Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 jeg er en jente på 23 år som plutselig har begynt å bli så urolig for at jeg har kreft i sjeden av alle plasser. Dette er på grunn av to ting: 1. jeg og min kjære har forsøkt å bli gravid i et halvt år nå uten å lykkes. Og vi har prøvd veldig aktivt..... 2. Når jeg putter en fin inn i sjeden er det som at den må forbi et "berg" "kul". Altså, det er masse greier ini der..ikke bare ruglete men noe som stikker frem. Jeg kan ikke putte fingern rett inn jeg må altså kroke den.. Har plutselig blitt så redd for svulster! kan noen berolige meg? får nesten ikke sove om nettene for jeg ligger bare å tenker på dette. jeg har bestilt time hos gynekolog til neste uke.
Honey Bee Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/skjedekreft.php Fant denne linken,men du har kanskje lest masse selv? Vet ikke hva jeg skal si???Men siden dette er en veldig sjelden kreftform,syns jeg ikke du skal bekymre deg unødig.Bestill en time hos gynekologen og be om å bli skikkelig testet.Har dessverre ikke kompetansen til å gi noen bedre råd Lykke til,der er helt sikkert ikke noe alvorlig
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Men er det du beskriver noe unormalt da? Jeg er også slik og har vært slik så lenge jeg vet. Rett innenfor er det en ruglete kul, akkurat som en liten bump. Jeg får heller ikke fingrene helt rette inn, de må bøyes litt rundt denne kulen. Har ikke noe problemer med samleie, ingen smerter og er ikke syk. I og med at jeg har vært slik i minst 10 år så tviler jeg på at det er noe unormalt, jeg tror liksom ikke at jeg kan ha hatt en svulst i skjeden fra jeg var 11 år gammel. Du er nok helt normal
Gjest Elfrida Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 2. Når jeg putter en fin inn i sjeden er det som at den må forbi et "berg" "kul". Altså, det er masse greier ini der..ikke bare ruglete men noe som stikker frem. Jeg kan ikke putte fingern rett inn jeg må altså kroke den..Høres helt normalt ut, hvis ikke dette er en stor endring i forhold til tidligere.
Geertruida Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Det virker ikke som om du kjenner kroppen din særlig godt. Den "ruglete kulen" som du beskiver har alle kvinner, så vidt jeg vet er det nedre del av livmoren(?)
Gjest Elfrida Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Det virker ikke som om du kjenner kroppen din særlig godt. Den "ruglete kulen" som du beskiver har alle kvinner, så vidt jeg vet er det nedre del av livmoren(?)Hm, look who's talking og sånn...livmoren ligger ikke rett innenfor skjedeåpningen akkurat. Det TS kjenner er nok framre del av skjedeveggen, og så er det et ben som ligger i kjøttet mellom skjeden og 'verden' på forsiden, husker ikke hva det heter igjen.... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Illu_repdt_female.jpg
Geertruida Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Hm, look who's talking og sånn...livmoren ligger ikke rett innenfor skjedeåpningen akkurat. Det TS kjenner er nok framre del av skjedeveggen, og så er det et ben som ligger i kjøttet mellom skjeden og 'verden' på forsiden, husker ikke hva det heter igjen.... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Illu_repdt_female.jpg det var derfor jeg satte et ? bak. Poenget mitt var bare at den ruglete kulen er helt normal og ikke en kreftsvulst :-)
Redlady Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Om du bekymrer deg mye for det, gå til lege og få en gynekologisk undersøkelse. Gjort på 5 minutter. De kan svare deg! Men det høres ut som om alt er normalt. Om du er veldig redd for denne kreftformen, så har de faktiskt klart å lage en vaksine mot livmorhalskreft
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 tusen hjertelig takk for beroligende svar! det kunne jo ane meg at det egentlig er normalt siden det i bruksanvisningen for bruk av tampong at du liksom må skyve den litt bakover og så oppover. Hehe:) alt en skal beskymre seg for. Har ikke noen særlige underlivsplager egentlig. Hender kun at det bare svir litt når jeg tisser ettersamleie, men det kan jo bare skyldes en liten rift. Urin er jo så salt.
Gjest sara Skrevet 30. desember 2010 #11 Skrevet 30. desember 2010 tusen hjertelig takk for beroligende svar! det kunne jo ane meg at det egentlig er normalt siden det i bruksanvisningen for bruk av tampong at du liksom må skyve den litt bakover og så oppover. Hehe:) alt en skal beskymre seg for. Har ikke noen særlige underlivsplager egentlig. Hender kun at det bare svir litt når jeg tisser ettersamleie, men det kan jo bare skyldes en liten rift. Urin er jo så salt. BARE SVARER PÅ DENNE I TILFELLE NOEN GOOGLER I FREMTIDEN, SLIK JEG GJORDE OG DERMED FANT DENNE TRÅDEN. DET DU BESKRIVER SOM EN "KUL" ER LIVMORTAPPEN DIN, OG DETTE ER HEEELT NORMALT OG NOE ALLE KVINNER HAR!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #12 Skrevet 30. desember 2010 BARE SVARER PÅ DENNE I TILFELLE NOEN GOOGLER I FREMTIDEN, SLIK JEG GJORDE OG DERMED FANT DENNE TRÅDEN. DET DU BESKRIVER SOM EN "KUL" ER LIVMORTAPPEN DIN, OG DETTE ER HEEELT NORMALT OG NOE ALLE KVINNER HAR! DET ER FINT DET, MEN HVORFOR MÅ DU ROPE SÅNN!!!???
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2010 #13 Skrevet 30. desember 2010 BARE SVARER PÅ DENNE I TILFELLE NOEN GOOGLER I FREMTIDEN, SLIK JEG GJORDE OG DERMED FANT DENNE TRÅDEN. DET DU BESKRIVER SOM EN "KUL" ER LIVMORTAPPEN DIN, OG DETTE ER HEEELT NORMALT OG NOE ALLE KVINNER HAR! En kul rett på innsiden av skjeden er ikke livmortappen, den sitter helt innerst i skjeden. Ca 8-13 cm inn, alt avhengig av hvor lang skjede en har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå