Gå til innhold

Solfilm


Gjest Skya

Anbefalte innlegg

Jeg har litt lyst til å sette på solfilm på rutene på bilen min. Men ble litt usikker på hva som er lov. For noen sier at det ikke er lov til å ha noe foran, mens andre sier at det er lov men til en viss grense. Noen med litt peiling?

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe... samboeren min ble akkurat stoppet av en politimann med kniv, som dro den elegant over solfilmen som var på rutene våre forann.... Vi har ikke satt det på selv, det var på bilen når vi kjøpte den brukt.

Fikk streng beskjed om at den måtte helt bort, og at vi måtte vise bilen på vår politistasjon innen 14 dager om vi ikke ville ha bot. Denne solfilmen var ikke spesielt mørk, man kunne fint se inn. Bak har vi mye mørkere solfilm, og det var ikkenoe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha solfilm på bakruta og passasjerrutene bak, resten av rutene er forbudt

Bortsett fra en LITEN stripe øverst i frontruta - men mulig det er kun "proffe" som får legge i front

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt. :sukk:

Jeg har en 3-dørs Polo, svart. Vil det da bli fint med kun solfilm bak? Er selv litt skeptisk til dette altså. Jeg som hadde gleda meg til å friske opp bilen min litt...

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Ulla*
Det var dumt. :sukk:

Jeg har en 3-dørs Polo, svart. Vil det da bli fint med kun solfilm bak? Er selv litt skeptisk til dette altså. Jeg som hadde gleda meg til å friske opp bilen min litt...

Jeg tror det kan bli veldig fint hvis den ikke er for mørk. Ser rart og harry ut hvis kontrasten mellom foran og bak blir for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blaze
Hehehe... samboeren min ble akkurat stoppet av en politimann med kniv, som dro den elegant over solfilmen som var på rutene våre forann.... Vi har ikke satt det på selv, det var på bilen når vi kjøpte den brukt.

Fikk streng beskjed om at den måtte helt bort, og at vi måtte vise bilen på vår politistasjon innen 14 dager om vi ikke ville ha bot. Denne solfilmen var ikke spesielt mørk, man kunne fint se inn. Bak har vi mye mørkere solfilm, og det var ikkenoe problem.

Politiet har ikke lov å røre bilen din på den måten. De kan be deg skrape den av, men de kan ikke gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ulla*
Politiet har ikke lov å røre bilen din på den måten. De kan be deg skrape den av, men de kan ikke gjøre det selv.

Selvfølgelig har de ikke lov, men de gjør det forde. De stoppet kameraten min og bare reiv filmen av. Tror det er et skikkelig irritasjonsmoment for dem. Det virker det som mye småting er for dem igrunn... Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...