Gå til innhold

Trening for innside lår


Gjest Huldali

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali

Jeg skulle gjerne ha strammet opp innside av lår har jeg funnet ut. Men pga et vondt kne får jeg ikke gjort utfall eller knebøy eller andre øvelser som beror seg på å legge vekt på knærne for å stramme opp lårene.

På studioet jeg trener på hadde vi tidligere en marskin der man satt i en "stol" og presset benene sammen med valgfri motstand, denne har nå blitt borte...

Til vanlig trener jeg spinning, ellipsemarskin, litt stepp, løper litt, saltimer og styrke.

Noen som har noen gode øvelser for innside av lår som de vil dele med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Hvis det er slappe innside lår du sliter med, er det trolig fett, og ikke mangel på styrketrening som er problemet. Veldig mange kjører på med masse øvelser for innside og utside lår, fordi det gjerne disser litt ekstra der. Spesifikk trening for innside lår kan faktisk føre til at låret ditt blir bredere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Det er bare akkurat den lille "bulen" helt øverst på lårene, like ved skrittet (hvis du skjønner?) som irriterer meg så fryktelig! Har ikke noe særlig med ektra fett på kroppen, men det jeg har, har trolig lagt seg akkurat der! Arg...

Ingen som har noen god øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du får vel prøve fettsuging hos en klinikk da, punktslanking er visstnok veldig vanskelig å få til, om ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten
Du får vel prøve fettsuging hos en klinikk da, punktslanking er visstnok veldig vanskelig å få til, om ikke umulig.

Det er riktig at punkslanking er et håpløst prosjekt. Men angående trening: Jeg gikk nylig på en time som het SatsGliding på sats. Det var bare en halvtime, men dagen etterpå kjente jeg det noe sinnsykt på innside lår. Kanskje verdt å sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er bare akkurat den lille "bulen" helt øverst på lårene, like ved skrittet (hvis du skjønner?) som irriterer meg så fryktelig! Har ikke noe særlig med ektra fett på kroppen, men det jeg har, har trolig lagt seg akkurat der! Arg...

Ingen som har noen god øvelser?

Jeg har også en liten fettansamling akkurat der. Det er ganske vanlig for kvinner. Vi har gjerne "reservelagre" for fett på innside lår, hofter og nederst på magen.

Du kan ikke punktslanke. Å gjøre øvelser for innside lår kommer ikke til å hjelpe mer enn om du kjører situps eller armhevinger. Kroppen velger selv hvor den vil brenne fett fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg vet akkurat hva du mener, jeg bare sier at det er skjelden at spesifikk styrketrening mot innside lår har noe for seg for slapphet. Slappheten kommer stort sett fra fettvev, og ikke slappe muskler. Og fettet på lårene er hos kvinner ofte noe av det som forsvinner absolutt sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Takk til gjest som anbefalte en treningsmaskin!

Jeg vet at det er umulig å punktslanke seg, og fettsuging av et så lite område syns jeg virker unødvendig.

Det jeg var ute etter var noen øvelser for innside av lår når man ikke kan ta knebøy eller utfall. Mer muskler og strammere muskeler vil jo stramme opp huden samtidig. Akkurat slik som man trener slappe armer, de blir jo stramme og fine etter en god stund med trening. Det samme burde vel fungere for lårene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali
Det er riktig at punkslanking er et håpløst prosjekt. Men angående trening: Jeg gikk nylig på en time som het SatsGliding på sats. Det var bare en halvtime, men dagen etterpå kjente jeg det noe sinnsykt på innside lår. Kanskje verdt å sjekke ut?

Vi har dette der jeg trener også, skulle så gjerne ha vært med på det, men det går så klart på en tid da jeg ikke kan. Typisk :) Men fint å vite at det er bra trening, hvis det kommer på et annet tidspunkt skal jeg bli med på en slik trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Takk til gjest som anbefalte en treningsmaskin!

Jeg vet at det er umulig å punktslanke seg, og fettsuging av et så lite område syns jeg virker unødvendig.

Det jeg var ute etter var noen øvelser for innside av lår når man ikke kan ta knebøy eller utfall. Mer muskler og strammere muskeler vil jo stramme opp huden samtidig. Akkurat slik som man trener slappe armer, de blir jo stramme og fine etter en god stund med trening. Det samme burde vel fungere for lårene også.

Ja, men da går man

1) ned i fettprosent eller

2) får større lår

Selv den mest veltrente muskel er slapp når den slapper av, ingen går rundt med konstant pump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali
Ja, men da går man

1) ned i fettprosent eller

2) får større lår

Selv den mest veltrente muskel er slapp når den slapper av, ingen går rundt med konstant pump.

ja, og da blir de stramme ved hjelp av trenng :) Nei, dette virket vanskelig. Nå orker jeg ikke å tenke mer på lårmuskler i dag. Takk for at du har svart mange ganger forresten. God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...