 Følger med deg vet du, Bizzy! Måtte rett og slett inn her for å finne ut av hvilken dag jeg er på... Mest glad for det, at jeg har klart å få et såpass avslappet forhold til prøvingen at jeg glemmer å telle dager. Så får vi se hvor lenge det varer, når jeg blir overfalt av "baby NÅ" igjen. Så: er faktisk på dag 22 i dag. Det er ikke så verst? Er kroppen som vanlig, bør jeg få mensen om en fem-seks dager. Har absolutt InGeN tegn på noe som helst. Like greit, så slipper jeg å bli skuffet.
Furstina Skrevet 9. november 2003 #147 Skrevet 9. november 2003 Måtte rett og slett inn her for å finne ut av hvilken dag jeg er på... Mest glad for det, at jeg har klart å få et såpass avslappet forhold til prøvingen at jeg glemmer å telle dager. Så får vi se hvor lenge det varer, når jeg blir overfalt av "baby NÅ" igjen. Så: er faktisk på dag 22 Det är så det ska vara... inte tänka för mycket på dagar och gynnsamma perioder för prövning. En dag så har man glömt när prövningen var och så har man lyckats ändå. Får hoppas det. Ta det med ro, en dag sitter förhoppningsvis fröet där på tillväxt. Jag brukar numer glömma vilken vecka jag är i... :oops: Sånt ska man visst inte glömma som förstagångs-gravid. Kollade upp i går, jag är i dag 33+1 och det är mindre än 7 veckor kvar. :o Det går så fort ibland.
coda Skrevet 10. november 2003 Forfatter #148 Skrevet 10. november 2003 Har sansen jeg, Furstina! Tiden går så mye fortere når en glemmer den... Er så glad så lenge jeg slipper å bli så opphengt i uker og dager og timer. Klart det kommer dager der jeg tenker "dersom vi hadde blitt gravide den gang, hadde jeg vært så og så langt på vei". Men jeg har faktisk tenkt på dere, som prøvde like lenge som vi har gjort nå. Det ordner seg alltid, selv om veien dit kan være mer kronglete enn kanskje tenkt på forhånd. Ellers. Sitter på jobb, må få gjort unna en del småting. Har maaaange detaljer å huske på. Skal reise bort til helgen, blir en travel men akk, så morsom helg - som vanlig når vi reiser med koret. Benytter anledningen til å stikke innom opphavet, det blir alt for sjelden. Skal planlegge Stor Dag for foreldre sammen med søsken. Vi skal faktisk alle sammen på café - det ser jeg frem til! Det er sporty gjort at alle sammen klarer å skaffe barnevakt bare fordi jeg kommer hjem den dagen. Skal også feire svigers bryllupsdag snart, tenkte vi skulle lure dem til Oslo, sende dem på bilrebus og så ende opp på restaurant der alle barna/barnebarna er samlet. Ellers skal jeg ta ut ferie... :o . Det er lenge siden sist! Skal ha ferie fra midten av desember og ut året. Helt utrolig at sjefen gikk med på det. Helt utrolig. Skal bli nydelig - tenk om kroppen klarer å slappe litt av, og at det er det som skal til for å sette et skudd som sitter...
coda Skrevet 11. november 2003 Forfatter #149 Skrevet 11. november 2003 Rar dag i dag. Er stuptrøtt. Det har to grunner. For det første har jeg jobbet mye, til litt for langt på natt. For det andre fikk vi telefon i går kveld - broren til bestekompisen til min mann døde i går. I går fikk vi vite at søsteren til en kollega døde, for en uke siden døde faren til en kompis. Det er tre nære familiemedlemmer av folk jeg kjenner godt på en gang, det. Fikk ikke akkurat sove supergodt i natt.
coda Skrevet 11. november 2003 Forfatter #150 Skrevet 11. november 2003 For å understreke denne tragikomiske dagen (som jeg håper er over MEGET SNART): Var på vei til kontoret fra et oppdrag. Stakk innom butikken. Kjøpte druer, kylling, mandariner, Risifrutti og Cola. Satset på at det gikk greit å bære. Kom halvveis til bilen. Mistet Cola i bakken. Bøyer meg automatisk etter den i det den faller. Får eksplodert Cola rett i øynene, i håret, på jakken, på genseren, på buksa, på kyllingen, på lommeboken. Går rundt i ring ti ganger mens jeg strever for ikke å gråte. SVIR i øynene. Det var sabla vondt. Det var veldig vondt. Det var sinnsykt overraskende at en Cola kunne eksplodere og geysire alt sitt innhold med en slik superfart og med et trykk som gjorde så vondt i øyne, panne og kinn. Sitter på kontoret med COLA over alt, men ikke der jeg vil ha, i munnen. Orket IKKE å gå inn igjen. Irriterte meg sinnsykt over mennesker som satt i bil og ikke kom ut og spurte hvordan det gikk, det var jo innlysende at jeg hadde problemer. For å si det sånn - det var bare toppen på kaka denne dagen.
hanni Skrevet 11. november 2003 #151 Skrevet 11. november 2003 :o Jøss! Dette var voldsomt! :o Håper du har kommet deg utover kvelden Kjenner igjen følelsen av "sånne dager" -men det får da være måte på uflaks! Håper onsdagen blir bedre! Klem fra hanni
Furstina Skrevet 13. november 2003 #152 Skrevet 13. november 2003 Oj... det låter som det såg ganska kul ut men ändå inte. Inte kul att titta in i en exploderande Cola burk inte... Hoppas i dag blir en bättre dag. :blomst_opp:
coda Skrevet 20. november 2003 Forfatter #153 Skrevet 20. november 2003 Jeg glemmer jo ut hele dagboken min! Er så opptatt med å få med meg alt det andre som skjer at dagboken bare forsvinner nedover... :oops: Så siden sist har jeg: - fått mensen (er på dag 6. Hadde en 28-dagers syklus, det er jo helt topp. - kommet meg etter cola-episoden. Fikk tips om å hinte al Quaida...Slike cola-personell-miner villeramme usedvanlig hardt på kjøpesentre som Harrods eller på Sunset Boulevard.... Eller tenk på førstedamene rundt omkring. Dette er virkelig low tech, high impact! - vært på tur med koret. Utrolig slitsomt og ufattelig gøy! Det finnes ikke ord for hva den gjengen betyr. Skal trappe ned engasjementet litt etter jul, for nå vokser ting meg litt over hodet. - lært mye nytt om musikkindustrien, på nært hold. Ringt til USA, Sverige, fakset, bedt, tryglet, håpet, nesten fått et stort prosjekt i havn. Håper det ordner seg snart. - sendt mannen avgårde i begravelse til broren til bestekompisen. De er vel snart hjemme igjen tenker jeg. Utrolig tragisk, alt for tidlig! - fått enda et spørsmål om jeg ikke kan tenke meg en jobb i en organisasjon. Tja...akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal balansere de jeg har... - bestemt meg for å bli deltidsstudent etter nyttår. Utrolig spennende studium, veldig relevant for den ene jobben min. Har fått det tilrettelagt slik at jeg ikke skal slite meg helt ut. Har veldig lyst til å ta det, men er fremdeles veldig i tvil om jeg egentlig er nok motivert og har nok overskudd. Men mannen mener at jeg bør, så da så... - overtatt en gammel bil. Endelig vår egen bil! Ikke det, jeg har fantastiske svigers som låner oss bil, men det er så kjipt hver gang det skjer noe. Fremover skal jeg (ser at det kan være et poeng i å ta ting i forkant, slik at jeg ikke glemmer det når det har skjedd). - få besøk av svigers i helgen. - planlegge seminar som jeg skal ha fredag. En hel dag, der mange mennesker skal høre på bare meg!! Gulp... - planlegge svigers bryllupsdag som er neste søndag. Vi skal overraske dem... - Det var noen flere ting, men kommer ikke på dem...Skal i alle fall øyenstraks til en venninne, må nytte anledningen når jeg har tid. Ser at jeg ikke lengre kan laste dem som anklager meg for å bruke mye tid på jobb. Det har rett og slett vært helt sinnsykt i det siste! Såh - må få sendt avgårde noen mailer og kommet meg av sted!!!
coda Skrevet 26. november 2003 Forfatter #154 Skrevet 26. november 2003 Endelig har jeg tatt mot til meg og ringt legen. Skal dit tirsdag. Kan ikke si at jeg gleder meg, men bedre å gjøre noe med saker og ting. Kjenner på kroppen at jeg driver rovdrift til tider. Skal bli spennende å se hva som kommer ut av den timen!
Gjest lmari Skrevet 19. desember 2003 #155 Skrevet 19. desember 2003 Savner deg her inne, vennen. Hva skjer?
bizzy Skrevet 5. januar 2004 #156 Skrevet 5. januar 2004 Hei Coda! Tusen takk for hilsenen i min bok. Gleder meg til å komme igang egentlig, men håper at det skal klaffe for oss begge innen den tid! :klem2:
coda Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #157 Skrevet 20. januar 2004 Gruelig lenge siden sist jeg hadde inspirasjon til å knote ned noen ord i dagboken. Har egentlig vurdert å stenge hele boken, føler jeg graver meg ned i dritt, trekker frem alt det negative. Har nemlig et strålende liv! Men fikk plutselig lysten tilbake, skriver litt nå, så får vi se hvor lenge inspirasjonen varer denne gang . Altså. Vi har ikke kommet så mye videre på prosjektet. For å ta opp tråden der jeg avsluttet sist: jeg har vært hos legen. Fikk henvisning til gynekolog, men det tar så gruelig lang tid! Fikk ikke time før i mars :o . Mye løsnet bare ved å fortelle litt av historien til legen, godt å møte en fagperson som tok meg alvorlig. Kanskje ikke så rart, siden jeg begynte å gråte før jeg klarte å si et eneste ord.... . Så ikke hva hun skrev på henvisningen, oppfattet bare den første setningen: - Pasienten kom med et problem som er i ferd med å ødelegge ekteskapet hennes. Ehm - lengre fra sannheten kan det vel ikke være - vi har det nydelig - men godt at hun tok i slik at problemet blir tatt alvorlig. Har ikke så lyst til å gå i detalj hva det dreier seg om, men det er altså ikke bare så lett som at vi ikke blir gravide så fort som vi ønsket. Sånn ellers i livet - er godt i gang med studier, og det er helt fantastisk. Det er bare så ufattelig interessant og relevant for dagliglivet, det føles ikke som studier engang. Får også innlemmet mange av oppgavene inn i arbeidssituasjonen min, slik at jeg får betalt for å gjøre skolearbeid . Har en spennende, men utfordrende arbeidssituasjon, med tre forskjellige prosjekter som jeg må balansere mellom. Har heldigvis akkurat fått gitt fra meg et større ansvarsområde som opptok MYE av fritiden min, det letter litt. Likevel, det var så moro at det er litt vemodig at den tiden er over. Den ene arbeidsplassen min er fremdeles preget av mye rot og konflikter, i dag var det like før jeg tippet over igjen. Blir så sinna på 1. Egosentriske personer som er stivnet i sin tankegang, og som atpåtil gjør seg til talsmann for "alle andre", og som maser hele dagen. 2. Handlingslammede sjefer som ikke tar et tak for å ordne ting. Har skrevet et lengre brev til sjefen og styreformannen på vegne av nesten alle ansatte, en ville ikke være med fordi han har gitt opp å forsøke å endre noe (da kommer en i alle fall videre...) og en er langtidssykemeldt. Blir spennende å se hva som skjer - jeg regner med at jeg får et "vi skal se på saken" tilbake, og så går det i glemmeboken. Ellers har jeg det strålende, timene flyr, etter nyttår har det vært mye å finne på. Men jeg koser meg!
bizzy Skrevet 20. januar 2004 #158 Skrevet 20. januar 2004 Så koselig å "se" deg igjen :D Hørtes deilig ut med studier som passer så godt til jobben du har at du kan gjøre det samtidig!!!!! Håper allt ordner seg og at du snart får den etterlengtede positive testen!! *Klem*
Gjest lmari Skrevet 20. januar 2004 #159 Skrevet 20. januar 2004 Kjære coda! Jeg har savnet deg! Håper alt er bra og at du finner inspirasjon til å komme tilbake hit på ordentlig! ..... Liker å vite at det finnes en annen journalist i dette landet som har det på samme måte som meg..... Klem!
Furstina Skrevet 26. januar 2004 #160 Skrevet 26. januar 2004 Härligt att höra från dig igen Coda men trist att höra att det inte går vägen med prövningen. Klem till dig, det ska nog ordna sig - både med babylaging och jobb. /Furstina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå