Cienna Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Oki...så i fjor fikk jeg fryktelig vondt i halsen, spesielt venstre siden...kunne ikke svelge, og slet med å spise. Jeg gikk til legen og hun mente jeg bare skulle holde meg varm og sove det ut...etter en uke så ble det bare enda verre og hun trodde det var halsvirus som ikke kan behandles på annen måte en å la det herje fra seg... Det begynner å blø og komme gul/grønt guff bak i "mandelområde"...jeg kan bare drikke kaldt...går tilbake til legen som tar en test av det og mener fremdeles at jeg kan riste det av meg(nå har jeg hatt det i 6 uker)...til slutt så ber jeg henne gi meg noe...typen er frustrert på legen, for han mente at uansett i slike tilfeller så burde en skrive ut pencilin, når en ikke vet 100%(og det kan de sjeldent) om det er virus eller infeksjon. Så jeg får medisin, og på en et par uker er jeg helt frisk... I 2 mnd. lot hun meg gå med forferdelige smerter(det førte jo med seg både feber og sterk migrene, samt vonde nakke/skuldersmerter) Uansett; Etter dette så for jeg med jevne mellomrom vondt på venstre side av halsen(der jeg var hardest angrepet)...det har som oftest gått over i løpet av et par dager, men nå fikk jeg det igjen på søndag, så jeg er på 4.dagen med at det gjør vondt. Jeg får feberbyger, er sliten og slapp, men sliter med å sove....Ingen andre symptoner(ingen rennenese eller noe)... Så nå skal jeg til legen igjen i morgen, men lurer på om siden jeg har hatt ganske hyppig vondt i halsen, om jeg er kandidat for å fjerne mandlene? Jeg er ikke sår i halsen eller noe, bare intens smerte når jeg svelger, og selvsagt hodepinen og nakkesmertene som følger med, da jeg er konstant anspent.... Andre som har tatt mandlene?
Zarabi Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Det samme har jeg vært plaga av hele livet. Har som regel streptokokker 2 ganger i året, og ellers vondt i halsen fem seks ganger eller mer uten om dette. Jeg er ikke noe kandidat for operasjon enda. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha streptokokker 4 ganger i året, men hvem har det da. Godt mulig legen min ikke gir meg bra nok behandling. Men til tross for grusomt sår og vond hals, og feberbølger så fungerer jeg helt normalt å er sjelden borte fra jobb/skole pga dette. Syntes kasnkje du overdramatiserer bittelitt. er bare å spise halslinser. de har fått noen veldig gode på apoteket nå FRIBOL heter de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå