Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Jeg går ikke på p-piller, men skal på en ukes ferie tidlig i mai og vil unngå mensen da. Må jeg gå på p-piller, eller finnes det andre piller? Får man de hos legen eller annet sted?
Thorn Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Det finnes andre piller, må innrømme at jeg ikke aner hva de heter... De fåes på resept, så det er vel bare å snakke med legen din. Ikke så veldig informativt, dette, men uansett er det legen du må få dem av, og h*n vet nok mer enn meg!
Gjest Gjest_ANNE_* Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Tablettene du tar heter Primolut. Disse fåes på resept. Du starter med de 3 dager før forventet mens og kan ta de inntil 10 dager. Du må ta 3 tabletter til dagen. Disse fungerer ikke som prevensjon kun utsette mensen. Når du slutter pleier det gå 2-3 dager før mensen kommer.
Aurela Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Det er riktig som de andre over sier om disse tablettene. Du får dem hos legen. En gang jeg skulle bruke dem ringte bare mamma legen og deretter dro ned og hentet resepten, altså man trenger nødvendigvis ikke å ha legetime får å få dem :gjeiper:
Malama Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Viktig dog å bruke prevensjon siste syklus før man skal bruke dem, da de ikke skal brukes av gravide. Siden man skal begynne 3 dager før forventet mens, er eneste måte å sikre dette på, at man benytter sikker ikke-hormonell prevensjon (f.eks kondom) den syklusen det gjelder, dersom man har et sexliv da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå