Gå til innhold

teoriprøve


Gjest Wrangler

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky

Har tatt teoriprøve på nett (bl.a. prove.no) og jeg får alltid en eller to feil for mye! Spesielt tekniske ting jeg faller igjennom på. (surprise! lizzm...)

Testen jeg tar er 45 spørsmål, og man kan ha 7 feil.

Hvordan er testen man tar på bil-tilsynet?? Lettere, vanskeligere, omtrent samme?

Frykter at det blir teoriprøven som hindrer meg å ta lappen! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok en del tester på internett, og min oppfatning var at de var ganske like den jeg fikk hos Biltilsynet. Noen var vanskeligere, og noen var lettere.

Nøkkelordet er nok å øve mye, så går det nok bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hegepege

Heihei, jeg forstår veldig godt din frustrasjon, selv strøk jeg hele 3 ganger før jeg klarte den! :eeeh: Mitt råd til deg er å lese endel i teoriboka, for den har du vel?!? Jeg leste ikke utrolig mye, men alikevel sånn atdet gikk greit til slutt. Til informasjon fikk jeg først 15 feil, 11 og så akkurat 7 :roll:

Jeg synes ikke de på nettet var så bra, for de, for min del var lettere enn de på biltilsynet.. Men det kommer jo helt ann på hvert individ, noen lærer på andre måter. Lykke til iallefall, skal heie på deg :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også en del prøver på nett før jeg skulle ta teoriprøven. På teoriproven.no har de en test det koster litt for, men som man kan gå inn så mange ganger man vil i løpet av 24 timer. Her tok jeg noen tester før selve prøven. Mange av spørsmålene her var like med de jeg fikk på biltilsynet. Så anbefaler dette virkelig. Koster i alle fall under 30 kr så det er virkelig verdt det.

Jeg anbefaler å først lese boka en gang og dermed ta tester på nett. JEg gjorde dette og sto på første forsøk.

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var lett jeg da. Testene på nett er ganske like. Skumleste bare litt kvelden før. Lær deg reglene om vikeplikt ordentlig samt de viktigste skiltene, så er du langt.

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler virkelig www.teoriproven.no . Riktignok koster det 30kr for ett døgn, men de er utarbeidet av trafikkforbundet selv, og de har tatt utgangspunkt i de ordentlige teoriprøvene man får hos biltilsynet.

Jeg leste igjennom boka, og tok denne testen 6-7 ganger, og stod på første forsøk hos biltilsynet. Jeg fikk mange av de samme spørsmålene på "hovedprøven" som jeg hadde svart på på nettet. Riktignok så er de på "hovedprøven" litt annerledes formulert noenganger. Men man skjønner det :)

Lykke til!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky

Takk for alle svar!

Har boken, driver å leser og leser...

Ce'Nedra: vikeplikt og skilt kan jeg best! Er de derre tekninske spørsmålene om dekk, bremselengde, etc jeg ikke husker.

Også sto det i testen at dekk "ting" står i instruksjonsboka, mens i boka står det at slikt finner man i vognkortet...uah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ce'Nedra: vikeplikt og skilt kan jeg best! Er de derre tekninske spørsmålene om dekk, bremselengde, etc jeg ikke husker.

Og det er så idiotisk at man skal kunne formelen for bremselengde i hodet! Husker dessverre ikke om jeg fikk noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Og det er så idiotisk at man skal kunne formelen for bremselengde i hodet! Husker dessverre ikke om jeg fikk noe om det.

Lurer på hva folk med dyskalkuli gjør??? Jeg har ikke sjekket med for dette, men mistenker sterkt at hjernen er skrudd feil sammen på matematikkfronten! Merker jeg GRUER meg til sånne spørsmål, jeg kan jo ikke DELE engang!

Forresten tok jeg en test nå, 45 spørsmål og 7 feil! Går iaf bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noe sånt jeg, bare noe om lengde i forhold til forbikjøring. Husker ikke helt spørsmålet.. Er lenge siden jeg tok prøven da, kan jo hende de har vært kjipe og rota inn noen sånne teite spørsmål nå ;) Lykke til hvertfall, bra det går bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg annbefaler også teoritentamen.no, virkelig verdt det! Jeg leste boken en gang, og tok de prøvene kanskje 15 ganger :gjeiper: Gikk fra kanskje 13 feil til 2 ved hjelp av den siden, og fikk tre feil på den ordentlige prøven.

Lykke til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...