Gå til innhold

coda og mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er faktisk akkurat det jeg har bestemt meg for å gjøre. Gidder ikke sitte her for ikke å gjøre noenting. Får heller sove litt og stikke oppom senere for å bli ferdig.

Skrevet

God idé, det är ofta bra att ta sig tid att sova när man är så trött annars får man lätt ägna mer tid åt att förstå vad man håller på med, vad man gjorde och rätta det som blev fel...

jag vill också sova, är trött...

Skrevet

Heisann!

Ville bare si hei, og håper allt står bra til med deg i dag :D

*Klemmer*

Skrevet

Takk for hyggelige besøk!

Er ikke i noe godt humør i dag heller, har lovet meg selv at jeg skal gjøre noe med det.

Foredraget jeg hadde i går gikk rett i dass, det at en høne tok feil bagasje (MIN) da jeg skulle hjem etter lang reise var bare toppen på kaka.

Er lei av

- mennesker som er negative i tonen, og som ikke skjønner at jeg gjør ting like frivillig som dem

- å spør noen om å gjøre noe, selv om jeg vet at jeg kommer til å få fem spørsmål tilbake slik at det hadde gått mye fortere å gjøre det selv

- mennesker som er så vant til at jeg bare stiller opp og fikser at de legger skylden på meg når de ikke har fått med seg viktige beskjeder.

Er veldig glad for

- mange gode venner, som har forståelse for at jeg er sliten av og til, men som setter pris på at jeg gjør det jeg gjør

- en superduper mann som virkelig er en støtte og min aller beste venn

- gode kolleger i min nye jobb som viser meg så mye tillit

Er alt i bedre humør, har hatt en koselig prat med god venninne på MSN. God å ha, ja!

Skrevet

Så ikke ut som noen god dag i går nei!

sender en liten klem, og prøver å smitte over litt av mitt utrolig gode humør, som jeg faktisk ikke vet hvor kommer fra for tiden :blunke:

*Klemmer* :kysse:

Skrevet

Tjohei igjen! Nå begynner ting å roe seg i det codiske hodet.

Har hatt litt vel mange detaljer i hodet, men har fått unna en del. Hjalp også veldig med besøk fra opphavet, ble tvunget til å ta en skikkelig pause.

Gikk en fantastisk tur søndag, i strålende vær og nydelig terreng. Fikk beskjed av lokale jegere om at vi var i "livsfare", vi gikk midt i drevet som skulle få has på en elgkalv.

Tenker nok det dreide seg mer om at vi ødela drevet enn at vi var i fare, dersom jegerne ikke kan se forskjell på oss og en elg burde de ikke være der i det hele tatt. :ler: Dessuten gikk vi i et populært turområde, på merkede løyper. Kos!

Fikk også med verdifull vennetid i helgen. Alt besøket gikk utover EL, men vi kan jo gjøre et forsøk likevel, og satse på at besøket ikke snudde i døren...er på dag *telle, telle på fingrene* 17 i dag, så regner nok med at også denne månedens prøvetid gikk i dass. Men det gjør ikke så farlig, har tenkt litt på Imaris visdomsord at babyen kanskje ikke ivl komme før mora har tid til den... :roll:

Skrevet

Benytter dette stedet til å skrive hva jeg mener om KG, siden jeg ikke ser noe som helst poeng i å gjøre det andre steder. Har konsekvent holdt meg borte fra alle debatter om brukere eller nivå. Men et sted må man kanskje blåse ut :ler: .

Jeg er glad for- mange hyggelige brukere som velger å dele av sine liv og sine erfaringer

- mange hyggelige brukere som svarer seriøst på debatter der en forsøker å legge litt arbeid ned i svarene, selv om en kan være grunnleggende uenig

- mange hyggelige brukere som øser av erfaringer og kunnskap i saklige debatter

- mange hyggelige brukere som kommer med tips om alt mulig, det er sjelden det er nyttig, men innimellom kommer et gullkorn.

Jeg begynner å bli lei av- brukere som hardnakket hevder at "KG har ikke forandret seg", mens profilen viser at de har vært medlemmer færre måneder enn det er fingre på to hender. KG har vokst helt utrolig siden jeg begynte, jeg klarer ikke å henge med i svingene, og det må jo føre til at noen ting endres

- brukere som hardnakket hevder at det "ikke finnes noen klikker", men som i neste tråd susser og nusser og flørter i vei.

- brukere som benytter muligheten til å flørte midt inne i en tråd der en faktisk har brukt litt hjernekapasitet og enda mer tid på å få til et veldokumentert svar (av frykt for å få hele svaret avskrevet som usant fordi det finnes en mindre veldokumentert påstand et sted). Det tar litt motet fra en...

- brukere som gidder å bruke tid på at noen kanskje fremfører en hvit løgn, for som Klips sa, å redde oss som velger å vise sympati. Jeg vet ikke hvor mye mer info jeg tør å legge ut om meg selv...men det er mitt valg.

- brukere som til tider oppfører seg som om de eier forumet, og som bare for alt i verden ikke kan overse betente debatter, under skalkeskjul av at de forsvarer seg selv. Hvorfor ikke la en påstand fare innimellom, særlig dersom du vet at du har ditt på det tørre?

Jeg synes det er synd at

- noen brukere føler at de må rettferdiggjøre sin avgang, og det viser seg at de har god grunn.

- flere og flere av dem som virkelig var interessante debattanter (debatt er en øvingssak, og noen har kommet lengre på veien enn andre) ikke gidder mer av ulike årsaker. Hva det skal være bryr jeg meg ikke så mye om, hårsåre eller sårede, leie eller fordrevne, Internett skulle så gjerne vært et sted der alt som ikke virker i den virkelige verden går smertefritt :ler: .

Det var dagens om KG.

Dagen ellers har vært litt lite effektiv, det får jeg vel svi for resten av uken. Stakk innom syk venninne, håper jeg ikke tok med meg uønskede basiller.

Koser meg med livet. Fikk enda et jobbtilbud som jeg må takke nei til, deilig å være litt populær :briller: .

Skrevet

Skulle egentlig skrevet lang og hyggelig melding her, og beklaget den gretne tonen i innlegget overfor.

Men er litt sånn forvirret etter tekstmelding med venninne (som er psykisk syk) som skjelte meg ut etter noter og tydeligvis ønsket å avslutte vennskapet - i alle fall siden hun ikke ville ta telefonen da jeg prøvde å ringe for å få rede på hva i alle dager det er som foregår.

Så gidder ikke skrive så mye mer akkurat nå...

Skrevet

Hei du, coda-vennen!

Følger med på deg selv om jeg ikke alltid skriver til deg, skjønner du.. :)

Men er litt sånn forvirret etter tekstmelding med venninne (som er psykisk syk) som skjelte meg ut etter noter og tydeligvis ønsket å avslutte vennskapet - i alle fall siden hun ikke ville ta telefonen da jeg prøvde å ringe for å få rede på hva i alle dager det er som foregår.

Huff da. Ikke morsomt verken for deg eller henne. Jeg ville fortsatt å forsøke å få tak i henne jeg - så du kan rydde opp i dette... Kan jo virke som at hun ikke mente så mye med det?

Synes du skriver godt om situasjonen på KG om dagen, jeg er veldig enig med deg i det aller meste. Synd at noen få brukere skal få ødelegge for mange, spør du meg... Og det er liten tvil om at det er mange klikker her inne...

Koser meg med livet. Fikk enda et jobbtilbud som jeg må takke nei til, deilig å være litt populær .

Så spennende, da! Nå må du vel snart være overbevist om at du faktisk er dyktig?!?? Man blir ikke headhuntet til en jobb uten å være dyktig, skjønner du!

Men det gjør ikke så farlig, har tenkt litt på Imaris visdomsord at babyen kanskje ikke ivl komme før mora har tid til den...

Synes du skal tenke mye på de ordene jeg... Kroppen er sinnrikt sammensatt, og med det tempoet du holder, tror den nok ikke at det er plass til en baby i livet ditt.... Krysser alt jeg har for deg og at det skal lykkes snart, jeg!!

Skjer det noe spennende på jobben, da??

Skrevet

Alltid hyggelig og humørløftende med hilsen fra Imari!

Har ikke fått kontakt med min venninne. Poenget er at dette går ikke mest ut over meg, men henne som alltid klarer å skyve fra seg dem hun blir kjent med ved å oppføre seg så gjennomført irrasjonelt. Det nytter liksom ikke å begynne å forklare, for det er jo ikke hun som roter, det er jo selvfølgelig meg. Hun har sannelig ikke mange igjen nå...

Jobben, ja.... Styreformannen i konsernet var innom i går (næmen, er det slik han ser ut?) og spurte oss i plenum hvordan det går. Hva venter han å høre? Ellers er det våpenstillstand her, noe ferieavvikling gjør at personkonfliktene er lagt til sides for en stund. Organiseringen derimot - jeg gidder bare ikke å bry meg for en stund.

Prøving er det så som så med, regner ikke med å få noe resultat denne måneden, slik som jeg nevnte tidligere. Men det gjenstår å se. Har tenkt mye på forrige mens. Jeg lurer faktisk litt på om ikke vi traff, men at det gikk galt med en gang. Kroppen oppførte seg så annerledes, men alle symptomene forsvant med en merkelig mens.

Vi får nå se. Pratet lenge om temaet med den eneste venninnen min som vet noe, hun som strevde med å bli gravid. Godt å kunne forholde seg litt til andre, liker ikke å prate om slike ting med dem vi omgås daglig.

Skal ha vakt til helgen - å du hvor jeg gleder meg...not...det er ofte greit å være ute på saker, men å komme tilbake til tomt kontor for å skrive ut og behandle bilder er dødelig kjedelig. Dessuten er det slitsomt å gå så mange dager i strekk, i alle fall når alle andre har fri. Venner som jobber turnus klarer heller ikke helt sette seg inn i hvordan det fungerer, de går på jobb til forhåndsbestemte tider mens jeg må ta det som det kommer.

Ellers er jeg fortsatt fornøyd med livet, jobber bare litt med å bli mer effektiv, det hadde gjort seg det!

Skrevet

Oh la la! Jeg skvatt!

Her er det nemlig et helt utrolig fantastisk vær, og siden jeg må sitte inne likevel fant jeg ut at jeg kunne slippe litt sol inn gjennom å åpne vinduet.

Plutselig merket jeg at noe skjedde like ved hodet mitt, en stakkars kjøttmeis hadde siktet rett på det eneste åpne vinduet i hele bygget og flakset rundt hodet mitt. Det tok sin tid før jeg fikk satt den i frihet, men nå håper jeg at den holder seg ute og har lært at det er litt for trangt for den inne på små kontorrom...

Skrevet

Jeg skal faktisk skryte litt av god kundeservice! :o

Det har seg slik at jeg skulle være en veldig god husmor for en tid tilbake. Jeg skulle rett og slett ta for meg hele soverommet, og det inkluderte å vaske trekket til overmadrassen.

Som sagt, så gjort. Trekket var for stort til vaskemaskin, så jeg kjørte det i badekaret med så varmt vann som jeg bare klarte. Trekket skal tåle 60 grader. Det var steike tungt, jeg svettet og frustrerte meg gjennom fjørti skyllinger, vridninger og klissvåte t-skjorter. På toppen av det hele klarer ikke sluken å ta unna dersom jeg bare trekker ut proppen, så jeg klarte å oversvømme gulvet opp til flere ganger siden det var ganske slitsomt å styre hvor mye vann som skulle slippes ut. Endelig var jeg da ferdig, bakset meg ned trappen, klarte å bare slippe det vanvittig tunge og klissvåte trekket bare en gang ned på skitten jord.

Tiden kom for å ta det inn. Det jeg ikke hadde obsertvert eller tenkt over konsekvensene på, var at det like over tørkesnoren hang et tre med mørke bær på. Bær som fant det for godt å falle ned, rett oppi mitt nyvaskede trekk, og som likesågodt avga alle fargestoffer i avlat.

Inn igjen, nå med et fuktig OG skittent trekk. Fikk gnidd av det verste, og trekket hang inne i mange dager før det var tørt nok til å legge på.

Endelig skulle jeg få trekket på plass igjen. Men det var da merkelig, madrassen fikk så rar form, og glidelåsen hadde da virkelig krympet? Joda, hele trekket hadde krympet mellom 10 og 15 centimeter på hver side. Tjohei, hvor jeg ble glad.

Ringte til Bohus og klaget min nød, men jeg måtte da forstå at når det står 60 grader, så skal det vaskes på 60 grader. Det er jo elementær husmorkunnskap. Eh...følte meg lite lur.

I dag kom telefonen. Bohus hadde kontaktet Jensen, som sporenstreks sendte et nytt trekk med beskjed om å levere på rens neste gang...

Akkurat det trengte de ikke å fortelle meg...

Skrevet

Bra kundservice där.... det är inte alltid man får det. Synd med allt slit du hade bara. För jobbet är ju inte ogjort bara för att du får ett nytt överdrag.

Skrevet

Veldig bra kundeservice fra Jensen, slike opplevelser er deilig!!!

Ville bare stikke nesen innom og si at jeg følger med på deg :D

*Klem*

Skrevet

Jepp, nydelig av Jensen! Gleder meg til endelig å få trekk på igjen. Mannens forslag: lage puter av det gamle...hm...skal i alle fall få brukt det til noe.

Er litt sånn...mellom i dag. Var super effektiv på jobb i går, "blåtirsdag" i dag. Har som vanlig litt vel mange tanker i hodet på en gang, både av ting som må huskes på og prosesser jeg er inne i.

Har etter all sannsynlighet bestemt meg for å kutte en av mine mest tidkrevende (og dermed også mest givende) fritidsaktiviteter etter jul. Litt trist, men egentlig litt deilig siden jeg ikke lengre føler at jeg har kontroll på ansvarsområdet mitt. Nye koster og sånn. Behøver dessuten en pause fra slikt ansvar, der jeg sitter med flere tråder i hendene enn jeg klarer å holde, og på toppen av det hele må sørge for at alle andre trives og føler seg verdsatt. Det har vært ufattelig moro, men kjenner at kreftene minker for hver skyllebøtte og hvert krafttak. Har lyst til å satse på andre områder i livet, nemlig :wink: .

Det var nemlig det andre området, ja. Når det gjelder mitt eget liv er jeg en mester i å forvente det verste, kombinert med livsmotto "det går som regel bra". Høres ut som full kollisjon, men som regel utgjør det en fin balanse.

Men akkurat nå har den ene siden av meg overtatt litt. Jeg tror at vi er inne i sjette prøvemåned, ikke lenge i det hele tatt, men det har gått en del lys opp for meg underveis.

En ting for eksempel: jeg har lenge sagt at jeg kommer til å si opp jobben til sommeren, når mannen begynner (forhåpentligvis) å dra inn litt mer cash. Her gidder jeg ikke være, lurer bare på om det holder frem til sommeren. Så er tingen; da sitter jeg igjen med bare to småjobber. Dersom vi ikke klaffer i løpet av november (tror ikke det har gått denne gang nemlig), får jeg et problem med fødselspenger. Jeg kan ta sjansen på at min kjære får jobb straks etter skolen, slik at vi får kjøpt et sted og flyttet dit vi skal være. Men dersom ikke, kan jeg risikere å enten 1. sitte med lite penger eller 2. måtte være her og jobbe ut oppsigelsestiden mens han alt har flyttet. Dersom jeg alt er i permisjon er jo ingen av delene noe problem, så vi får satse hardt denne måneden :klem2: . Ser at det kan se ut som om det materielle er det viktigste for meg, men det er virkelig ikke slik. Det har mer med perioder/faser i livet å gjøre, tror jeg.

Dersom vi ikke får klaff i løpet av november, tror jeg at jeg vil gå litt i den såkalte tenkeboksen en periode, sammen med mannen. Jeg vil selvfølgelig aller helst bli gravid NÅ!, men dersom det ikke blir slik...vet jeg ikke helt.

Vi får se.

Dagens lange codiske.

I tråd med min lange arbeidsdag i dag, skal rett etter jobb sette meg i bilen, kjøre i to timer, prate i to timer for så å kjøre to timer hjem igjen. Jaja, det blir det i alle fall litt grunker av.

• 2 uker senere...
Skrevet

LENGE siden sist!

Og jammen har det skjedd mye også. Har det litt for travelt for tiden, litt for høye skuldre, litt for mye dårlig samvittighet. Har fått helt ro for at jeg skal kutte den mest tidkrevende fritidsaktiviteten min, selv om det føles litt som et nederlag, og er litt trist også.

Så. Hva har skjedd siden sist.

1. Jeg har fått mensen. Er nå på dag 5, og gleder meg til å ta fatt på prøvingen igjen!

2. Jeg har vært utenlands, på kurs. Ganske festlig, ganske slitsomt, og litt festlig. Bagasjen min ble nemlig sendt et helt annet sted enn mitt legeme, den endte opp i Sør-Amerika et sted! Så dermed ble det supershopping på meg, måtte jo bruke opp pengene jeg fikk i erstatning... Problemet var at det ikke fantes noe decent sted å handle på, så det ble litt flyplasshopping på meg. Ganske fornøyd med resultatet.

3. Jeg har jobbet - mye. Sier litt når en av mine beste venninner synes det er år siden vi har sett hverandre. Gleder meg til å bli mer sosial, men er også fornøyd med en del av jobben jeg har gjort.

4. Vi har besøkt svigers, fikk byttet dekk i grevens tid. Koselig besøk, fikk handlet flere deilige ting til meg selv, blant annet en nydelig strikkehals som også kan trekkes over hodet.

5. Jeg har tenkt, som vanlig. Gleder meg til å bli ferdig med denne arbeidsplassen, både fordi jeg ikke synes det er noe moro og fordi jeg ikke synes at jeg gjør en god jobb. Har fått gravidetanker litt mer på avstand, deilig. I tillegg er jeg ikke så bekymret for jobb/termin, det ordner seg alltid. Ref. innlegget over, av og til tar bekymringene unødig overhånd, nå har jeg balansert litt den andre veien.

6. Har hatt en laaaang samtale med en kollega (på inglisj, jeg imponerer meg selv av og til!). Utrolig like forløp med tanke på kjæreste/forlovelse/evt. ekteskap. Hun er AKKURAT der jeg var for litt over to år siden, jeg misunner henne ikke. Håper at jeg var litt til oppmuntring, forstod det slik. Jeg angrer i alle fall ikke et brøkdels sekund på valget mitt, blir bare mer og mer og mer glad i mannen min.

Sånn, det får være dagens. Hehe, merker at jeg er litt kryptisk, jeg vil ikke avsløre for mye....likevel er det jo mer enn nok stoff her til å vite på en prikk hvem jeg er. Hm. Må tenke litt på det.

Skrevet

Hei og hopp, vennen!

Nå var det lenge siden jeg hadde sett deg! Driver du å dropper ut for oss? Skjønner at du er bekymret for anonymiteten din. Men er det noen gang mulig å være helt anonym her inne? Ikke hvis man skal skrive om jobb og ting som skjer, i hvert fall...

Håper du har det bra. Ser at du er inne i en periode med litt tenking og avklaring av hva som skal skje? Slutte jobb og greier? Betyr det at du forlater bransjen eller bytter du bare jaktmarker?

Jeg jobber i kveld. Svinger veldig mellom å føle meg kjempeflink til å føle meg som verdens dårligste. Slitsomt. Synes det er mye press, og tenker at jeg egentlig helst vil jobbe i en klesbutikk hvor ingen kan bli sinte og det du gjør egentlig ikke har noe å si for noen. Men så vet jeg jo at det er nettopp det presset som gjør at jeg synes det er morsomt også! Og ikke minst er det høye krav som gjør at jeg strekker meg og blir enda litt flinkere. Og om noen år kan jeg se tilbake på dette og tenke "fysøren, jeg klarte jammen det også".

Hvorfor er vi jenter sånn? At vi skal være så flinke hele tiden? Men at vi ikke klarer å si til oss selv at "nå er du jammen flink"...

Lykke til med babylaging. Må jo være en av verdens morsomste hobbyer, det!??!? :ler:

Skrevet

Hei på deg, Coda! :D

Var så lenge sidan eg hadde sett deg at eg rett og slett gjekk inn på profilen din for å sjå om du stadig var blant oss... Og eg fann ei dagbok! (Har ikkje frekventert graviditetsdagbøkene så mykje, sidan eg ikkje er 'ein av dykk'...)

Har jo då ikkje lese absolutt alt, men skumma litt her og der. Og hovudinntrykket: Du verda - for ein energi! Nekt alt du vil, men tru meg - hadde eg stått på sånn, kunne eg jo hatt tre jobbar utanom studia! (Og, for the record, det har eg altså ikkje. Synst det er meir enn nok å vere student...)

Er dessutan samd i mykje du skriv - både her og elles i forumet. Godt med nokre 'meiningsfelles' iblandt!

Nei, ville i grunnen berre sei at eg sakna deg, og at eg har funne 'gøymestaden' din! :wink:

Ha ein flott dag, og ta vare på deg sjølv!

Klem, Pip

Skrevet

ÅÅÅÅhhhh - så hyggelig! Dette var koselige besøk, Imari og Pip - som rett og slett lette meg opp!

Har vært her altså, er innom nesten hver dag, men det er ikke alltid jeg har tid til eller prioriterer å skrive noe. Dessuten er det sjelden jeg gidder å svare på tråder der jeg ikke har noe fornuftig å komme med...

Ang. anonymitet - det meste jeg skriver er slikt som alle vet likevel, det er bare det med graviditetsplanene jeg ikke er så interessert i at folk skal få vite denne veien. Så dersom det en gang går i boks og folk etterhvert får vite det, da skal jeg bli litt mer aktiv.

I dag har rett og slett vært en topp dag! Har kommunisert om sosiale ting med kolleger i flere land, og har fått så mange gode nyheter! Dessuten har jeg "fått" nytt kontor, i alle fall midlertidig. Og her trives jeg så godt! At det er kontoret til en sykemeldt kollega er ikke så trivelig, da...men man får gjøre det beste ut av tingenes tilstand.

Skifte beite, Imari. Rett og slett. Jeg har fått en lite hyggelig introduksjon til journalistyrket. Det er en grunn til at min kollega er langtidssykemeldt. Som jeg har skrevet før, alle journalistene her vurderte i sommer å slutte på grunn av organisatoriske og sosiale komplikasjoner. Nå gjør jeg muligens virkelighet av det, jeg vurderer å si opp til sommeren. Vanvittig scary, journalistjobber vokser ikke på trær akkurat. Men nå har jeg to andre utrolig spennende jobber der jeg virkelig trives, og hvis det går slik jeg ønsker, blir det større stillinger der alt til sommeren.

Ellers er livet rett og slett veldig bra akkurat nuh, har hatt en aldeles nydelig helg, komponert etter eget ønske, med besøk av og hos gode venner, god mat, humor og seriøsitet, filosofiske funderinger og andre koselige ting som passer greit inn en lørdags formiddag....

Så, nå går jeg hjem fra jobb med god samvittighet! Ha en strålende dag!

Skrevet

Jeg nyter kontoret mitt! Er klar over at det kanskje høres litt selvmotsigende ut, men hør her:

- Mannen er på jobb, så slik sett er det ingen poeng i å gå hjem.

- Jeg måtte uansett fått unna en haug med papirarbeid. Nå kan jeg sitte på job i stedet for å dra rotet med meg hjem :ler: .

- Her har jeg rask internettilkobling og kan surfe så mye jeg bare vil når jeg trenger en pause.

- Men her har jeg ikke TV som frister, og som plutselig tar MYE mer enn den halvtimen jeg egentlig bare skulle se.

- Her har jeg heller ikke en oppvaskbenk med en meter skitne tallerker og gryter stablet over hele benken.

- Det er en god følelse å få gjort ting og tang, krysse det av på listen liksom. Også så godt å gå hjem igjen etterpå og ta helt fri med god samvittighet!

- Dessuten - viktigst av alt: jeg har lydkort på PCen! Endelig! Dessuten kan jeg ha det så høyt jeg nesten vil, på dagtid har jeg en tunghørt kollega som nabo, nå om kvelden er jeg helt alene.

Godt å ha noe å glede seg over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...