Gå til innhold

Hadde englevakt ikveld.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Var på vei hjem fra aktivitet med datteren min ikveld. Det hadde kommet endel snø, å enkelte steder var det såpeglatt. På en rett strekning begynner jeg å få skrens, bilen sklir i sikk-sakk over begge kjørefelt. Jeg ser en møtende bil et stykke unna, å det ligger flere biler bak meg. Alle bilene rundt meg bremser heldigvis ned på farten.

Jeg mister fullstendig kontroll på bilen, og den snurrer rundt (rette veien, altså med alle 4 hjul på veien). Min datter ser hva som skjer, og hun sier at hun er redd, noe jeg selvsagt også var. Jeg ser den møtende bilen komme nærmere, og rekker å tenke at snart smeller det. Hogger bremsen i bånn, ser den møtende bilen farlig nær, bilen min havner i grøftekanten og stopper.

Både min datter og jeg fikk etterreaksjoner, å vi var ganske skjelvne begge to. Datteren min ble urolig, og jeg forklarte at vi tross alt var veldig heldige siden dette kunne gått galt, men heldigvis så gikk det godt.

Vi må ha hatt englevakt da vi var ute å kjørte ikveld, å jeg tror ikke jeg skal ut å kjøre på noen dager nå.

Vær obs på glatte veier nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Mim*

:klem:

Så bra at det tross alt gikk bra med dere! Slike opplevelser er skremmende.

Må bare slenge på en oppfordring om å tilpasse farten nå om dagen (sier ikke at du ikke gjorde det, gjest). Ta bremseprøver og drit i de bak deg - stopp og slipp forbikjøringskåte tjueåringer forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hilma_*

Så bra at det gikk godt med dere!! :engel: Men likefullt en opprivende hendelse, off, stakkars dere.

Jeg var også ute og kjørte med min datter ikveld, og jeg tenkte på det hele tiden - at det var glatt og at ting kunne skje, både med meg og andre biler.

Har fått meg noen små støkker i vinter og er sjeleglad at det gikk bra.

Nei, nå vil vi ha vår og bare veier.!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det jeg også, helt forferdelig. Gikk utrolig nok bra med oss også (var i 70 km/t). Sliter med det den dag i dag, enda det er 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja det var en skremmende opplevelse.

Jeg bruker alltid å tilpasse farten etter vær og føre, men ikveld tror jeg dette kunne skjedd med hvem som helst. Ser på nettet at i det fylket jeg bor i oppfordres folk til å holde seg inne ikveld pga såpeglatte veier. Det har vært mange ulykker og utforkjøringer i området idag.

Godt å lese om at det har gått bra med de som har opplevd det samme.

Å jeg henger meg på de som ønsker bare veier nå. Trodde jo egentlig at våren hadde kommet allerede til påske iår, men kong vinter ga seg ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det gikk bra!

Hørte om ei som hadde kjørt av veien på tross av at hun kjørte i 40-50, så er nok sinnsykt glatt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Så bra at det tross alt gikk bra med dere! Slike opplevelser er skremmende.

Må bare slenge på en oppfordring om å tilpasse farten nå om dagen (sier ikke at du ikke gjorde det, gjest). Ta bremseprøver og drit i de bak deg - stopp og slipp forbikjøringskåte tjueåringer forbi.

Den oppfordringen kan man ikke komme med for ofte. Det er viktig å tilpasse seg etter vær og føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk godt med dere!! :engel: Men likefullt en opprivende hendelse, off, stakkars dere.

Jeg var også ute og kjørte med min datter ikveld, og jeg tenkte på det hele tiden - at det var glatt og at ting kunne skje, både med meg og andre biler.

Har fått meg noen små støkker i vinter og er sjeleglad at det gikk bra.

Nei, nå vil vi ha vår og bare veier.!!!!! :)

I føret vi hadde idag har man ingen garanti om man er aldri så forsiktig. Som du sier så kan andre trafikanter være uheldig, og før man vet ordet av det så er man innvolvert i en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det jeg også, helt forferdelig. Gikk utrolig nok bra med oss også (var i 70 km/t). Sliter med det den dag i dag, enda det er 3 år siden.

Så godt at det gikk bra med dere også, leit men forståelig at du sliter med dette etter 3 år.

Jeg er så lei meg for at datteren min måtte oppleve dette, men utrolig nok så sovnet hun uten problemer ikveld, men vi hadde pratet om opplevelsen før sengetid. Får håpe dette er en hendelse hun slipper å slite med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra!

Hørte om ei som hadde kjørt av veien på tross av at hun kjørte i 40-50, så er nok sinnsykt glatt nå.

Ja enkelte steder er det vanvittig glatt.

Hørte at noe av grunnen er at idag så bruker de fleste piggfrie dekk, å da blir underlaget (snøen) pakket og polert istedenfor at underlaget blir "skapa opp" og ujevnt som det blir med piggdekk.

Vet ikke om dette kan stemme, men det høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Godt det gikk bra med dere :klemmer:

Når du får slik skrens skal du ikke bremse men kun bruke clutchen å styre unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Godt det gikk bra med dere :klemmer:

Når du får slik skrens skal du ikke bremse men kun bruke clutchen å styre unna!

Med nye biler så er det bare å bremse i vei...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Maria_*

Vil bare tipse om at du ikke må la det gå for lenge før du setter deg bak rattet igjen. Ellers kan det bygge seg opp en fobi mot bilkjøring. Det har moren min etter en ligende episode. Hun har førerkort, men har ikke kjørt bil på 20 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra med dere :klemmer:

Når du får slik skrens skal du ikke bremse men kun bruke clutchen å styre unna!

Jeg bremsa ikke før på slutten, da jeg skjønte at situasjonen ikke kunne bli værre om jeg brukte bremsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om at du ikke må la det gå for lenge før du setter deg bak rattet igjen. Ellers kan det bygge seg opp en fobi mot bilkjøring. Det har moren min etter en ligende episode. Hun har førerkort, men har ikke kjørt bil på 20 år...

Var faktisk ute å kjørte en kort tur igår - på tørre bare veier, men det gikk veeeldig sakte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spadamen
Når du får slik skrens skal du ikke bremse men kun bruke clutchen å styre unna!

Har du ABS bremser går det fint å bremse. Det skal lyse ABS i displayet når du startar opp bilen, om du har det. Viktig at folk veit om dei har det, sånn at du kan bremse om du begynner å gli. Som sagt har nye biler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...