Gå til innhold

Kjempetørre lepper

Fremhevede innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Driker mye vann og bruker lypsyl nå og da. Noe annet jeg kan gjøre? Eller er det bare været kanskje, for jeg kjenner hele meg har føltes ut som sandpapir de siste dagene etter snøen kom tilbake! Urk, det svir og klør alt sammen! :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken lypsyl bruker du? Hadde akkurat det samme problemet før jeg begynte å bruke "ACO cerat", fra apoteket. Etter det har jeg alltid hatt fine, fuktige lepper. Hadde prøvd lypsyl i alle prisklasser i forkant, den er den eneste som har funket for meg. Verdt et forsøk. :)

Gjest milkyway
Skrevet

lypsyl extreme faktisk :-P virka ikke så ekstrem på meg! Får teste ut den du nevner i morra hvis ikke forferdelighetene har gitt seg. Takk for tips :)

Skrevet

Det kan nok godt være klimaet som gjør det ekstra ille ja! slenger meg på hun over og tror nok en lypsyl fra apoteket kan være en god ide! :jepp: Ellers må du oxo passe deg for overdreven lypsyl bruk, da det kan føre til avhengighet og at leppene kan bli enda tørrere!

Gjest Britt Banditt
Skrevet

Carmex syns jeg er bra (i krukke) :)

Skrevet

Det er ikke noe deilig :tristbla: Men IKKE bruk Vaselin! Da blir man avhengig, og leppene bare ennå værre.

For å få mykere lepper bruker jeg en babytanbørste å "pusser" forsiktig. Men det er kanskje ulurt på såre lepper xP

Skrevet

Eight hour cream fra Elisabeth Arden! Er litt klissete, og det er ikke alle som er like glad i lukta, men det funker kjempebra. Vet de har sånn lepomadegreie også, men den har jeg ikke pøvd, jeg bruker bare kremen.

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet er kanskje at du bruker for mye Lipsyl. Det er et stoff i lebepomader/leppestifter som gjør at leppene blir avhengige. Husker ikke hva dette stoffet heter, men det fører til at man føler man må smøre hele tiden for ikke å bli tørr. Mener å huske at Lipsyl er en av verstingene. Prøv med mindre, eller finn en som er helt naturlig. Aloe Vera kanskje.

Gjest milkyway
Skrevet

Men jeg har jo bare brukt lypsylen min 3 ganger?

Nåja, som sagt får se hvordan det går i morgen, så stikker jeg på apotek :)

Skrevet

Jeg har veldig tørre lepper, og det beste middelet jeg har kommet over er Pure Lan. Det er egentlig en salve til å smøre på sprukne og vonde brystvorter når man ammer, men det fungerer også veldig bra på leppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...