Gå til innhold

Tegnspråk

Kitsune

Anbefalte innlegg

Jeg vil lære tegnspråk. Har leitet litt rundt på nettet etter kurs i min by, men det ser ikke ut til at det er noen. I allefall er det ikke lett å finne.

Hva kan man gjøre da? Vet dere som nettsider som viser tegn, endten som "plansjer" eller film?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon
Jeg vil lære tegnspråk. Har leitet litt rundt på nettet etter kurs i min by, men det ser ikke ut til at det er noen. I allefall er det ikke lett å finne.

Hva kan man gjøre da? Vet dere som nettsider som viser tegn, endten som "plansjer" eller film?

De fleste døveforeninger er med på å arrangere kurs sånn innimellom, fullstendig liste finnes her, send en mail og hør.

Det er i utgangspunktet veldig vanskelig å lære tegnspråk, spesielt hvis du har liten eller ingen kontakt med døve. Du kan selvfølgelig lære noen tegn, f.eks. gjennom tegnordboken på internett, men du lærer ikke et fullverdig tegnspråk bare gjennom det.

Møller kompetansesenter har utviklet en del undervisningsmateriell for tegnspråkopplæring, blant annet noen selvstudium kurs, som du kan finne på ders sider: Møller kompetansesenter.

Det er mulig jeg kan gi deg bedre råd hvis jeg vet hvor du bor, så hvis du er interessert, send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...