Gå til innhold

Lillebror eller lillesøster?


snart mor til to?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk lyst å begynne å skrive dagbok. Blir "prøver" om ca en måned, skal ta min siste pille 12. juni.

Blir nok ikke så aktiv her frem til det, men kommer nok sterkere tilbake etterhvert.

Hadde bare så lyst å bli med i "klubben".

Gleder meg vikelig til å prøve på alvor, sønnen min er snart 5 år, så det er en stund siden sist.

Vil bare ønske alle gravide og "prøvere" lykke til videre. Gleder meg til å bli en av dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagbokskriver :D Håper du vil lykkes raskt med prøvingen din. Det er ganske mange prøvere her som skriver dagbok, så du er ikke alene :vinke:

Gleder meg til lese mer om din vei til tobarns mamma :D

Klem fra Wit 14+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver ! Har ikke vært her så lenge selv, men har prøvd å få barn en god stund . Har også barn fra før, en jente som ble 5 i jan.

Lykke til !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen

Ja nå er det ikke mange dager til jeg skal ta min siste p-pille. Har nedtelling, 15 dager til 12. juni!

Da lurer jeg litt, er jeg på dag 1 av prøvingen første mensdag? Må jo holde tellingen.

Jeg er skikkelig babysyk om dagen, synes jeg

ser store mager og barnevogner overalt. Gleder meg virkelig til den følelsen av å være gravid, tenke på det lille mirakelet som ligger inne i min mage.

Har begynt å ta folat, så alt skulle være i sin skjønneste orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen

Ja nå her jeg sluttet på pillen, 12. juni tok jeg altså min siste, og 15. juni kom mensen, men den har ikke dukket opp etter det. Er da på dag 39 eller 40. Så jeg håper den kommer snart.

Skal gå til innkjøp av Don Quai, og begynne på det når jeg en gang får mensen igjen. Har hørt at den urten kan hjelpe til med å stabilisere syklusen.

Litt om meg:

Har en sønn på 5 år, nygift, akkurat kommet hjem fra bryllupsreise og ferie.

Ganske kjipt å begynne på jobben igjen, men sånn er det bare.

Nei nå må jeg prøve å få gjort litt her på jobben.

Ønsker alle en fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen i dagboka mi :D

Denne prøvingen kan være noe herk, men så er det jo litt godt også da :hoho:

Ha en fortsatt fin prøve sommer.

Klem fra Wit 25+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i går kom mensen tilbake, på dag 42.

Så nå har jeg begynt å ta Dong Quai, for kanskje å få regelmessig syklus så snart som mulig.

Det er en viss forskjell på mensen med og uten p-piller.

Nå er det mer og endel vondere i magen har jeg.

Men det er jo dette jeg har ventet på, så jeg klager egentlig ikke.

Nå er det bare å telle dager frem til en evt. EL.

Jeg prøver ikke å tenke så mye på dette, men det er ikke lett. Ønsker meg veldig en baby, så det er ikke lett å la være å tenke på det.

Hadde bare vært perfekt å fått en liten i mai/juni til neste år. Håpe, håpe!

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Dag 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dager du har nå! Vil ønske deg lykke til med prøvingen!

Kanskje vi lykkes samtidig? :wink:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for lykkeønskninger, Tuneland?

Ønsker deg også lykke til med prøvingen fremover.

Føler nå at mensen går mot slutten, da er det bare å begynne å telle dager, og kjenne etter og se om EL kommer etterhvert.

Tar Dong Quai hver dag nå, så kanskje det blir litt lettere å oppdage når den kommer.

Vi overtar nytt hus på fredag, masse oppussing i vente, men litt overskudd til sengekos har man vel alltid.

Prøver å begrense inntaket av kaffe om dagen, 2 kopper om dagen. Greit å være ferdig med nedtrappingen hvis man skulle bli gravid ganske kjapt.

Har gått litt opp i vekt i ferien, mye god mat og drikke, så på det området prøver jeg også å være litt flink.

Siste svangerskap la jeg på meg 25 kilo, så det er greit å veie minst mulig, hvis det skulle skje igjen.

Skal ihvertfall være litt mer bevisst på hva jeg putter i munnen denne gangen.

nei nå får jeg reise hjem å pakke litt mer ned i esker, det ser helt for j... ut hjemme nå. Esker og rot overalt.

Gleder meg til å flytte, men det er litt av en sjau vi skal i gjennom før huset er ferdig oppusset.

Ha en fortsatt din ettermiddag alle sammen.

Sender ut noen blå vibber til oss prøverne her inne!

Dag 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag er jeg på dag 11.

Kanskje en EL nærmer seg.

Uansett tror jeg ikke det klaffer denne måneden. Mannen min er og pusser opp i det nye huset til langt på kveld, og jeg er hjemme og pakker ned i esker. Så noe overskudd til sengekos har vi egentlig ikke.

Det gjør ikke så mye hvis det ikke klaffer ennå, det ideèlle for oss hadde vært om en baby kom august/september neste år. Har en gutt som begynner på skolen til neste år, og ønske hadde vært å kunne være hjemme hele det første skoleåret hans. Det hadde vært fint å kunne slippe å sende han på SFO det første året.

Har hørt at hvis man har sex første natten i nytt hus, går drømmen man har i oppfyllelse. Så det spørs om ikke det blir litt kos selvom vi begge er litt slitne.

Nei nå får jeg vel prøve å jobbe litt. Har egentlig mest lyst til å være i huset og pusse opp.

Dag 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Så gøy med nytt hus ! Lykke til med oppussingen og pakkingen ! Får håpe drømmen går i oppfyllelse, da :blunke:

Klem, Trude :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal skal rommet til lillegutt males. Han har ønske om blått rom, så det skal han få. Gleder meg til å se litt forandringer i huset, til nå har vi bare slipt gulv.

Vi har MASSE igjen, men vi får ta det litt etter litt. Til helgen skal det flyttes, så fra søndag bor nok vi i det nye huset.

Dette blir jo nesten som en vanlig dagbok før jeg evt. tester to blå, er ikke så mye å skrive om før man gjør det.

Men det er greit å skrive litt innimellom, slik at man holder rede på hvilken dag man er i, med tanke på EL.

Dag 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen ! Magen er ikke samarbeidsvillig for tiden, skal være så glad når jeg kan spise som vanlig igjen !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv dagbok om dine tanker og følelser nå i prøvetiden. Du vil sikkert synes det er koselig å lese senere.

Klem fra Wit 27+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne.

Vi har jo flyttet siden sist, godt å bare ha et hus å forholde seg til.

Det går sakte, men sikkert fremover med oppussing. Gleder meg til stua er ferdig malt, og vi får kjøpt nye møbler til spisestue. Nå står alt i pappesker.

Gardiner har vi heller ikke, så om kvelden føler jeg at vi er på utstilling for alle naboene. Egentlig er hele huset ganske halvferdig. Men man blir vant til det også.

På lørdag kom "tanta", syklusen var da på 28 dager. Kroppen begynner å komme i gjenge igjen etter p-pillebruk virker det som. Så til neste helg igjen blir det kanskje litt ekstra aktivitet i sengehalmen. Ikke mannen imot tenker jeg. Hehe.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på at jeg ønsker å bli gravid, men det er søren ikke lett. Det ligger i underbevistheten hele tiden. Håper bare jeg ikke tenker så mye på det at kroppen ikke vil bli gravid før jeg slutter å tenke så mye. Tiden vil vise det. Stresser ikke så mye ennå, har jo bare vært uten pilla siden juni.

Men jeg vil så gjerne teste to blå snart. Synes jeg ser store mager overalt og hører om folk som skal ha barn. M. vil jo så gjerne ha en lillebror, det er det han ønsker seg mest. men om det blir lillesøster så gjør ikke det noe da. Han var så god her om dagen da han sa det. Det er så mange i barnehagen som får småsøsken eller har mammaer med mager.

Vi får krysse fingre neste EL.

Takker for hilsner i dagboka mi, trude29 og Wit.

Nå må jeg jobbe litt igjen.

Dag 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi :D

Ja, vi flytter om ca 3 uker.... Blir nok litt stress, men vi blir nok ferdig med alt i god tid før termin....

Håper du lykkes i slutten av september. Sender masse av disse:

{{{{{{{{{{{ blå vibber }}}}}}}}}}}}}}}

Håper virkelig for din del at du lykkes.....

Stor klem fra Wit 30+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg glimrer med mitt fravær her inne.

Ikke mye nytt siden sist.

Pusser opp til den store gullmedaljen hjemme, begynner å bli lei hele huset. Men det går litt i bølger da. Akkurat nå er lysten på å pusse opp helt på bånn.

Trenger en liten dytt i baken.

Nå går jeg og venter på tante rød, eller det er vel feil å si venter. Tror hun er rett rundt hjørnet. I morgen eller på fredag skal hun melde sin ankomst etter syklusen.

Håper selvfølgelig at hun ikke kommer, men er ganske sikker på at hun kommer. Vi har ikke vært like aktive denne perioden.

Sliter også med et litt for høyt nivå av prolaktin, et hormon som hemmer eggløsningen.

Når mensen kommer neste gang, skal jeg begynne på medisiner igjen, for å få nivået ned igjen.

Nå får jeg jobbe litt igjen.

Dag 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er lei maling og pappesker :D Er dritt lei selv allerede... Men, men. Det verste for meg er egentlig at jeg føler meg veldig unyttig for tiden... Må derfor liksom ta meg selv i nakken for å ikke gjøre for mye..

Krysser fortsatt fingrene og sender deg blå vibber :D Det går nok snart greit skal du se. Vær glad du har flyttet først du :blunke:

Klem fra Wit 33+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...