Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 Jeg ønsker å fjerne hormonspiralen, men gruer meg fryktelig. Husker det gjorde forferdelig vondt å sette den inn, og besvimte nesten hos gynekologen. Har noen erfaringer med at det gjør like vondt å fjerne den?
absinthia Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Jeg ønsker å fjerne hormonspiralen, men gruer meg fryktelig. Husker det gjorde forferdelig vondt å sette den inn, og besvimte nesten hos gynekologen. Har noen erfaringer med at det gjør like vondt å fjerne den? Jeg svimte av da jeg satt den inn, men heldigvis var det ikke så problematisk å få den ut. Det gikk både kjappere og adskillig mer smertefritt enn jeg trodde.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Jeg vet ikke om det er stor forskjell på hormon og kobber-spiral, men jeg har hatt kobber-spiral i alle fall. Å sette den inn var mildt sagt SMERTEFULLT, og jeg måtte sitte igjen på venterommet en god stund med grønnskjær i ansiktet. Legen ba til og med sekretæren sin om å holde et øye med meg. Å ta den ut... det kan ikek sammenliknes med å sette den inn. Det var en klønete, stressa, urutinert middelaldrende dame jeg faktisk ikke tror var lege, engang, som tok den ut. Det tok et bittelite øyeblikk, jeg kjente minimalt, og det var veldig lettende å bli kvitt den. Til slutt kan nevnes at det kan være best å fjerne den når man har mensen, men det er vel ikke så mange som fortsatt har mensen på hormon-spiral.
Gjest Gjest_trådstarter Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Tusen takk! Det var betryggende å høre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå