Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg synes ikke det ser ut som parkett, blir mye mer "plast feeling"... men nå skal det legges til at jeg har lagt oljet parkett hjemme fordi jeg synes vanlig lakket parkett ser litt for plastikk ut (ikke så mye som tynnparketten men), slik at jeg ikke nok ikke lik smak som folk flest... (kunne ikke falt meg inn å legge laminat noensinne heller).

Plusset med å slipe gulvet dere har er jo at dere sparer miljøet, men jeg skjønner at det er enklere å legge nytt :)

Men du kan jo ikke SE på det ferdiglagte golvet hvor tykt tresjiktet er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men du kan jo ikke SE på det ferdiglagte golvet hvor tykt tresjiktet er?

Nei? Men jeg synes overflaten ser og føles veldig plastikk, og den føles mer som laminat å gå på siden den er hardere. Men som sagt så synes jeg lakket parkett også ser litt plast ut pga de ørten lagene med lakk, og derfor så valgte jeg å legge oljet parkett hjemme - det både ser og føles ut som det det er: et tregulv.

Skrevet

Hm. Det finnes nok mange typer tynnparkett også. Vi har tynnparkett - sikkert billigste sort (ikke vårt valg, for å si det sånn), og det blir hakk bare vi slipper en kulepenn i gulvet. Og da overdriver jeg faktisk ikke. Gulvet ser ikke ut etter bare halvannet års bruk.

*drømmer om flislagt kjøkkengulv med varmekabler*

*drømmer kanskje om flislagt gulv i hele stua også :fnise:*

Gjest Gjest
Skrevet

Det at det blir fort striper i parketten er den forferdelig dårlige vannbaserte lakken sin skyld.

Slip vekk møkkalakken og lakk med seks lag Trestjerners lakk fra Scanox.

Har dere vurdert fliser?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville absolutt IKKE valgt laminat, selv ikke til soverom. Som Concertina sier, gir det en plastikkfølelse, og det føles veldig "billig". Rom med laminat oser "dårlig kvalitet".

Skrevet
Jeg ville absolutt IKKE valgt laminat, selv ikke til soverom. Som Concertina sier, gir det en plastikkfølelse, og det føles veldig "billig". Rom med laminat oser "dårlig kvalitet".

Helt enig. Kaldt er det også. Da vil jeg heller ha ripete parkett.... eller FLISER!

Gjest Gjest
Skrevet

Man får mattlakkerte parketter også.

Selv har vi valg en ask-parkett som skal være hardere enn eik. Smalstavet parkett... Den er kjempefin, men lys da...

Skrevet

Fikk et kjempebra tilbud fra Bambusgulv fordi de er på en del boligmesser nå, så da blir det nok det. Takk for at dere satte meg på sporet folkens! :)

Skrevet

laminat av høy kvalitet ser ikke jalla ut. kjenner flere som har det og det tåler det utroligste og ser bra ut.

men skal du ha et virkelig eksklusivt gulv som tåler alt må du legge fliser:)

er utrolig mye å velge i men kan jo ta det jeg har som et eksempel.

60x60 høyglanspolert granitt. lysbeige med farge spill. med iEYE leds nedfelt i flisene. går aldri av moten og blir aldri ødelagt. gultvet kunne vært på et kjøpesenter i en garage eller i et baseng og det hadde sett like fint ut om 50år!

alle som har sett det har kommentert at det er råtøft el.l.

at det skal være hardt og gå på merker jeg ingen ting til. og har en leilighet under så det er godt og varmt og gå på:) kjempeenkelt og holde rent.

det er litt dyrere en de andre forslagene her da. men det er en investering for dette er et gulv du aldri trenger og bytte eller gjøre noe med. og du vil få igjen for det når du skal selge. du må vel regne ca2000/m2 ferdig lagt + 1000pr lys punkt om du vil ha det. vurderte vannbåren varme som jeg heldigvis ikke la siden gulvet er varmt. men ble ca 2000/m2 for det. og det bør du ha om gulvet ditt er kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...