Gå til innhold

Lønn som regnskapsmedarbeider


betima

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Eg spør her eg, Utdanningshuset.no tilbyr 1årig studie for å bli regnskapsmedarbeidar, er denne utdanninga på 1 år lur å ta?

Er det til å anbefala?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du stagnerer lønnsmessig for du kan aldri bli autorisert med bare den utdanningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tuppa_*

Anbefaler virkelig ikke å ta noe lettvindt jobb-på-ett-år-studie.

Det er ikke anerkjent blandt bedrifter. Godt mulig man får jobb, men noe ansvar og høy lønn vil man nok ikke oppnå.

Ta høyskoleutdanning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stine_*
Jeg er autorisert regnskapsfører og jobber i et lite firma på bygda. Lønna mi er helt tragisk i forhold til hva man burde forvente med 4 års høyskole utdannelse og autorisasjon. Har jobbet med regnskap i ca. 4år. Har 160kr timen og får ikke betalt for overtid!! Men nå har vi heldigvis ny sjef, så jeg håper det blir andre boller under lønnsoppgjøret i år. Nå er jeg i permisjon, men jeg kommer til å kreve en god del når jeg er tilbake neste år!

Må du eller blir du pålagt å jobbe overtid? I så fall bryter arbeidsgiveren din arbeidsmiljøloven ved å ikke gi deg overtidsbetaling!!

Reglene for overtid gjelder ikke for arbeidstakere i ledende stillinger eller for arbeidstakere i særlig uavhengig stilling. Men alle andre har krav på overtidsbetaling om de må jobbe utover vanlig arbeidstid. Krav om overtidsbetaling foreldes først etter tre år - så du skal selvfølgelig kreve å få overtidsbetalt når du kommer tilbake på jobb. Også håper jeg at du kan dokumentere overtiden du har jobbet de siste 3 årene også for du skal ha etterbetalt for det!! Stå på og lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Jeg er autorisert og har jobbet med regnskap i 6 år til høsten.

Da jeg var nyutdannet var jobbmarkedet veldig trangt, og jeg måtte faktisk ta til takke med en jobb med en årslønn på kr 220 000 i året! Med dagens jobbmarked burde ikke det være nødvendig, men det er jo klart at lønnen stiger betraktelig med mer erfaring og ansvar. Syns likevel at du ligger på feil side av 300 000.

Mangler du fag eller prakis for å få autorisasjon?

Teller praksis i staten når en skal søke autorisasjon? Tok masse årsoppgjør og ligningspapirer på nyåret da jeg startet i privat sektor, men før det er praksisen min fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller praksis i staten når en skal søke autorisasjon? Tok masse årsoppgjør og ligningspapirer på nyåret da jeg startet i privat sektor, men før det er praksisen min fra staten.

All regnskapspraksis teller. Det som er viktig er at du får et skriv fra arbeidsgiver som forteller nøyaktig hva du har gjort. Mener at det er et krav om at du har vært innom flere forskjellige emner. Sitter du og puncher bilag i to år uten noe mer ansvar tror jeg ikke dette blir godkjent som nok. Har du hatt en stilling som f.eks er 40% regnskap så må du jobbe i 5 år for å ha opptjent to år med praksis.

For å komme tilbake til det opprinnelige spørsmålet: I Oslo fikk jeg for 4 år siden en startlønn 310.000 uten utdannelse. Har man noe utdannelse og litt erfaring ville jeg ikke godtatt en lønn under 350.000, og helst nermere 400.000. Men dette er altså Oslo-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Frøken_*

Har hørt at man tjener dårligere som regnskapsmedarbeider i et regnskapsbyrå enn i andre bedrifter, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...