Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Hei! Jeg ringte for å få resepten min på p-piller fornyet, og da sa de at fastlegen foretar GU. Det syns jeg hørtes rart ut? Uansett frister det pent lite at min fastlege på snart 60 år skal styre der nede, kan man bestille privat selv? Noen som vet om noen plasser i Trondheim? Eventuelt hvor mye dyrere det er?
Chiquita Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Medicus har gynekolog som tar imot pasienter uten henvisning. Koster 650 eller 750 - husker ikke helt. Det er en hyggelig dame i allefall - og kort ventetid
Chiquita Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Men igjen - det er ikke uvanlig at fastleger tar GU heller.
Cienna Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Min fastlege gjør det, men det er en kvinne da...Kjapt unnagjort på 5 minutter, og så betaler jeg vanlig fastpris....
Essie_ Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Hei! Jeg ringte for å få resepten min på p-piller fornyet, og da sa de at fastlegen foretar GU. Det syns jeg hørtes rart ut? Det er ikke rart at fastlegen gjør GU. Det er veldig vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Ikke bare er det vanlig, det er påkrevd. Dersom du aldri har tatt GU før må fastlegen gjøre det for å kunne forsvare å gi deg p-piller.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Det er såvidt jeg vet ikke påkrevd. Det er forskjellig praksis hos ulike leger når det gjelder dette. Du kan enten finne en annen lege som gir deg resepten uten undersøkelsen, eller du kan la en annen lege foreta akkurat denne undersøkelsen.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Du trenger ikke ta undersøkelsen, jfr denne linken http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=328339 Hvis du likevel velger å ta den kan du selvsagt bruke en annen lege enn fastlegen dersom du ønsker det.
Chiquita Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Nei, det er ikke påkrevd før man får p-piller første gang, men anbefales gjerne når man har gått på piller en stund. Nå vet jeg ikke hvor gammel TS er, og om hun er i et forhold, eller ikke (eller har sex i det heletatt, siden jo noen bruker p-piller av andre grunner enn prevensjon også), men det anbefales jo også regelmessige gyn.us dersom man er seksuelt aktiv, og spesielt dersom man passerer 25 år
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå