Gå til innhold

Ved totalrenovering av badet


Gjest Gjest_Anine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anine_*

Jeg skal totalrenovere badet. Setter alt bort til et firma som får ordne.

Hvordan blir det da å bo i boligen? Jeg kan klare meg uten dusj og vask, men doen er jo viktig.

Hvordan løste dere dette?

Tok det lang tid at du eventuelt ikke kunne bruke doen?

Hva gjorde dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Min mor totalrenoverte badet sitt. Det ble bl.a. støpt nytt gulv.

Hun var uten toalett i 10 uker=( Dette p.g.a. tørketiden på gulvet.

Gode naboer ble hennes redning=) NAboen har to baderom så hun fikk disponere det ene, og fikk nøkkel til huset deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, samme her... vi var doløse i ca tre uker og okkuperte badet til naboen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytta ut.. Jeg til søstra mi og samboeren med 5 åringen til sine foreldre.. (det var noen laaange uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk renovert badet gjennom forsikringsselskapet og da dekket de opphold på leilighetshotell. Så vi flyttet ut i 5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ventet med å flytte inn til badet var ferdig. Jeg fikk tilbud om sånn portapotti eller hva det nå heter, sånn bærbar do som kunne stå i gangen.. Nei, ellers takk :P En sånn hadde vi på hytten i min barndom, og aldri aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Anine_*

Skjønner at ting blir trøblete. Det er ingen løsning for oss å flytte ut. Har ingen steder å flytte til. Kan kjanskje låne doen til naboen, men hun har også bare et bad. Kan jo ikke fly dit på natta.

Ser at løsningen kanskje blir bærbar do dersom firmaet som foretar renoveringen kan tilby en slik løsning. Må man så må man. Får henge opp bilde av det nye badet da som motivasjon. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var uten do i én uke da badet ble renovert. Doen var det siste som ble revet ut og det første som ble satt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anine_*

Ikke har jeg kjeller og ikke har jeg døgnåpen bensinstasjon i nærheten. Da må jeg kjøre 5-6 kilometer.

Doen må da stå i gangen i 2. etasje. Har nemlig bare drøye 70 kvm fordelt på to etasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En slik do er ikke luktfri akkurat... Så det er en fordel å ha den et sted med god ventilasjon. Og å unngå å ha gjester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kollektivet jeg bodde, var vi avhengige av å ha toalett, da det ikke fantes noen andre brukbare løsninger. Der tok rørleggerne og balanserte do på sokkelen sin (NB: Vaglete) og la to forholdsvis brede planker mellom dørstokk og dosokkel (NB: Enda mer vaglete), som vi balanserte til do på. Vi måtte ta med bøtte med vann for å få skyldt ned, da vi ikke hadde vann på badet. Trøblete og tungvint å bo 6 stykker så tett uten bad i 10 uker, men siden vi faktisk hadde domuligheter gikk det på et vis (dobøtte i gangen er IKKE en løsning i kollektiv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi er i siste fase av renoveringen av badet, men og har vært uten baderommet i 6-7 uker. Men vi er så heldige at vi har et vaskerom med dusj i kjelleren, samt et ekstra toalett der nede (dritadassen, hehe). Hva vi skulle gjort uten dette, aner jeg virkelig ikke. Vi er ny i bygda, og jeg kjenner ikke naboene godt nok til å løpe inn og ut der flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Naboene våre var uten toalett i noen dager. De brukte vårt toalett og dro til svømmehallen et par ganger og dusjet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...