Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Min opprnnelige plan var foreldre og forlovere...en liten vielse med påfølgende middag, og så reise avgårde på bryllupsreise...Svigermor synes det var litt trist, så etter litt om og men så fikk hun lov til å lage en førbryllupsfest...Altså; Hun arrangerer alt, og kan få invitere gud og enhver hun måtte ønske...men selve dagen er VÅR, med en liten intim vielse...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh hvis vi skulle invitere alle tanter og onkler og kusiner og lignende samboeren min har, da måtte vi bruke miljoner (da den fine dagen en gang skulle komme), en side av familien hans er utrolig stor for en eller annen grunn.

Med meg - jeg hadde nok ikke tenkt over det hvis jeg ikke hadde blitt invitert av noen jeg ikke har sett for flere år, men familien min er ganske (veldig) liten fra begge sider, så jeg hadde nok selv invitert alle tanter og onkler og barn også.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
men familien min er ganske (veldig) liten fra begge sider, så jeg hadde nok selv invitert alle tanter og onkler og barn også.

Hvordan kan du trekke en slik grense og si at din familie er mer viktig siden du vil invitere dem men ikke din samboers? Bare på grunn av str? Det blir for tynt! Enten alle tanter og onkler på begge sider eller kun utvalgte på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i utlandet, kun meg og han var der, men da vi kom hjem hadde vi et familie selskap å en venne fest etterpå.

For oss var det aldri aktuelt å kun invitere noen av tanter å onkler, enten alle eller ingen var vår mening.

Men vi inviterte ingen søskenbarn, kun tante og onkler, våres søsken, foreldre og besteforeldre.

Det er igrunnen det som er mest vanlig her i traktene.

Så jeg forventer ikke å bli invitert til noen av mine's søskenbarns bryllup, heller ei tanter å onkler hvis de skulle gifte seg på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du trekke en slik grense og si at din familie er mer viktig siden du vil invitere dem men ikke din samboers? Bare på grunn av str? Det blir for tynt! Enten alle tanter og onkler på begge sider eller kun utvalgte på begge sider.

Nei, det er ikke på grunn av det, men at på grunn av at familien min er mye mye mye mindre, har jeg god kontakt med dem. Siden jeg har bare 3 onkler og tanter og de har ikke mange barn og vi har bodd i det samme stedet hele livet mitt og de har vært i samme alderen som meg, er det litt enklere å ha beholdt nærkontakten gjennom årene. Så nesten alle av mine fettere/kusinene (det er heller ikke mange av dem) er faktisk nære venner også.

Samboeren har rett og slett mye større familie, hvor det finnes mennesker han har aldri møtt eller sett. Skal ikke levere ut noe mer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg vil det være unaturlig å feire bryllupsdagen uten min nærmeste familie til stede. Selv om dette innebærer mine 19 søskenbarn i alderen 30 til 8 og alle tanter og onkler (14 i tallet).

Selv om min kjære ikke har store familien (4 tanter og onkler og 3 søskenbarn) ville det være helt utenkelig å bortprioritere deler av min familie selv om den er stor. Det synes jeg er skikkelig respektløst!

Jeg forventer selv å bli bedt når mine søskenbarn gifter seg.

Vi har hatt mye kontakt i alle år, og vi treffes fortsatt minst en gang i året alle sammen! Selvfølgelig har jeg ikke så mye til felles med min yngste kusine på 8, men hun er da like fullt en del av familen min fordet!

Jeg må si jeg hadde blitt forundret over å bli bortprioritert fordi jeg er del av en storfamile. Det eneste unntaket er hvis brudeparet bare skal ha foreldre og søsken. Men hvis noen kusiner hadde blit bedt og ikke jeg så må jeg innrømme at jeg hadde blitt fornærmet!

I mitt bryllup blir vi minst 100 til bords, - ja det blir en dyr affære, men jeg har da heller ikke planer om å gjøre det mer enn en gang.

Og vi følger tradisjonene så både min og samboers familie er med og betaler for gildet i tillegg til oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Uhåndterlig

Det er deres dag og dere bestemmer! Ikke tenk på hvem som har bedt deg/dere i diverse tilstelninger!

Dere skal selv bestemme hvem der vil be uavhengig av hva andre måtte mene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bryllup er brudeparets dag! Da syns jeg at dagen bør bli som de vil ha den. Det vil si at de velger gjestene sine selv.

Det kan jo ikke være sånn at man MÅ invitere de man har vært invitert i bryllup til. Noen vil ha et stooort bryllup, andre vil ha et lite, noen vil reise bort, noen må kanskje ta økonomihensyn i forhold til hvordan bryllup de vil ha. Så det kan jo ikke være en automatikk i at en må be de en har vært i bryllup til :)

Endret av øyenstikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrodeLinda100709
Hverken jeg eller mannen ønsker stort bryllup når den tid kommer. Problemet er bare at jeg synes det er frekt å ikke invitere tanter, onkler og deres barn med familier, da jeg har blitt invitert i samtlige av disse bryllup gjennom årene.

De det er snakk om å droppe er slekt jeg/mannen snakker med eller treffer kanskje hvert 3-4 år, maks! Og da skjer det primært gjennom våre foreldre.

Hva mener folket her? Kan jeg med god samvittighet utelate disse?

Hva om man kun inviterer de på kaffe? Vil det kanskje oppleves enda frekkere ovenfor de det gjelder?

Hva ville dere selv tenkt om tantebarn eller søskenbarn giftet seg og dere ikke ble invitert?

vi også utelater familiemedlemmer vi ikke prater med noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...