Gå til innhold

Migrene ved menstruasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere her som får migrene når de har mensen?? Noen erfaringer med hvilke migrene tabletter som eventuelt hjelper mot dette? Skal en tur til legen for å få resept, men vil høre om noen av dere har noen erfaringer!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde migrene de to første dagene av hver mens-periode i noen år. Prikker for øynene, dunkende hode, lysømfintlighet og sinnsyk kvalme. Det eneste som funket for meg var Ibux og et helt mørkt rom, og sove det ut, rett og slett. Når jeg var atten var jeg lei, og gikk til legen og fikk p-plaster. Funker helt supert! :)

Om p-piller ikke er et alternativ for deg, har nok legen din mange ulike alternativer å velge mellom, så det ordner seg nok.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har migrene og har hatt det i mange år. Som anfallsmedisin bruker jeg Relpax sammen med Cataflam - de fungerer supert bare jeg klarer å ta de tidlig nok i anfallet. Det blir bare lettere og lettere med årene å kjenne igjen symptomene på migreneanfallene. Jeg har også prøvd andre anfallsmedisiner som f.eks Zomig, Maxalt og Imigran, men ingen har har hatt så god effekt som de jeg nevnte ovenfor.

Ellers har jeg gått på blodtrykksmedisin i noen år, Atacand. Ikke fordi jeg har høyt blodtrykk, men fordi Atacand virker forebyggende på migrene. Jeg vet ikke om mekanismene for dette er kjent, men kroppen kan visstnok sende ut smertesignaler fordi den er vant til det. Hvis man klarer å unngå det i en periode, kan den glemme det igjen. Jeg vet ikke, -men jeg synes jeg ble bedre etter blodtrykksmedisinen iallfall, selv om jeg har sluttet med den nå.

Lykke til! :smilyblomst:

Skrevet
Jeg har migrene og har hatt det i mange år. Som anfallsmedisin bruker jeg Relpax sammen med Cataflam - de fungerer supert bare jeg klarer å ta de tidlig nok i anfallet. Det blir bare lettere og lettere med årene å kjenne igjen symptomene på migreneanfallene. Jeg har også prøvd andre anfallsmedisiner som f.eks Zomig, Maxalt og Imigran, men ingen har har hatt så god effekt som de jeg nevnte ovenfor.

Ellers har jeg gått på blodtrykksmedisin i noen år, Atacand. Ikke fordi jeg har høyt blodtrykk, men fordi Atacand virker forebyggende på migrene. Jeg vet ikke om mekanismene for dette er kjent, men kroppen kan visstnok sende ut smertesignaler fordi den er vant til det. Hvis man klarer å unngå det i en periode, kan den glemme det igjen. Jeg vet ikke, -men jeg synes jeg ble bedre etter blodtrykksmedisinen iallfall, selv om jeg har sluttet med den nå.

Lykke til! :smilyblomst:

Takk for tips:)

Gjest milkyway
Skrevet

vet ikke om det kan kvalifiseres som migrene, men det gjør så vondt i huet at jeg ikke engang kommer meg opp av senga eller greier å åpne øynene. Fett å være jente! :-D

Skrevet
vet ikke om det kan kvalifiseres som migrene, men det gjør så vondt i huet at jeg ikke engang kommer meg opp av senga eller greier å åpne øynene. Fett å være jente! :-D

Ja! Veldig fett! Vi får lixom ingenting vi.. neida... :kjefte:

Skrevet

Ja, jeg kan få migrene i forbindelse med menstruasjon.

Jeg tar Fanalgin Koffein (reseptfritt på apoteket) eller evt. en kombo med paracet og ibux.

Jeg kaster opp, tåler ikke lys, ikke lukt og må ha det veldig kjølig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...