Gå til innhold

Utbrent? Hva gjør jeg?


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har nok en ganske høy smerteterskel.

Om det er positivt eller negativt kommer an på situasjonen og øyet som ser. Det gjør kanskje at jeg er litt naiv når det er snakk om sykdom o.l. Alt har jo gått bra før og jeg er jo ALDRI syk, men det trenger jo ikke å vare evig likevel.

Best å la legen ta en titt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mangler av og til B12 - det fikk jeg sjekket hos en homøopat en gang. Da var jeg helt utmattet, orket ikke løfte armen for å ta telefonen en gang! - Et par skudd i ræva og den biffen var løst.

Homøopat bør du ta en tur til uansett, få sjekket stoffskifte, mineralbalansen din og sånn. Det er sånne ting man skal pusle med når man er sykemeldt. Uansett om det har noe med slitenheten din nå å gjøre, så får man likevel gevinst - ingen av oss - hvor sunne vi enn er - har perfekt balanse i kroppen. Så noe kan man alltid ta tak i.

Klem til Lea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke sjekket dette med vitaminer hos legen også da?

Jeg tviler på at dette er BARE vitaminmangel, men det er sikkert lettere å komme seg opp fra sirupspannet når man får i seg riktig mengde vitaminer og mineraler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diva

Lea,- jeg føler så med deg.

Synes du har vært overmåte flink og sjefen din bør virkelig lønne deg for at du jobber så på!

Men samtidig er det ikke nødvendig at jobben tar alle kreftene dine. Du skal ha tid til deg selv og samboeren din og litt mer fritid.

Skjønne at du har nådd det punktet der alt stopper opp nå.

Du får sjekket mineraler og sporstoffer hos legen, og Vitamin A, vitamin B12, vitamin D3 og vitamin E.

Dra til legen, fortell alt hva du har på hjertet og spør gjerne om blodprøver / urinprøve for å finne ut om du mangler noe. Det er lov for en pasient å kunne foreslå en undersøkelse, hvis denne mener noe er galt.

Lykke til så mye, Lea!

Håper du kan ta det mer piano snart, og kommer deg igjen :D

Håper egentlig du får deg en annen jobb også, som er mindre belastende og der de ikke tar deg for gitt...

Klemmer fra Diva

P.S : Oslo City legesenter og Byporten medisinske senter, er kveldsåpne (i allefall Oslo City) og du kommer sikkert inn på hastetime / kort varsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byporten eller Oslo City var kanskje ikke så dumt.

Det er i alle fall på vei hjem. At det er dyrt der får ikke gjøre noe.

Og jeg tenker på å finne noe annet. Det er bare disse teite, små tingene som gjør at jeg liker jobben min da. Jeg har så store muligheter der, men rekker aldri å gripe fatt i dem.

Selvsagt har jeg en slags "grunn" til å finne noe annet hvis jeg blir sykmeldt. Jeg vet faktisk ikke om jeg TØR å jobbe der lenger... for jeg stoler ikke på at ting blir bedre på jobben etter en sykmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å høre at du er sliten Lea. :(

Jeg synes det er flott at du tar tak i dette før du er helt utslått. Blir du mer sliten enn du er nå så kan det nemlig hende at du ikke skjønner noe før kroppen sier helt stopp. Selv hadde jeg både magesår, høyt blodtrykk og andre ulumskheter.

Jeg vet det er vanskelig å ikke tenke på jobben. Du tar veldig mye ansvar. Det er vel kanskje en av grunnene til at du begynner å bli utbrendt?

Men nå er det på tide at du tar ansvar for deg selv!

Ting ordner seg på jobben. Og det som ikke ordner seg er IKKE ditt ansvar. Sånn er det med den saken. Basta bom!

*ser strengt og bestemt på Lea*

Lykke til hos legen Lea!

Og begynn å snuse på andre jobber så fort som mulig.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk har jeg allerede begynt å gi blaffen i jobben.

Det hjelper å gå litt inn i seg selv å bestemme seg for noe!

Dette går nok kjempefint.

Og jeg har allerede begynt å titte på jobber, men det er ikke så lett for tiden. Men man har jo sine kontakter da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Og her er jeg igjen da :roll: !

Har vært sykmeldt en stund.. 2 hele uker.

Hodepinen er borte vekk, utenom når jeg stresser og styrer med noe.

Men jeg er fortsatt ganske sliten (i hodet).

Fredag går sykmeldingen min ut og jeg har nesten bestemt meg for å gå til legen og be om en forlenget sykmelding.

Er det smart å velge samme lege som sist eller spiller det ikke noen rolle?

Må jeg ta med sykmeldingen min eller har de dette i data-opplegget sitt?

Er helt grønn når det gjelder leger jeg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gå til samme lege på nytt.

Og hvis han er opptatt, ihvertfall til samme legesenter.

Da får du nemlig mer helhetlig behandling enn hvis du hopper fra lege til lege.

Det eneste unntaket er hvis du siden du ble sykemeldt har blitt anbefalt eller funnet deg en lege som er ekstra flink innenfor din diagnose.

Tror nok at du må oppgi at du har vært sykemeldt hvis du velger å gå til et nytt legesenter/ ny lege. Tror neppe at legene har en felles database over alle sykemeldte, men trygdekontoret vet det jo. Dessuten vil din arbeidsgiver se ta du hopper fra den ene til den andre. Det KAN fort se ut som om du er ute etter "å melke systemet" på den måten at legene ofte gir 14 dagers sykemelding første gang uten for mange spørsmål.

Men jeg har heller ikke greie på det altså!

Bare en anbefaling!

Lykke til Lea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er en fordel å gå til samme lege. Dersom dette gjentar seg over lengre tid, vil jo legen evt. kunne hjelpe deg med andre tiltak også dersom han/hun kjenner hele historien din...

Ta i alle fall vare på deg selv Lea. Syns det er flott at du kom deg til legen i første omgang (den satt jo litt langt inne :blunke: (og det skjønner jeg godt)). Enda bedre er det jo når du merker at det hjelper.

God bedring/opplading!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt time jeg!

Dama i telefonen påsto at det ikke spilte noen rolle hvem jeg havnet hos på legesenteret, men tilfeldigvis fikk jeg den samme legen som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...