Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaring med plastisk kirurgi på magen. Jeg trenger å fjerne løs hud etter 3 svangerskap. Er ikke overvektig og er ganske klar til å få en forandring på dette. Jeg plages av en stygg mage, og gruer meg til bade-sesongen.

Noen som vet gangen i dette, hva må jeg gjøre? Hva må til for at slik operasjon dekkes? Eller må alt dekkes av meg? Tror jeg må gjøre det uansett, pengene skal ikke stoppe meg nå. Hva med sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på om noen har erfaring med plastisk kirurgi på magen. Jeg trenger å fjerne løs hud etter 3 svangerskap. Er ikke overvektig og er ganske klar til å få en forandring på dette. Jeg plages av en stygg mage, og gruer meg til bade-sesongen.

Noen som vet gangen i dette, hva må jeg gjøre? Hva må til for at slik operasjon dekkes? Eller må alt dekkes av meg? Tror jeg må gjøre det uansett, pengene skal ikke stoppe meg nå. Hva med sykemelding?

jeg har gjort dette. aldri angret et sekund.

gå til legen din og få en henvisning videre til klinikk som utfører dette. husk at du har fritt sykehus valg. (www.frittsykehusvalg.no)

sykemelding er jeg litt usikker på for jeg var i mammapermisjon når jeg utførte dette. men iallfall to uker må påregnes. du kan ikke løfte tungt de første 6 ukene.

Skrevet

Fikk du dekket noe av trygde-kontoret eller måtte du betale alt selv. Ser at prisen ligger på mellom 25000 - 40 000 for operasjon. Litt avhengig av hvor mye som skal fjernes.

Kanskje jeg kan nå dette før sommeren..... eller...

Skrevet

jeg fikk dekket nesten alt. måtte betale en egenandel og thats it. muligens det var rundt 500 kr.

jeg reiste til trondheim for det var så lang ventetid i bergen. og så lenge man har fritt sykehus valg så fikk jeg dekket reiseutgifter og hotellopphold også. (en egenandel der også, men den er liten går inn under de 500,- for meg iallfall)

Skrevet

om du benytter deg av fritt sykehusvalg så rekker du det før sommeren.

kom deg til legen fort som fy og få en henvisining. er du sikker på at du får en henvisning så kan du bestille deg en time hos det sykehuset det passer deg å bruke allerede idag. og ta med henvisningen på vurderingstimen. det tar om du er heldig kanskje to mnd fra du bestiller time til operasjon. men da må du "være om deg"

(kjapp altså)

Skrevet

Jeg tenker endel på det økonomiske, og hvordan jeg skal klare det. Er det sjangs for at jeg kan få dekket noe, eller må jeg betale alt selv.

Vet jo at dette ikke er en livsnødvendig operasjon, så jeg skjønner jo det. Men allikevel....

Skrevet
Jeg tenker endel på det økonomiske, og hvordan jeg skal klare det. Er det sjangs for at jeg kan få dekket noe, eller må jeg betale alt selv.

Vet jo at dette ikke er en livsnødvendig operasjon, så jeg skjønner jo det. Men allikevel....

om du fyller kravene så får du det dekket (alt sammen)

men jeg anbefaler deg å sende bilder og info om plagene dine til diverse sykehus som utfører dette inngrepet, for da får du som regel svar.

ta bilde fra siden og forfra. mål evnt heng med feks en blyant oppunder midten på henget. og mål cm fra enden på blyanten og til der henget slutter. da får du antall cm heng.

skriv gjerne om du har plager som sopp, kløe evnt andre plager. alt er viktig å få med.

lykke til .

Skrevet

om du fyller kravene så får du det dekket (alt sammen)

Hva er kravene da? Har lett litt rundt, men finner ingenting om hva som må til for å få dekket operasjon?

Skrevet

at du har et visst antall cm med heng, kløe, sopp, muskler som har glidd fra hverandre under svangerskap, psykisk påkjenning (kan ikke kun være psykisk, det holder ikke) problemer med å få klær til å passe osv.

egentlig er verdien av dette omtrent som rekkefølgen jeg har skrevet det i over også. sånn ca.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Henger meg på her. Har også hengebuk etter 3 unger.

Jeg er aller mest redd for arrene etter inngrepene. Hva om de blir kjempestygge?

Skrevet
Henger meg på her. Har også hengebuk etter 3 unger.

Jeg er aller mest redd for arrene etter inngrepene. Hva om de blir kjempestygge?

jeg fikk ikke noe pent arr for jeg reagerte på tapen man skal ha på i tre mnd etterpå. så den hadde jeg på i to uker. så mine ble som sagt ikke pene. men det er ingen som ser det annet enn de du viser deg naken for.

nå er nå arrene begynt å blekne også så de er ikke så skjemmende lenger. men arrene har egentlig ikke plaget meg noe særlig. jeg hadde gjort det igjen, uten tvil. har aldri angret et sekund.

Skrevet

Om du er så redd for arrene at du vurderer å ikke ta operasjonen ville jeg styrt unna. Da vil jeg ikke tro at magen plager deg så mye at en operasjon er nødvendig.

Skrevet

Jeg skal på vurdering til bukplastikk om 2 uker på en privatklinikk, er legen min som har henvist meg dit.

Men jeg er ganske sikker på og få det, var til vurdering for 4 år siden og fikk det innvilga da, men så fant jeg ut at jeg ville bli ferdig med og få barn først, så har fått et barn til i den tiden.

Jeg har ikke så stort heng, men jeg er plaget med eksem, så drfor er jeg ganske sikker på at jeg får det. Men er ganske spent på hvordan det går.

Tenker og at er man redd for hvordan arret blir seendes ut, så bør man tenke en gang ekstra om man virkelig ønsker det. For jeg tar heller et stort arr, enn hengemagen min.

Det jeg er mest bekymra for det er tiden etterpå. Jeg har et barn som blir 1 år i april, blir jo vanskelig og ikke bære på han.

Skrevet
Jeg skal på vurdering til bukplastikk om 2 uker på en privatklinikk, er legen min som har henvist meg dit.

Men jeg er ganske sikker på og få det, var til vurdering for 4 år siden og fikk det innvilga da, men så fant jeg ut at jeg ville bli ferdig med og få barn først, så har fått et barn til i den tiden.

Jeg har ikke så stort heng, men jeg er plaget med eksem, så drfor er jeg ganske sikker på at jeg får det. Men er ganske spent på hvordan det går.

Tenker og at er man redd for hvordan arret blir seendes ut, så bør man tenke en gang ekstra om man virkelig ønsker det. For jeg tar heller et stort arr, enn hengemagen min.

Det jeg er mest bekymra for det er tiden etterpå. Jeg har et barn som blir 1 år i april, blir jo vanskelig og ikke bære på han.

min var ni mnd når jeg tok min operasjon. og det med bæring gikk helt fint. fikk hjelp de første to ukene og etter det så gjorde jeg det meste selv.

Skrevet

Jeg har bestilt time hos fast-legen, så nå er første steg tatt. Hvor lang ventetid gikk det etter henvendelsen ble sendt?

Er det vanlig med sykemelding? Eller må ferie brukes?

Skrevet

heny takk skal du ha! Bra at man kan bære så raskt etterpå.

Henvisning fra legen min ble sendt privatklinikk i januar og jeg fikk time i april, hvor lang tid det tar etter det vet jeg ikke. Men kan oppdatere da jeg skal dit 9 april. Håper jo så raskt som mulig.

Tror det er vanlig med sykemelding, spesielt da det blir dekt for da er det jo en fysisk grunn til det. Så tror sånne ting får man sykemelding for. Mens sånn som silikon tror jeg man må ta ferie for og få.

Skrevet

hvor lang vente tid det er kommer jo helt an på hvor man har tenkt å utføre dette. for meg tror jeg det gikk 1,5 mnd fra jeg fikk henvisning til jeg var ferdig operert.

så lenge man får dette dekket av staten så får man også sykemelding. side jeg hadde mamma permisjon så jeg vet jeg ikke hvor lenge man får sykemelding men tror det er 3 eller 4 uker.

man må selvsagt være veldig forsiktig med å bære i seks uker etterpå, men hvis man planlegger litt så trenger man ikke bære så altfor mye. jeg kuttet ut all unødvendig bæring og bar sønnen min kun når jeg måtte. gikk helt fint.

Skrevet (endret)

Når man får det dekket får man sykemelding, jeg tror det er 2 uker som er vanlig ved stillesittende arbeid.

edit:

Det kan selvsagt være ulik praksis ved forskjellige steder så jeg ville sjekket med din lege.

Endret av Sunshine
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var jo på konsultasjon 9 april og har nå fått time til opperasjon 21 april. Jeg hadde flaks med at det var en avbestilling inne, derfor fikk jeg time så fort.

Jeg fikk streng beskjed mot og bære sønnen min de første 6 ukene, jeg skal sy sammen muskler og, så han sa at det kunne da ødelegges hvis jeg bar. Så da skal jeg prøve og unngå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...