Gjest undrendegjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Dersom man bestiller helsekost fra utenlandske sider på nettet, og det viser seg de ikke selges i Norge av en eller annen grunn og blir stoppet i tollen, hva skjer da? Blir varene bare sendt tilbake, eller får jeg noen konsekvenser av det? Noen som har bestilt fertilityblend? Ser at det er er registrert som legemiddel i Norge. Finner noe om at det er lov å bestille inntil 3 mnds forbruk fra EØS land.. Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Se på urtelisten (lovdata). Er det H, altså Handelsvare, så er det fritt frem, er det L, så innenfor EØS og kun 3 måneder, er det LR så er det reseptbelagt og ikke lov.
Gjest undrendegjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Se på urtelisten (lovdata). Er det H, altså Handelsvare, så er det fritt frem, er det L, så innenfor EØS og kun 3 måneder, er det LR så er det reseptbelagt og ikke lov. Takk for svar Hvor finner jeg denne listen? Sitter å ser i tolloven, men finner ikke noe der.
Gjest undrendegjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Takk for svar Hvor finner jeg denne listen? Sitter å ser i tolloven, men finner ikke noe der. Fant den nå.. Det står L foran, altså legemiddel men ikke reseptbelagt.. Ulovelig og bestille da?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Fant den nå.. Det står L foran, altså legemiddel men ikke reseptbelagt.. Ulovelig og bestille da? Lovlig, innenfor EØS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå