Gå til innhold

Helsekost fra utlandet

Fremhevede innlegg

Gjest undrendegjest
Skrevet

Dersom man bestiller helsekost fra utenlandske sider på nettet, og det viser seg de ikke selges i Norge av en eller annen grunn og blir stoppet i tollen, hva skjer da? Blir varene bare sendt tilbake, eller får jeg noen konsekvenser av det?

Noen som har bestilt fertilityblend? Ser at det er er registrert som legemiddel i Norge. Finner noe om at det er lov å bestille inntil 3 mnds forbruk fra EØS land..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Se på urtelisten (lovdata).

Er det H, altså Handelsvare, så er det fritt frem, er det L, så innenfor EØS og kun 3 måneder, er det LR så er det reseptbelagt og ikke lov.

Gjest undrendegjest
Skrevet
Se på urtelisten (lovdata).

Er det H, altså Handelsvare, så er det fritt frem, er det L, så innenfor EØS og kun 3 måneder, er det LR så er det reseptbelagt og ikke lov.

Takk for svar :) Hvor finner jeg denne listen? Sitter å ser i tolloven, men finner ikke noe der.

Gjest undrendegjest
Skrevet
Takk for svar :) Hvor finner jeg denne listen? Sitter å ser i tolloven, men finner ikke noe der.

Fant den nå.. Det står L foran, altså legemiddel men ikke reseptbelagt.. Ulovelig og bestille da?

Gjest Gjest
Skrevet
Fant den nå.. Det står L foran, altså legemiddel men ikke reseptbelagt.. Ulovelig og bestille da?

Lovlig, innenfor EØS :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...