Gå til innhold

Soving i barnehagen

Fremhevede innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)
Hva synes dere? Kan jeg forvente (kreve) mer "innsats" fra personalet, eller er det bare sånn det er? Aner ikke hva som er "normalt"......

Kanskje jeg er litt sent ute her, men vil bare bidra med det jeg har :)

Jeg har selv jobbet i barnehage. Hvis foreldrene kom med ønsker om sovemønstre skulle det bare mangle at vi ikke fulgte dem. Selv om vi ikke var enige, fulgte vi dem. Det er fordi det faktisk er foreldrene som kjenner sitt eget barn best, og fordi det er de som skal ha barnet hjem om kvelden.

Det er likevel viktig å huske på at hverdagen for et barn er veldig forskjellig fra hverdagen hjemme. I barnehagen skjer det mye som tar oppmerksomheten til barnet, og spesielt i begynnelsen kan det være vanskelig for barnet å sove. Nå vet ikke jeg hvordan de gjør det i din barnehage, men hva om man prøver å legge nurket i vogn istedet for på rom? Vi pleide å legge de små i vogner ute, og da får de mer ro, frisk luft og sov mer. Da måtte vi som regel vekke dem, og fikk da mer kontroll over sovemønsteret. Det er også viktig at personalet prøver ordentlig på å få barnet til å sovne, dette spesielt fordi det er nye omgivelser og det ofte kan ta en stund før de klarer å roe seg.

Det ordner seg nok skal du se.

Lykke til :)

Endret av lucy d-.-b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...