Gå til innhold

Teste fruktbarhet evt. misdannelser?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest- K
Skrevet

Har hatt smerter i mageområdet, som ligner på menstruasjonssmerter men som ikke er det alikevel. De er stikkende og veldig sterke. Trodde først det var klamyda, men det var det ikke. Får også lett blødninger og de tre siste gangene jeg har tatt celleprøver har de blitt ugyldige på grunn av betent eller blod. Har blitt rådet til å dra på ultralyd for å sjekke om jeg har cyster på eggstokkene, men føler ikke at det er nok. Skal ringe om time i dag...

I det siste har jeg tenkt veldig mye på dette og om jeg kan ha blitt steril eller om det er noe galt med meg. Så der for lurer jeg på om det er steder man kan sjekke slikt som eggkvalitet og hvordan det er med resten av systemet der nede. Har blitt så ille nå at jeg ikke får sove. Tankene det altså....

Noen som kan hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å ta en UL av eggstokkene, egglederene og livmoren. En klamydiainfeksjon kan tette egglederene, men det kan sjelden ses på UL, da må man ha en kikkehulls operasjon. Men cyster på eggstokkene kan man fint se med UL.

Å få sjekke eggkvalitet gjøres ikke i Norge, da må du ha tatt ut egg. Det er kun ved IVF behandling det gjøres og da kan man til en viss grad få sjekket om eggene er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...