Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi holder på og male stuen vår nå og bruker vannbasert maling.

Forhandleren som vi kjøpte den av sa at det var veldig lite avgasser i den og at vi brukte stuen parallelt ikke skulle ha så mye og bety.

Kan jeg stole på det tro?

Jeg må innrømme at jeg synest jeg fikk en smule hodepine av lukten altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ror jeg du kan stole på ja, Vannbasert maling lukter mye mindre enn oljemaling. Jeg har aldri følt noe ubehag ved å male med vannbasert maling. Men det gjør jeg heller ikke med oljebasert maling, så det er vel litt forskjellig hva folk tåler

Skrevet

Jeg ville ha gjort jobben ferdig og stengt av rommet for en SKIKKELIG god utlufting! Hvis det er mulig da vil det si... Jeg vet at mange sier at du ikke reagrerer på vannbasert. Men på min tidligere jobb i fargehandel sa de alltid at noen reagerer på det! det som er greia med vannbasert er at den lukter svært lite men den gasser mye lengre enn det lukter! Med Oljebasert gasser den ikke lenger når den har sluttet å lukte... Derfor liker jeg best olje, så kan det heller stinke en stund men så vet jeg når det er trygt å begynne å bruke rommet igjen :) Jeg reagerer også på maling nemlig, vannbasert som oljebasert. Får både hodepine og eksem hvis jeg oppholder meg i mye i rommet mens det gasser fortsatt!

Gjest Gjest
Skrevet

Når det er ferdig malt: Øk temperaturen, og luft godt ut regelmessig=) Da slipper du hodepine.

Hvis man ikke lufter mens man maler da blir man tung i hodet, det er i allefall min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...