Karmela Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er fadder til en liten pike som skal døpes øyeblikk! Har aldri vært i dåp før, så jeg lurer på hva som kan være vanlig å gi til fadderbarnet sitt? Forslag, anyone?
Rosalie Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Vi pleier å gi bort en god barnekniv til dåpsbarn i nær familie. En fin og varig gave. Ellers kan jo medlemsskap i OBOS eller annet boligbyggelag være noe? Og naturligvis så betaler da du årsavgiften fram til barnet er voksent. Eller sparekonto?
Ella* Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Hvilken prisklasse? Jeg gav Porsgrund Prins/Prinsesse servise (krus, bolle, tallerken) og Hardangerbestikk barnebestikk 3 deler i dåpsgave til mitt fadderbarn. Andre forslag: * Får mye hos gullsmeden. For eksempel sølvbestikk (barnebestikk), sølvkopp, smykkeskrin, sølv/gullsmykke, dåpstallerkn og mye i tinn (sparebøsse, fotoalbum, holder til dåpsattest+++). * Penger på konto eller i fond - så setter du inn hver bursdag/jul. * Gavekort hos fotograf (+bilde/ramme?) - bilder er jo noe varig. Ikke leker eller klær... Synes dåpsgaver bør være mer varig enn det. Endret 26. mars 2008 av Ella*
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Til vårt barns dåp satt vi ekstra stor pris på Eventyrbok-samling. (med en liten håndskrevet hilsen fra fadder på en av de første sidene i boka) Ellers er det jo kosellig med barneservice i porselen f.eks. med Kardemommebymotiv (finnes jo mange fine motiver da i handelen). Vi fikk jo også en del smykker til jenta vår, men det er jo slikt man gjerne får mye av. ..et lite tips er å ikke kjøpe babysmykke, men et f.eks et litt større hjerte som barnet kan bruke myyye lenger. Sølvskjeen vi fikk er faktisk aldri blitt brukt, ligger nedpakket! Ellers er det jo fint med en ramme (sølv eller er det tinn???) hvor man får gravert inn vekt, lengde f.dato osv. Håper dette var til hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Mange gode tips over her=) Gutten min fikk en sparebøsse med penger på, kjempefin presang. Det finnes mange fine sparebøsser i sølv f.eks. Det jeg ikke ville kjøpt i sølv/plett er barnebestikk eller kopp. Heller ikke sånn liten kopp til "min første tann"og "min første hårlokk". Alle de tingene har vi liggende å slenge. Sølvbestikk blir varmt i varmmat, så det er ubrukelig til småbarn. Og sånne ting som bare blir liggende i en skuff og ta opp plass, ja, de irriterer meg;-)
Gjest antigartner Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Hva med en barnebibel? Det passer jo godt til hva fadderoppgaven går ut på.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Synes godt at du kan gi "penger på bok". Kanskje litt kjedelig, men hun vil helt sikkert takke deg når hun kan ta ut pengene om kanskje 20 år og de har doblet seg mange ganger (forhåpentligvis). Kanskje er hun fattig student og har bruk for pengene du ga for mange år siden.
Lille Ballerina Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Vi gav fadderungen vår en slik i dåpsgave: http://www.tusserogtroll.no/page/products/126841/ Valgte selv motiv og tekst, og foreldrene ble kjempe glade og den falt virkelig i smak. Håper noen kommer på å gi noe slikt til våre barn, om vi er så heldig å få noen Anbefaler virkelig den siden. Har brukt henne til å lage blandt annet dørskilt og flere andre ting, og er storfornøyd med service og det endelig produktet
~umulia~ Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Til mitt fadderbarn kjøpte jeg et lite perle annheng for voksne. Helt enkelt annheng med perle og hvitt gull pluss en barne lenke. Tenkte at dette kunne være en gave hun kunne ha glede av og bruke hele livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå